Wat kan er allemaal gehuisvest worden?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Wat kan er allemaal gehuisvest worden?

Bericht door Rick. »

Ik wil heel graag een Aqua40/Aqua60 erbij, en ik wil graag weten wat voor 'besten' je er allemaal in kunt houden.
Dus als iemand nog iets weet, graag, dan kan ik kijken wat ik t liefst wil, en als ik lang en vaak genoeg zeur bij mn ouders mag t vast wel :P

Ik heb natuurlijk zelf al nagedacht;

- CPO's
- Garnalen
- Gifkikkers; Epepidobates Tricolor

Als er meer is hoor ik het graag :)

MartijnFish
1000+
1000+

Re: Wat kan er allemaal gehuisvest worden?

Bericht door MartijnFish »

wat dacht je van vampierkrabben?? :D
Groeten, martijn

Jones
600-800
600-800

Bericht door Jones »

Daar is zo'n bakje te klein voor. Je moet ook een redelijk landgedeelte aan kunnen leggen. In een aqua60 kan dat misschien wel. Ik denk dat gifkikkers ook wel in een aqua60 kunnen.

Wat de aqua40 betreft ben je vrij beperkt qua keuze. Een koppel CPO's moet wel kunnen denk ik, maar als je een vrij agressief koppel treft is een aqua40 te klein. Dwerggarnalen kunnen natuurlijk prima. Heb je al een garnalensoort op het oog? Zelf vind ik de Groene Babaulti en de Blue Tiger heel mooi. Ik denk dat een aantal Geweislakken (Clithon sp.) ook zeker niet zullen misstaan.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Voor een Aqua60:
Vampierkrabben moeten kunnen, gifkikkers trek ik een beetje in twijfel. CPO's is ook geen probleem, garnalen nooit.
Voor een Aqua40:
Garnalen kunnen altijd, maar verder... CPO's en gifkikkers zeker niet, ook krabbetjes zou ik niet aandurven eigenlijk.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Eerlijk gezegd vind ik ook dat er in een 40 echt alleen garnalen en kleine sier slakken kunnen.

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Bericht door Rick. »

Thxx voor het meedenken :D

@ MartijnFish
Ik ga me eens verdiepen in die vampierkrabben, vind ze wel mooi :D

@ Jones
In een Aqua60 is wel een redelijk landgedeelte denk ik voor 2 à 3 Vampierkrabbetjes, zoveel zou ik er dan in willen houden, denk dat dit wel kan.
Voor een agressief koppeltje CPO's is dan de Aqua60 al een hele verbetering denk ik ;)
ALS ik er een garnalenbakje van zou maken, zou ik voor de 'speciale' soorten gaan. K vind persoonlijk Sulawesi garnalen erg mooi, en die kunnen dan een speciaalbakje beter hebben dan een gezelsschapsbak, dan kan je ze echt alle verzorging enzo geven :D EN dan kan ik een Aqua40 kopen, dat past makkelijker dan een 60.

@ Laurens
Ik heb liever een Aqua60, dus dan zal het geen probleem zijn. Volgens mij kan ik wel een koppel gifkikkertjes in een Aqua60 houden, heb op diverse sites gelezen dat 50cm geschikt is voor een groepje van ongeveer 4, ik zou dan een koppeltje houden in een Aqua60, da's 47cm als ik me niet vergis.

@ Rita M
Dan zou ik graag voor een Aqua60 gaan :D Heb laatst wel een bak gezien waarbij stond Aqua60, kon het niet heel goed zien maar volgens mij was die net zo lang als diep zegmaar. En dat is een Aqua60 niet toch?
Naja ik ga binnenkort wel weer ff langs, alleen nog even een goedkopere winkel vinden, want ze vroegen er 70 euro voor ofzo, en dan had je er nog niets bij, alleen een lege bak.

Kga nu eens bedenken/ontwerpen hoe ik de bak voor de verschillende bewoners zou inrichten, dan heb ik wat te doen :P

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

50cm kan wel, maar dan gaat het wel over 50×40×50. Daarbij is een Aqua40 nogal nadelig qua ventilatie en verwarming, dan kan je beter een gelijkwaardig terrarium kopen denk ik.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Bericht door Rick. »

Het ziet er niet naar uit dat er hier ooit gifkikkertjes komen, gister kwam ik ze in een dierenwinkel tegen, en m'n moeder vond ze helemaal 3x niks.
Ik denk al helemaal niet dat ze het goed gaat vinden dat ik krabbetjes neem, dus dan blijven er alleen nog maar garnalen of CPO's over.. Als ik überhaupt een 2e bak mag.