Het volgende wil ik jullie vragen.
Ik ben nog op zoek naar een bak van 70 tot 80 lang en max 35 hoog incl kap.
nou kan ik een bak kopen van 70 bij 30 bij 30. Aquarium is tussen de 3 en 4 jaar oud.
compleet met verlichting, thermostaat 100w, luchtpomp en eheim 2211.
Voor 40 euro kan ik het ophalen.
Wat zeggen jullie hiervan? duur of koopje?
jullie mening over deze bak..
Re: jullie mening over deze bak..
Da's niet zo duur als alles erbij zit. Mocht je alleen een kale glasbak nodig hebben, ik heb er nog eentje staan van die maat ongeveer mag je zo meenemen.
Het zit er idd bij. Is de leeftijd van de bak een probleem?
dat kan je pas zeggen als je em gaat bekijken.
sommige bakken van 15 jaar of ouder zien er nog keurig uit en andere zijn na een jaar al brak....
het is gewoon een kwestie van kijken en voelen aan de bak en dat kan je niet vanaf foto's doen.
voor het formaat met alles erbij is het absoluut niet duur dus ik zou zeker gaan kijken.
als het er dan goed uitziet, dus geen krassen, scheuren of blussen. kitrand ziet er nog netjes uit dan is het zeker een mooie bak.
heb wel een aantal tips:
als je em gaat bekijken vraag of ze em iig half vol willen zetten zodat je kan zien dat ie niet lek is.
als je kijkt voor krassen zorg dat de bak helemaal droog is, op een natte bak zie je veel minder. (check binnen- én buitenkant)
vraag hoe oud de verlichting is, deze kan je het best 1 keer per jaar vervangen namelijk.
vraag of je de pomp draaiend kan zien.
kijk of er geen krassen of scheuren in de thermostaat zitten.
ik denk dat er hier vast nog wel mensen zijn die meer tips kunnen geven.
sommige bakken van 15 jaar of ouder zien er nog keurig uit en andere zijn na een jaar al brak....
het is gewoon een kwestie van kijken en voelen aan de bak en dat kan je niet vanaf foto's doen.
voor het formaat met alles erbij is het absoluut niet duur dus ik zou zeker gaan kijken.
als het er dan goed uitziet, dus geen krassen, scheuren of blussen. kitrand ziet er nog netjes uit dan is het zeker een mooie bak.
heb wel een aantal tips:
als je em gaat bekijken vraag of ze em iig half vol willen zetten zodat je kan zien dat ie niet lek is.
als je kijkt voor krassen zorg dat de bak helemaal droog is, op een natte bak zie je veel minder. (check binnen- én buitenkant)
vraag hoe oud de verlichting is, deze kan je het best 1 keer per jaar vervangen namelijk.
vraag of je de pomp draaiend kan zien.
kijk of er geen krassen of scheuren in de thermostaat zitten.
ik denk dat er hier vast nog wel mensen zijn die meer tips kunnen geven.