hallo,
Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar idee'tjes wat ik met mijn aquarium ga aanvangen. Nu heb ik op het internet een voorbeeld van een aquarium gevonden die mij echt aanspreekt.
http://www.einrichtungsbeispiele.de/ind ... 0&uid=5691
Nu vraag ik mij af hoe het rif opgebouwd zou zijn.
Ik weet echt niet hoe ik er aan zou moeten beginnen.
opstart aquarium
Re: opstart aquarium
In de omschrijving staat:

Dat word als het ware bekleed met de planten die hij opnoemt.
Het lijkt erop alsof die berg is opgebouwd uit lavasteen.10 kg poröses Lavagestein

Dat word als het ware bekleed met de planten die hij opnoemt.
Hemianthus callitrichoides "Cuba"
Pogostemon helferi
Teichlebermoos (Riccia fluitans)
Weeping Moos
Moosfladen
-
heremiet83
- 0-200

Re: opstart aquarium Verscheidene visjes liepen er verwondin
Hallo
Ik heb het voorbeeld wai je zo aanspreekt beken. Het ziet er goed uit en het lijkt me dat er veel van te maken is. Er is aardig wat lavasteen in gebruikt, tenmiste voor zover ik heb kunnen zien. Nu heb ik met lavasteen nogal wat slechte ervaringen opgedaan. Vooral bij vissen die graag wat aan de stenen zoeken naar voedsel enzo. Laat je de lavasteen helemaal met planten(bijvoorbeeld een van de daar gebruikte soorten) dan is het gevaar voor verwongingen voor een groot voorkomen.
Met vriendelijke groeten heremiet83
Ps: ik ben nieuwsgiereig hoe je aquarium er uit komt te zien als je het ingericht hebt.
Ik heb het voorbeeld wai je zo aanspreekt beken. Het ziet er goed uit en het lijkt me dat er veel van te maken is. Er is aardig wat lavasteen in gebruikt, tenmiste voor zover ik heb kunnen zien. Nu heb ik met lavasteen nogal wat slechte ervaringen opgedaan. Vooral bij vissen die graag wat aan de stenen zoeken naar voedsel enzo. Laat je de lavasteen helemaal met planten(bijvoorbeeld een van de daar gebruikte soorten) dan is het gevaar voor verwongingen voor een groot voorkomen.
Met vriendelijke groeten heremiet83
Ps: ik ben nieuwsgiereig hoe je aquarium er uit komt te zien als je het ingericht hebt.
Wat ook erg vervelend is, is het feit dat lavasteen verschrikkelijk snel bedekt wordt met baardalg.
Tenminste het is er gevoellig voor.
Tenminste het is er gevoellig voor.
HEt is idd lavasteen, foto van de opstart:

Klaar om info te spuiten en absorberen!