Vissen 60 cm

Plaats reactie

Onderwerp auteur
GerwenW
0-200
0-200

Vissen 60 cm

Bericht door GerwenW »

Hallo iedereen,

Ik heb een bak van 60 cm waar ik eigenlijk boven alles Corydoras Agassizii in wil doen. Deze moeten eigenlijk met meer dan 5 in een bak, waar ik er dus 6 van maak.

Doordat de bak niet heel groot is, kan natuurlijk niet alles erin. Maar ik hoop dat er toch nog een extra soort bij kan.

Het leukst zou zijn als de visjes eitjes leggen in hetzelfde water. Puur omdat ik dit zelf ook heel leuk vind om mee te maken.

Ik hoop dat jullie suggesties hebben, alvast bedankt!

Rickpad
1000+
1000+

Re: Vissen 60 cm

Bericht door Rickpad »

Persoonlijk vind ik die corydorassen een beetje groot voor je bak. Het is vak mooier om en grote school van kleinere corydora te hebben.
Ook is dat voor de vissen fijner. Ze komen in de natuur voor in groepen van 100den tot 1000den vissen.

Daarnaast zijn er zo veel mogelijkheden. Misschien kan je inomze database wat leuks vinden.

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Ik ben het met rick eens dat ik die soort corydoras wel erg groot vind voor een 60 cm bakje. Ze zwemmen toch wel erg graag. Er zijn echter twee soorten corydoras die relatief klein blijven. Misschien is dat een optie!
- Corydoras habrosus
- Corydoras pygmaeus
Hallo Afbeelding

Onderwerp auteur
GerwenW
0-200
0-200

Bericht door GerwenW »

Bedankt voor de reacties en de suggesties. De habrosus ziet er vooral heel erg mooi uit, dan ga ik voor die!

Laat ik mijn andere vraag op een andere manier stellen. Welke van deze visjes kunnen er dan niet bij in?

- roodneuszalmpje
- neon-/kardinaaltetra
- marmerbijlzalm
- Guppy
- black molly

Vooral de marmerbijlzalm leek mij gaaf, ze zien er goed uit en zwemmen in de bovenste waterlaag, in tegenstelling tot de corys.

Alvast bedankt!

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

De marmerbijlzalm moet kunnen, ze zijn niet erg groot. Denk er wel om dat de kap goed is afgesloten.

De roodneuszalmpjes en neon/kardinaal tera's vind ik persoonlijk wat minder geschikt. Deze zwemmen vrij veel, je zou er een rustigere en kleinere scholenvis voor in de plaats kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan microrasbora's of vuurneons of pareldanio's.

Guppen zouden kunnen alleen bedenk wel dat je er dan over een half jaar waarschijnlijk veels te veel hebt. Ze zijn nog erger dan konijnen. Ook lijkt het me niet een goede combinatie met microrasbora's.

Onderwerp auteur
GerwenW
0-200
0-200

Bericht door GerwenW »

Rickpad schreef:De marmerbijlzalm moet kunnen, ze zijn niet erg groot. Denk er wel om dat de kap goed is afgesloten.

De roodneuszalmpjes en neon/kardinaal tera's vind ik persoonlijk wat minder geschikt. Deze zwemmen vrij veel, je zou er een rustigere en kleinere scholenvis voor in de plaats kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan microrasbora's of vuurneons of pareldanio's.

Guppen zouden kunnen alleen bedenk wel dat je er dan over een half jaar waarschijnlijk veels te veel hebt. Ze zijn nog erger dan konijnen. Ook lijkt het me niet een goede combinatie met microrasbora's.
Erg bedankt voor de hulp Rickpad. Met deze opties ga ik eruit komen. De microrasbora's lijkt mij ook een hele leuke vis.

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Hou er bij de bijlzalmpjes ook rekening mee dat ze springen. Daarbij kunnen ze nog een relatief grote afstand afleggen ook. En ze worden nog wel eens teruggevonden bij de lampen, ze springen en komen daar terecht, dus zorg dat er een glasplaat ofzo tussen de lampen en het water ligt.
Ik zou eerder voor een kleinere vis gaan die niet springt. Inderdaad zijn er verschillende microrasbora´s, en dat zijn allemaal erg leuke visjes. Zelf heb ik de Boraras Maculata, maar er zijn meer leuke soorten van. Ik heb ook corry´s, de pygmeaus. Is een prima combi met deze vis.
Ook leuk, is de Galaxy. Teghenwoordig heet deze vis de Danio Margaritatus. Maar mijn ervaring is dat ze niet heel hoog in het water zwemmen. De boraras (microrasbora) doen dat wel.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen