Ik heb mijn aquarium naast mijn bed staan en als het schemerd zijn mijn clownbotia's altijd lekker actief, meestal zwemmen ze gewoon rondjes of zitten ze lekker te graven, maar laatst werd ik wakker en waren ze constant tegen elkaar aan aan het rijden, steeds kwam de een op de ander. zijn ze dan bezig met een soort dans of is het toch een manier van paren?
Dat laatste dacht ik niet omdat ze niet te kweken zijn maar waarom zouden ze anders zo'n "erotische" dans doen?
Clownbotia's die "het"doen?
Clownbotia's die "het"doen?
Eindelijk een aquarium.....
Re: Clownbotia's die "het"doen?
Waarschijnlijk zijn het mannen die de rang bepalen. Het zou kunnen maar dan heb je wel mazzel hoor.
ik heb dit ook een keer voorhande gehad en toen voorgelegd aan een botia kenner, die kwam met dit verhaal aan.
ik heb dit ook een keer voorhande gehad en toen voorgelegd aan een botia kenner, die kwam met dit verhaal aan.
ok, kan je bij clownbotia's goed zien van welke sexe ze zijn?
Eindelijk een aquarium.....
Nee dat is niet te zien, vaak zijn de vrouwtjes wel wat slanker dan de mannen maar is het toch eninzins een gok.
idd het is niet te zien of het een vrouw of man is, wel worden volgens de mannetjes juist slanker, niet om kevin tegen te spreken, maar volgens mij heb ik dat op meerdere plaatsen vernomen.
Het om elkaar heen kronkelen is echt het uitvechten van de hoogste rangen, wat ze ook vaak doen.
De kweek van botia's in gevangenschap is niet iets wat vaak voorkomt, in het wild wel, makkelijk zelfs, ik heb meerdere keren gezelezen dat ze botia's inspuiten met hormonen om te kweken in gevangenschap, dit lukt eigenlijk altijd, daarom het grote aanbod van een paar soorten botia's, wat maar een heel klein deel is van de botia familie. De botia's zijn zeker niet geschikt voor elk aquarium, want het zijn drukke, hongere, zeer dominante scholen vissen.
Het is echt een vis met een eigenzinnig karakter en beperking aan vis keuze in een bak die niet te klein mag zijn.
Maar last van slakken? Leen of koop een botia(een schol, niet dat 1 botia ze niet op kan, maar zonder schol gaan ze zich vaak vervelen)
Het om elkaar heen kronkelen is echt het uitvechten van de hoogste rangen, wat ze ook vaak doen.
De kweek van botia's in gevangenschap is niet iets wat vaak voorkomt, in het wild wel, makkelijk zelfs, ik heb meerdere keren gezelezen dat ze botia's inspuiten met hormonen om te kweken in gevangenschap, dit lukt eigenlijk altijd, daarom het grote aanbod van een paar soorten botia's, wat maar een heel klein deel is van de botia familie. De botia's zijn zeker niet geschikt voor elk aquarium, want het zijn drukke, hongere, zeer dominante scholen vissen.
Het is echt een vis met een eigenzinnig karakter en beperking aan vis keuze in een bak die niet te klein mag zijn.
Maar last van slakken? Leen of koop een botia(een schol, niet dat 1 botia ze niet op kan, maar zonder schol gaan ze zich vaak vervelen)