Hoe houd jij je planten mooi?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Hoe houd jij je planten mooi?

Bericht door Kevin »

[center]Een echte poll kun je het niet noemen meer een vraag, toch stel ik hem bij deze aan jullie.[/center]

[center]Afbeelding[/center]

Gedetailleerd antwoorden is niet verboden :)

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Hoe houd jij je planten mooi?

Bericht door Laurens »

Af en toe wat snoeien, veel verplaatsen en tsja gaat toch vooral vanzelf tegenwoordig. Alleen de javavarens moet ik regelmatig ont-algen helaas. ProFito gebruik ik ook niet momenteel, dsu eigenlijk weinig werk...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

matsuperboy
200-400
200-400

Bericht door matsuperboy »

ik voeg Co2 toe en snoei ze ook,
wat ik er af haal plaats ik dan soms ergens anders in de bak om het voller te maken.
en ik verplaats ze ook regelmatig :vis:
Als je iets zoekt moet je het zoeken vind je het niet dan is het Zoek, is het zoek dan vraag je om hulp.

help mensen in hoeverre je dit kan en respecteer de ander zijn mening

Groeten,
Matthijs

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Co2, wat plantenvoedingen en goed licht.
En in mijn geval, goed kijken of ze tegen hoge temperatuur kunnen en niet al te fel licht hoeven.
Wat het licht aangaat, tijdje diverse Philips lampen geprobeerd, maar nu toch weer terug naar lampen van Arcadia.
In mijn geval zag ik de planten onder de Philips lampen achteruit gaan.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

Gebruik Profito en Easycarbo eens kijken of mijn nieuwe javaveren een beetje wilt groeien.
Ook nieuwe lampen aangeschaft. Sere special plant.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

dode en bealgde bladeren eruit halen, flink wat licht, af en toe wat plantenvoeding.
verder lekker met rust laten.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

kevinmaster
0-200
0-200

Bericht door kevinmaster »

Hi kevin ik houd mijn plantjes goed in conditie met Profito en Easycarbo met co2 toevoeging..
de dode bladeren verwijder ik en mijn snel groeiers die de hard gaan haal ik er ff uit snoei ze dan en stop ze dan weer terug in bak..de rest doen mijn rode posthoornslakjes verwijderen en de black molly's haha
custom made 1.20-40-50 bak met by-pass co2 met gemengde vissen en planten
60-60 bak met guppen
15 liter bak ( koud water ) van mijn dochter

deefdeef
0-200
0-200

Bericht door deefdeef »

Ik houdt mijn planten goed met dagelijks Profito en licht.En met turf in mijn filter, zodra ik alg op mijn plante zie verschijnen weet ik dat het tijd is om mijn turf te gaan vervangen.

Verder snoei ik de toppen uit mij ludwigia, waardoor ik mooie vertakte planten krijg. En daarsnaast trek ik zo af en toe alle ludwigia en valisneria eruit en herplant ik de mooiste stekken/plantjes.

En zo nu en dan haal ik de grootste bladeren uit mijn Lotus.

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Niet. Ik zet er regelmatig nieuwe in :mrgreen:

Ik weet het, da's er één uit de categorie liever lui dan moe, maar mijn vissen doen het goed, de bak draait nu lekker, maar de planten (Valisneria met name) willen niet. Mijn Anubias doet het wel goed, regelmatig nieuwe bladeren, en blijft mooi groen.

Ik ben alleen huiverig om met voeding oid aan de slag te gaan, bang voor blauwalg. Daar ben ik net vanaf, en dat hoef ik even niet terug :)

Onderwerp auteur
Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Dat is ook een jarenlange strijd geweest dan, meen dat je dat al snel na plaatsing erin kreeg.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Kevin schreef:Dat is ook een jarenlange strijd geweest dan, meen dat je dat al snel na plaatsing erin kreeg.
Ja, klopt. Die eerste keer was echter relatief gezien snel al weer weg. Dit keer was het hardnekkiger en kwam het vermoedelijk omdat ik de bak een keer flink overhoop gehaald heb (nieuw zand erin gedaan). Maar goed, ik ben er nu zo goed als vanaf, en zie gelukkig weer normale algen terugkomen. De bak draait op zich prima, vissies doen wat ze moeten doen en het baasje is ook weer blij :)

2MBakk

Bericht door 2MBakk »

hier laat ik zo veel mogenlijk alles z'n gang gaan, er zitten visjes en slakken in die nuttige instincten van moeder natuur gekregen hebben.
de planten krijgen soms een pilletje , en af en toe moet ik wat uitlopers weg halen van de reuzen valsneria, recent heb ik ze tot de grond gesnoeid, kan ie weer op nieuw beginnen.
verders koop ik op de bonnefooi 's een plantje bij, en die geef ik dan een plekje, weggooien van planten doe ik niet, tenzij ze het niet doen, maar zolang het groeit gaan ze niet weg.

verplaatsen lijkt me niet goed voor de plantjes, het duurt dan weer even voor ze zich hersteld hebben.
als je planten het goed doen, gaan ze vanzelf door de bak groeien(voortplanten) en zo komt alles er uiteindelijk natuurlijk uit te zien.

verder doen behalve de corridorries ook de plantenwortelen het goed, ik hoef zo goed als niet te stofzuigen in de bak.
dat was in het begin wel anders, dus ik denk dat het steeds meer biologisch in evenwicht komt. :)