Vissen Aantal
Re: Vissen
simpel gezegd:LauMooij schreef:Wat maakt bio-ballen zo "bio"?
door de vorm/structuur van de ballen,kunnen hier enorm veel bacterien op groeien,meer als in een spons als het ware.het vuil blijft mooi hangen in de ballen,waardoor de bacterien efficenter kunnen werken door die ballen.
je kunt zo'n bal als het ware vergelijken met een luxe 5 sterren villa voor bacterien.
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Re: Vissen Aantal
Waarom geen actief kool na het medicijn? Sinds ik dat filter heb, doen mijn vissen het echt beter...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
na 3 weken heeft actieve kool geen enkele werking meer zoals het behoort te doen. na de uitwerking gedraagt kool zich als een normale filtermedium. bacterien nestelen zich hierinenz enz enz.
als je een gezonde leefmileu hebt in je bak is het gewoon onnodig weggegooid geld om kool te gebruiken.
kool doet niks anders dan schadelijke/onnatuurlijke stoffen eruit halen, en voor de rest niks.
als je een gezonde leefmileu hebt in je bak is het gewoon onnodig weggegooid geld om kool te gebruiken.
kool doet niks anders dan schadelijke/onnatuurlijke stoffen eruit halen, en voor de rest niks.
-
Laurens

filter gedingest, en chinese danio's gekocht 
Is het niet zo dat wanneer kool "op" is, kool op een gegeven moment de stoffen weer vrij geeft?na 3 weken heeft actieve kool geen enkele werking meer zoals het behoort te doen. na de uitwerking gedraagt kool zich als een normale filtermedium. bacterien nestelen zich hierinenz enz enz.
Ligt mij namelijk iets van bij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dat meende ik ook.Kees schreef:Is het niet zo dat wanneer kool "op" is, kool op een gegeven moment de stoffen weer vrij geeft?na 3 weken heeft actieve kool geen enkele werking meer zoals het behoort te doen. na de uitwerking gedraagt kool zich als een normale filtermedium. bacterien nestelen zich hierinenz enz enz.
Ligt mij namelijk iets van bij.
dat klopt,actieve kool absorbeert alleen maar schadelijke stoffen.op een gegeven moment (week of 3) is het actieve eraf en zal alle geabsorbeerde stoffen weer vrij komen, dit is ook het moment dat het kool zich als een "gewone" filtermedium gaat gedragen. zolang men schadelijke stoffen in de bak heeft moet men het kool dan ook iedere 3 weken vervangen, dit is weer een nadeel want actieve kool kan je niet regenegeren,zodat je telkens weer nieuwe kool moet kopen. (zeoliet daar in tegen kan wel weer geregenereerd worden.)
voor die gene die niet weet wat ik bedoel:
geregenereerd is b.v
zeoliet enkele uren in een bak met water en met 5% keukenzout.de schadelijke stoffen worden dan weer afgegeven aan het zoute water.daarna de zeoliet grondig spoelen met schoon water en laten drogen.en daarna weer in je potfilter doen.dit doe je na elke 2a3 maand.
na ongeveer 4 jaar kun je zeoliet niet meer actieveren ne moet je het vervangen.
voor die gene die niet weet wat ik bedoel:
geregenereerd is b.v
zeoliet enkele uren in een bak met water en met 5% keukenzout.de schadelijke stoffen worden dan weer afgegeven aan het zoute water.daarna de zeoliet grondig spoelen met schoon water en laten drogen.en daarna weer in je potfilter doen.dit doe je na elke 2a3 maand.
na ongeveer 4 jaar kun je zeoliet niet meer actieveren ne moet je het vervangen.
-
Laurens

danio's doen het erg goed, alleen kunnen sommige vrouwtjes die `opscheppers`van een kardinaaltetra´s niet waarderen. Verder alleen nog 2 waaierhandgarnalen en dan ben ik klaar
. Ik gooi mijn biotoop nu echt compleet door de war