Scalaren decor - ons dagboek
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Scalaren decor - ons dagboek
Voor zover ik weet, beste Kevin, komt er geen gevolg aan. Het hangt nu van Tim af. Hij staat op een streng dieet (bijna geen fruit, bijna geen groenten, geen vetten, geen fritten, geen kebab, geen cola, geen fanta, niets met prik in, geen alcohol en ga zo maar door) en de artsen verzekeren hem dat, zolang hij zich daaraan houdt, hij van niets last meer zal hebben. We shall see... 
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Ziezo, we zijn terug!
Maar, we hebben besloten het de eerste dagen nogal kalmpjes aan te doen. Dus, we epoxyceren onze grondplaat in twee dagen. Donderdag zullen we de stenen op de plaat lijmen. Dan kunnen we vanaf vrijdag beginnen te experimenteren met gips.
Tim neemt en mengt de epoxy.

Dan schiet ik in actie.

Met de hulp van Tim.

Ons alternatief voor wodka.

Onze tafel.

Maar, we hebben besloten het de eerste dagen nogal kalmpjes aan te doen. Dus, we epoxyceren onze grondplaat in twee dagen. Donderdag zullen we de stenen op de plaat lijmen. Dan kunnen we vanaf vrijdag beginnen te experimenteren met gips.
Tim neemt en mengt de epoxy.

Dan schiet ik in actie.

Met de hulp van Tim.

Ons alternatief voor wodka.

Onze tafel.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Goed om te zien dat jullie weer met z'n twee bezig zijn.
Ik zou inderdaad maar rustig beginnen.
Eh als je dit water maar lang genoeg drinkt gaat het van zelf lekker smaken.
Bij mij duurde het maar een jaar of 2 tot ik het begon te waarderen.
Eh als je dit water maar lang genoeg drinkt gaat het van zelf lekker smaken.
Dat is een nogal strikt dieet zeg!
Hopelijk is het vol te houden en blijven de klachten uit.
In ieder geval leuk om te zien dat jullie weer een voorzichtig begin hebben gemaakt
In ieder geval leuk om te zien dat jullie weer een voorzichtig begin hebben gemaakt
Pfff wat moet je dan nog eten als je al geen groenten meer mag.....?,.....
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Ja, het is fijn om weer te werken met Tim.youdoom schreef:Goed om te zien dat jullie weer met z'n twee bezig zijn.
Eh als je dit water maar lang genoeg drinkt gaat het van zelf lekker smaken.![]()
Wel, dit water zou je niet bevallen, beste Youdoom. Het is namelijk geen water wat er in de flesjes zit, maar de twee componenten van Epoxy...
Pfff... Twee jaar... Wel, dit nieuws zal Tim moed geven!
Vind ik ook!AA-T schreef:Dat is een nogal strikt dieet zeg!
Maar, ze willen iemand als Tim niet opereren en zodoende schuiven ze dit als oplossing naar voor...
Dat hopen wij ook, beste Alrik!
Ach, we zijn in ieder geval terug bezig...
Alles wat niet belastend is voor de spijsvertering, beste Kevin: wit brood, niets van gebak, gegrilde of gestoomde kip- en kalkoenfilet, vis, geen scherpe kruiden (als peper, enz), geen mayonaise, geen tabasco, een gestoomde aardappel, geen rauwe groenten (sla, radijsjes, mais) maar wel gestoomde brocoli, gestoomde bloemkool, ...Kevin schreef:Pfff wat moet je dan nog eten als je al geen groenten meer mag.....?,.....
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Goed, vandaag stond het epoxyceren van de onderkant van onze plaat op het programma.
Tim mengt de epoxy.

Onze epoxyhoek.

Onze weegschaal.

Het resultaat.

Het volgende probleem: we gaan morgen onze stenen op onze grondplaat lijmen. Maar, ik heb ergens gelezen dat de siliconen, die we daarvoor nodig hebben, azijnzuurhoudende siliconen moet zijn, die bovendien ook nog niet-schimmelwerend mag zijn. Dat verbaast mij enigszins, daar wij verleden jaar schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen (Recta-Mastic 130 van Rectavit) gebruikt hebben om het decor vast te plakken in de bak. En, daar lijkt geen vis onder te lijden. Dus ik bellen naar Eric (mijn aqua-vriend, een professional met meer dan 30 jaar ervaring in de internationale handel in aquariumvisjes) om te vragen hoe het zat. Erik zei dat hij nog nooit had gehoord over een verschil tussen schimmelwerende en niet-schimmelwerende siliconen, maar hij ging het uitzoeken en morgen om 17.00 u weet hij meer te vertellen. Wij zijn langs onze winkel gereden, om daar te vernemen dat ze geen azijnzuurhoudende, niet-schimmelwerende siliconen verkochten. In concreto betekent dit dat we morgenmiddag de keuze hebben tussen:
Recto-Mastic 130 van Rectavit: schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen a rato van <5 euro tube.

Silicone-1001U van Den Braven Sealants: schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen a rato van <5 euro tube.

Ultra Sealer HT: dit is speciale aquariumkit, maar we zijn nu 1 jaar na zijn vervaldatum en dit produkt kost handenvol geld (>20 euro per tube).

Dus, welke tube zouden we gebruiken om onze stenen te lijmen?
Tim mengt de epoxy.

Onze epoxyhoek.

Onze weegschaal.

Het resultaat.

Het volgende probleem: we gaan morgen onze stenen op onze grondplaat lijmen. Maar, ik heb ergens gelezen dat de siliconen, die we daarvoor nodig hebben, azijnzuurhoudende siliconen moet zijn, die bovendien ook nog niet-schimmelwerend mag zijn. Dat verbaast mij enigszins, daar wij verleden jaar schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen (Recta-Mastic 130 van Rectavit) gebruikt hebben om het decor vast te plakken in de bak. En, daar lijkt geen vis onder te lijden. Dus ik bellen naar Eric (mijn aqua-vriend, een professional met meer dan 30 jaar ervaring in de internationale handel in aquariumvisjes) om te vragen hoe het zat. Erik zei dat hij nog nooit had gehoord over een verschil tussen schimmelwerende en niet-schimmelwerende siliconen, maar hij ging het uitzoeken en morgen om 17.00 u weet hij meer te vertellen. Wij zijn langs onze winkel gereden, om daar te vernemen dat ze geen azijnzuurhoudende, niet-schimmelwerende siliconen verkochten. In concreto betekent dit dat we morgenmiddag de keuze hebben tussen:
Recto-Mastic 130 van Rectavit: schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen a rato van <5 euro tube.

Silicone-1001U van Den Braven Sealants: schimmelwerende, azijnzuurhoudende siliconen a rato van <5 euro tube.

Ultra Sealer HT: dit is speciale aquariumkit, maar we zijn nu 1 jaar na zijn vervaldatum en dit produkt kost handenvol geld (>20 euro per tube).

Dus, welke tube zouden we gebruiken om onze stenen te lijmen?
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Om Om de delen te lijmen wordt siliconenkit gebruikt die geschikt is voor het plakken van aquariums.
Bv. de siliconenkit van Bison.
Let erop dat je dan diegene pakt met de afbeelding waar ook die gele visjes op staan! http://www.bison.nl/nl-nl/producten/660 ... nkit-glas/
Deze kit is in elke bouwmarkt verkrijgbaar.
Den Brave heeft ook siliconenkit die geschikt is, op de verpakking staat 'Aqua-Silicone' geschreven!
Bij de schimmelwerende kitten doen ze extra stoffen er in verwerken welk de schimmels doden, deze zijn ook niet aan te raden in het aquarium.

Let erop dat je dan diegene pakt met de afbeelding waar ook die gele visjes op staan! http://www.bison.nl/nl-nl/producten/660 ... nkit-glas/
Den Brave heeft ook siliconenkit die geschikt is, op de verpakking staat 'Aqua-Silicone' geschreven!
Bij de schimmelwerende kitten doen ze extra stoffen er in verwerken welk de schimmels doden, deze zijn ook niet aan te raden in het aquarium.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Ik gebruik veel Pattex powerfix voor een boel werkzaamheden in en rond het aquarium ,ik heb een tijd geleden info ingewonnen bij de fabkrikant en die vertelde dat ik dit spul rustig in een aquarium kan gaan gebruiken,het geeft geen giftige stoffen af,het spul is overschilderbaar en kan ook in een vochtige omgeving aangebracht worden.
Het hecht op de meeste odergronden,dit bv in tegenstelling van sillicone die op bv een aantal kustoffen problemen opleverd.
(Hey lijkt mijn verstandig om de opmerking over het water niet te vetellen)
Maar van uit deze kant kan je wel veel sterkte toewensen,het lijkt mij als ik dit zo lees knap elendig en ook heel moeilijk als je zo'n strikt dieet moet volgen.
Het hecht op de meeste odergronden,dit bv in tegenstelling van sillicone die op bv een aantal kustoffen problemen opleverd.
Maar van uit deze kant kan je wel veel sterkte toewensen,het lijkt mij als ik dit zo lees knap elendig en ook heel moeilijk als je zo'n strikt dieet moet volgen.
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Bertus schreef:Om Om de delen te lijmen wordt siliconenkit gebruikt die geschikt is voor het plakken van aquariums.
youdoom schreef:Ik gebruik veel Pattex powerfix voor een boel werkzaamheden in en rond het aquarium ,ik heb een tijd geleden info ingewonnen bij de fabkrikant en die vertelde dat ik dit spul rustig in een aquarium kan gaan gebruiken,het geeft geen giftige stoffen af,het spul is overschilderbaar en kan ook in een vochtige omgeving aangebracht worden.
Eerst wil ik jullie beiden zeer hartelijk danken om jullie uitgebreid antwoord dat enkel spreekt van kennis van zaken!
@ Bertus:
Wel, beste Bertus, geloof het of niet, onze winkel heeft deze Bison het niet in voorraad. Wat de andere twee bouwcentra (GAMMA en HUBO) betreft, weet ik het niet, maar ik zal er zeker naar informeren.
Bedankt voor de tip rond Den Brave, want onze winkel verkoopt wel Den Brave, zodat we kunnen vragen het te bestellen.
Daarom ook bleef in m'n achterhoofd een belletje rinkelen, beste Bertus!
@ Youdoom:
Ik weet niet of Pattex in Lier verkocht wordt, maar ik zal er zeker naar informeren!
Ik zal Tim je goede wensen overmaken, beste Youdoom!
Tja, op zich heb je gelijk. Maar, het is noodzakelijk, wil Tim uit de hospitaals blijven... En, altijd in hospitaals liggen, is ook geen leven...
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

We gingen vandaag onze stenen lijmen en zo is gebeurd.
Al een geluk dat ik Eric gecontacteerd had, want hij schreef me deze aquarium-siliconen voor: Soudal. Gelukkig was hij te verkrijgen in Lier (HUBO) voor een redelijke prijs (7 euro) zodat wij hem snel gingen halen.

Hier leg ik het grondplan goed, waaruit Tim de positie van de tweede rots heeft gesneden.

Het gat dat zo ontstaan is, vul ik op met siliconen.

Dan nog wat siliconen op de rots.

En, voila...

Hetzelfde principe voor de derde steen.

En nu, hopen dat het houdt.

Al een geluk dat ik Eric gecontacteerd had, want hij schreef me deze aquarium-siliconen voor: Soudal. Gelukkig was hij te verkrijgen in Lier (HUBO) voor een redelijke prijs (7 euro) zodat wij hem snel gingen halen.

Hier leg ik het grondplan goed, waaruit Tim de positie van de tweede rots heeft gesneden.

Het gat dat zo ontstaan is, vul ik op met siliconen.

Dan nog wat siliconen op de rots.

En, voila...

Hetzelfde principe voor de derde steen.

En nu, hopen dat het houdt.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Tim houdt manhaftig onze steenstapel recht.

Tim verveelt zich.

Tim bereikt Zen.

Omdat een mens maar een mens is, bedenken we even later deze constructie om onze steenstapel te ondersteunen.

Na het bekijken van een aflevering van The Sopranos, halen we de stellingen weg.

Tim verveelt zich.

Tim bereikt Zen.

Omdat een mens maar een mens is, bedenken we even later deze constructie om onze steenstapel te ondersteunen.

Na het bekijken van een aflevering van The Sopranos, halen we de stellingen weg.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Oee, dat is goed gelukt zeg

Het gaat goed zo. 
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Fabian schreef:Oee, dat is goed gelukt zeg![]()
Ja, ik geef toe, het viel beter mee dan we dachten!youdoom schreef:Het gaat goed zo.
In tegenstelling tot vandaag...
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -