Witte roodkopzalm (met foto)

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Ron
0-200
0-200

Witte roodkopzalm (met foto)

Bericht door Ron »

Ik heb een kleine school (15) roodkopzalmen. Nu zijn er enkele waarbij aan de binnenkant van de vis een witte kleur verschijnt. Verder zwemmen ze goed en eten ook voldoende. Heet iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Het gaat om de gemarkeerde vis, de rechtse vis is normaal en bij de onderdte vis begint het ook te komen.
Waterwaardes: Ph 7; KH 6; NO3 12,5; PO4 0,1; NO2 0, Temp 24 graden.
Aquarium 425 liter.
Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Witte roodkopzalm (met foto)

Bericht door Kees »

Is echt niet te zien op de foto, maar wat ik zo van je beschrijving lees, vermoed ik een schimmel.
Zeker als het uitbreid.
Check JBL eens.
http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Ron
0-200
0-200

Bericht door Ron »

Ik ga toch kijken voor geneesmiddellen bij de aquawinkel. Ik zal jullie verder op de hoogte houden wat er gebeurt.
Die jbl-site staat nu bij de favorieten. Bedankt Kees !!

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

Ik zelf heb ook een vis zitten met dit verschijnsel.
Zover ik heb gelezen en gezocht kom ik het dichtste in de buurt bij de Pleistophora, Neonziekte.
Verder op het net vind ik het ook bij andere vissen. en dat het niet te genezen is maar wel in de hand te houden. door goede waterwaardes en weinig rommel in je bak te houden dus weinig organisch (plante resten, dode vissen enz.) voedsel. Ook kunnen de sporen meekomen door levend voer. Nu voer ik ze dat al lange tijd niet meer, maar de sporen kunnen natuurlijk nog in het water zitten.
Voor zover ik weet is er met de verhuizing 1 vis gesneuveld. maar deze heb ik nooit weer gevonden. en even later kreeg ook mijn roodkopje zoon vlek. Zwemt goed, eet goed, zondert zich niet af. alles dus normaal.

Ik kijk het zelf nog even aan.
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic

Onderwerp auteur
Ron
0-200
0-200

Bericht door Ron »

Het is dus geen furanol geworden. Nadat ik mijn verhaal had gedaan vertelde de aquariumwinkel-verkoper mij dat hij dat nog nooit had gezien. Hij vertelde me er wel fijntjes bij dat hij sinds zijn 12de met vissen bezig is (geschatte leeftijd nu 45 jaar).
Ik had er een vreemd gevoel bij dat hij dat nog nooit had meegemaakt ondanks dat hij een druk bezochte wikel heeft in het noorden van Belgisch Limburg.
Hij raadde me omnipur aan van sera, hij verkocht geen producten van JBL. Thuisgekomen heb ik de voorgeschreven hoeveelheid in de bak gedaan en nu kleurt mijn water knalgroen; volgens hem is dit normaal (ik heb het ook al gezien bij andere aquariumwinkels).

De Omnipur zou dienen voor de meest voorkomende ziektes bij aquariumvissen. Ik ga nu afwachten wat er gaat gebeuren met met roodkopzalmen, ik hou jullie verder op de hoogte....

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Kan natuurlijk best.
In ieder geval zijn Sera producten door de regel gewoon goed.
Ben nieuwsgierig hoe het afloopt.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Ron
0-200
0-200

Bericht door Ron »

Na enkele maanden expirimenteren met diverse medicijnen is het toch nog fout afgelopen :cry:

De laatste poging was met furanol. Ik had alle zieke vissen eruit gevangen en in een quarantainebak gezet, maar daar zijn ze allemaal doodgegaan ....

Volgens de laatste LFS waar ik ben geweest is de oorzaak stress, ik had alle instructies gevolgd voor het in de bak zetten die op het SERA zakje stonden, maar dat mocht niet. Volgens de verkoper moest ik elke vijf minuten ongeveer 1 cm water in de transportzak laten lopen en dit omdat het wildvang was.

Gerard
800-1000
800-1000

Bericht door Gerard »

het blijft toch kl***. welke medicijnen heb je nu geprobeerd?
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Das inderdaad balen, maar hoewel stress niet te onderschatten is, vind ik het nogal een makkelijk antwoord.
Stress zelf is niet echt een ziekte, zeker als ze het allemaal hebben, maar maakt de vissen vatbaar voor een bepaalde ziekte.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie