Beaufortia leveretti agressief
Beaufortia leveretti agressief
Ik heb hier sinds kort een beaufortia zwemmen. Overal op internet stond dat het een vriendelijk visje is die zijn eigen gang gaat. Bij mij daarintegen terorrisseert de vis de hele bak!
Hij zit de hele tijd achter de ancistrus aan en bijna alle vissen van mijn bak valt hij lastig. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ben van plan hem ook weg te doen.
Groetjes Joep
-
Coby
Re: Beaufortia leveretti agressief
Ik vrees dat er weinig mensen zijn die deze vis hebben of er ervaring mee hebben Joep.
Heb je hem nog zitten of is ie al weg?
Heb je hem nog zitten of is ie al weg?
Ik heb die ervaring absoluut niet, voor wat mij betreft is het een hele vriendelijke vis.
Praten we wel over hetzelfde visje?

Praten we wel over hetzelfde visje?
-
yvon
Het zal dan neem ik aan om deze vis gaan (om verwarring te voorkomen).
Beaufortia leveretti
Familie : Balitoridae
Herkomst : China
Lengte vd vis : 12 cm
Min.lengte aquarium : 120 cm
Nederlandse naam : Chinese algeneter
Redelijk vreedzame vis die alleen ten opzichte van soortgenoten enigszins territoriale neigingen heeft. Er moet op gelet worden dat zich in het aquarium geen zaken bevinden met scherpe kanten daar ze zichzelf gemakkelijk verwonden. Het water moet zuurstofrijk zijn en een sterke stroming wordt op prijs gesteld.

Groetjes yvon
Beaufortia leveretti
Familie : Balitoridae
Herkomst : China
Lengte vd vis : 12 cm
Min.lengte aquarium : 120 cm
Nederlandse naam : Chinese algeneter
Redelijk vreedzame vis die alleen ten opzichte van soortgenoten enigszins territoriale neigingen heeft. Er moet op gelet worden dat zich in het aquarium geen zaken bevinden met scherpe kanten daar ze zichzelf gemakkelijk verwonden. Het water moet zuurstofrijk zijn en een sterke stroming wordt op prijs gesteld.

Groetjes yvon
Ja we hebben het hier inderdaad over hetzelfde visje
Ik heb het visje inderdaad weer teruggebracht naar de aqurariumzaak. Ik begrijp en niets van, want iedereen van wie ik weet die dit visje heeft gehad was het gewoon een vriendelijk visje. Maar ja dan weten we dat ook weer
Het kan natuurlijk ook zijn dat het een andere soort was, een gastrozym of zo...
Groetjes Joep
-
yvon
Het probleem is in ieder geval opgelost en de vissen hebben weer rust in de bak, dat is het voornaamste 
Al zou het wel om dezelfde vis gaan dan nog verschilt de ene of de andere vis, dat is hier met de betta splendens net zo, we hebben hele felle mannen erbij zitten, maar we hebben ook wel eens een man erbij gehad die was zo 'laf' als maar kon.
10 mensen op een rij en ze zijn allemaal anders....voor vissen geld denk ik wel hetzelfde al zijn ze van dezelfde soort.
Al zou het wel om dezelfde vis gaan dan nog verschilt de ene of de andere vis, dat is hier met de betta splendens net zo, we hebben hele felle mannen erbij zitten, maar we hebben ook wel eens een man erbij gehad die was zo 'laf' als maar kon.
10 mensen op een rij en ze zijn allemaal anders....voor vissen geld denk ik wel hetzelfde al zijn ze van dezelfde soort.