Rio Nanay Biotoop
Re: Rio Nanay Biotoop
Weer wat geleerd en hoe zijn dan de verhoudingen tussen M en V?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
De verhouding zal dan zijn 1 op 1 maar dat ligt eraan hoe de reis vanuit Peru vergaat en of er exemplaren dood gaan.
Als alles goed gaat dan zal de verhouding zijn 6m en 5v. Anders zal de verhouding anders worden, maar zie vanzelf wat er gebeurt.
In de 3 meter bak van de persoon waar het filmpje van is, is de verhouding van zijn 25 Apistogramma gossei verre van ideaal omdat er meer mannen zijn. Qua gedrag heeft dat geen verschil met meer vrouwen.
Als alles goed gaat dan zal de verhouding zijn 6m en 5v. Anders zal de verhouding anders worden, maar zie vanzelf wat er gebeurt.
In de 3 meter bak van de persoon waar het filmpje van is, is de verhouding van zijn 25 Apistogramma gossei verre van ideaal omdat er meer mannen zijn. Qua gedrag heeft dat geen verschil met meer vrouwen.
Interessant allemaal als je je zo diep verdiept in een bepaalde soort. Een echte uitdaging dus, met volgens mij een prachtig gezicht als eindresultaat.
Het is zeker leuk om dit soort dingen uit te zoeken. Hier kan ik uren mee bezig zijn en zelfs tot een paar uur midden in de nacht. Soms zoek ik ook dingen uit voor andere mensen die een biotoop willen houden. Het is echt gaaf welke vis-soorten je in 1 keer tegenkomt waarvan je nog niet gehoord had. Daar moet ik dan natuurlijk ook weer informatie over opzoeken. Zo vind ik bijvoorbeeld deze soort ook echt geweldig uit Venezuela:
Ammocryptocharax elegans

Bron
Ammocryptocharax elegans

Bron
Klopt en het zelfde is met deze soort Acestridium Dichromum

Helaas heb ik deze soorten nog niet in de handel gevonden.

Helaas heb ik deze soorten nog niet in de handel gevonden.
Aparte visjes zijn het, zo gestroomlijnd dat zal vast een bedoelingen hebben.
Nou ja volgens mij zijn het gewoon een soort naaldmeervallen? Dus gewoon camouflage lijkt me...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
De Ammocryptocharax elegans behoort tot Crenuchidae of te wel in het engels "South American Darters". Bij deze soort zijn alleen de mannetjes groen van kleur. De vrouwtjes zijn wat dikker en donkere van kleur.
De Acestridium Dichromum behoort to de Loricariidae is hiervan weet ik dat ze te vinden zijn in snel stromend wateren. Ik heb Ivan Mikolji van www.aquatic-experts.com een mail gestuurd of hij mij wat meer kan vertellen over deze soorten en of ze uberhaupt in de handel te krijgen zijn. Beide soorten komen voor in Venezuela en volgens mij ook in het zelfde rivier/gebied. Als ze te krijgen zijn dan wil ik ze gaan houden in mijn 80cm bak.
De Acestridium Dichromum behoort to de Loricariidae is hiervan weet ik dat ze te vinden zijn in snel stromend wateren. Ik heb Ivan Mikolji van www.aquatic-experts.com een mail gestuurd of hij mij wat meer kan vertellen over deze soorten en of ze uberhaupt in de handel te krijgen zijn. Beide soorten komen voor in Venezuela en volgens mij ook in het zelfde rivier/gebied. Als ze te krijgen zijn dan wil ik ze gaan houden in mijn 80cm bak.
Das een leuke, doet me denken aan die wandelende takken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
ik vind een erg mooi filmpje die je liet zien, ben benieuwd hoe het gaat worden, zelf wil ik ook steeds meer hout erin vinden de vissen ook erg prettig, nu zal ik eiken bladeren als ik het goed had, kan je die zo van de boom halen? want vind een erg geslaagde decoratie 
Je kunt de balderen zo van de boom halen alleen moet je ze wel even laten drogen.
oke dat is wel mooi denk dat ik dat ook maar eens ga proberen. Misschien vinden ze da wel wat. is mooi natuurlijk. Ga jij dat zelf ook gebruiken?
en gebruik wel amerikaanse eik. europese is niet slecht alleen de bladeren zinken niet (tenminste bij mij dreven ze na 3 volle dagen nog...)