Wie heeft er nog meer garnalen?
Re: Wie heeft er nog meer garnalen?
Ik heb sinds een weekje ook vuurgarnaaltjes...maar moet de bak nog wel aanpassen, misschien als ik de grote bak aanpas dat ik ze daar ook in ga doen...maar dan moet ik er wat meer kleine laagblijvende plantjs e.d. in doen...
Heeft iemand misschien nog wat mos, e.d. voor me????
Heeft iemand misschien nog wat mos, e.d. voor me????
Grtzz Bianca
Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...
zal ik dan maar weer een graai in de bak doen ?
# Dante..t gaat mij om kleine laagblijvende plantjes /mossen..voor voorin in de bak..zodat de garnalen wat meer beschutting hebben anders zie ik ze denk nooit meer in de 400 literbak.... 
Grtzz Bianca
-
Gast
als ik hele bossen over had , had je zo wat van me kunnen krijgen. maar helaas zit ik ook (nog) niet in die positie.
ik weet nog wel een leuk laag plantje voor je. Pogostemon Helferi. het is vrij nieuw en ik heb laatst 1 potje voor het belachelijke bedrag van 3,95 gekocht bij aquarium-planten.com
Ik heb nooit zoveel succes gehad met laagblijvers maar dit is een echte topper wat dat betreft.
Echinodorus magdalensis is trouwens ook wel een mooie voor 400 liter en een snelle woekeraar.
ik weet nog wel een leuk laag plantje voor je. Pogostemon Helferi. het is vrij nieuw en ik heb laatst 1 potje voor het belachelijke bedrag van 3,95 gekocht bij aquarium-planten.com
Ik heb nooit zoveel succes gehad met laagblijvers maar dit is een echte topper wat dat betreft.
Echinodorus magdalensis is trouwens ook wel een mooie voor 400 liter en een snelle woekeraar.
P hefri heb ik hie roverigens ook in de bak staan. doet het prima hoor
is idd een leuk plantje en veel van de garnalen zitten hier tussen in de grote bak.
-
yvon
Misschien is dit een idee Biancab, ik heb m net vannacht besteld, denk dat de plantjes morgen geleverd worden, ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar toen ik het verhaal las wat erbij staat had ik meteen zoiets van 'die moet ik er gewoon bij hebben voor de garnalen' hahaha

Mini Pellia / Riccardia sp.
Hoogte : 3cm
Breedte : zode vormend
Lichtbehoefte : weinig en veel licht mogelijk
Temperatuur : 22-29C
pH : 5,8-7,5
Extra informatie : Herkomst: Tropisch Azië
Een zeer apart plantje met geschikt voor de
combinatie met garnalen.
Goede keuze voor aquaria met weinig onderhoud, de
plant is weinig eisend wat betreft Licht, CO2 en
voedingstoffen.
Het plantje kan vele water samenstellingen
verdragen.
Een langzaam groeiende maar erg harde plant.
De mini Pellia kan ook met naaigaren of visdraad
op hout of steen gebonden worden.
Per laag plastic bakje.
Per Stuk: €2,95
Ik heb de info maar even gekopieerd en geplakt.

Mini Pellia / Riccardia sp.
Hoogte : 3cm
Breedte : zode vormend
Lichtbehoefte : weinig en veel licht mogelijk
Temperatuur : 22-29C
pH : 5,8-7,5
Extra informatie : Herkomst: Tropisch Azië
Een zeer apart plantje met geschikt voor de
combinatie met garnalen.
Goede keuze voor aquaria met weinig onderhoud, de
plant is weinig eisend wat betreft Licht, CO2 en
voedingstoffen.
Het plantje kan vele water samenstellingen
verdragen.
Een langzaam groeiende maar erg harde plant.
De mini Pellia kan ook met naaigaren of visdraad
op hout of steen gebonden worden.
Per laag plastic bakje.
Per Stuk: €2,95
Ik heb de info maar even gekopieerd en geplakt.
dat is idd een leuk plantje...zal van het weekend maar eens even opzoek gaan...
Grtzz Bianca
dat is inderdaad een leuke plant zeg!
ik hou me zeker aanbevolen als je in de toekomst een stekje voor me hebt
(kan hem ook al niet op aquaplantsonline vinden en ook nog nooit in de winkel gezien
)
ik hou me zeker aanbevolen als je in de toekomst een stekje voor me hebt
-
Anonymous
Niet zo snel opgeven hoor. Hier is die te vinden
-
yvon
Als we stekken van planten overhebben dan plaats ik ze zeer zeker bij 'aangeboden' voor degene die wat gratis stekjes willen hebben 
@ johan: ik denk dat dit toch een totaal ander garnalen soort is, lijken niet op de vuurgarnaaltjes, ook niet op de mannetjes
@ johan: ik denk dat dit toch een totaal ander garnalen soort is, lijken niet op de vuurgarnaaltjes, ook niet op de mannetjes
plaats er anders eens een foto van 
@doemijdiema ik ha dhet gezien, maar om voor 1 plantje te gaan bestellen... (verzendkosten .e.d.
)
@doemijdiema ik ha dhet gezien, maar om voor 1 plantje te gaan bestellen... (verzendkosten .e.d.
had ik niet gezien 
op dit moment is het nog moeilijk te zeggen welke soort dat is. het kunnen mannetjes zijn van de vuurtjes, maar dan laat de kleur toch lang op zich wachten.
vermoedelijk zijn het regenbooggarnaaltjes.
ik heb die ook in de bak. ik zal er een een foto van maken, dan kan je een beetje vergelijken
op dit moment is het nog moeilijk te zeggen welke soort dat is. het kunnen mannetjes zijn van de vuurtjes, maar dan laat de kleur toch lang op zich wachten.
vermoedelijk zijn het regenbooggarnaaltjes.
ik heb die ook in de bak. ik zal er een een foto van maken, dan kan je een beetje vergelijken
-
yvon
Dat zou fijn zijn Dante.
Mannen van de vuurgarnalen zijn het in ieder geval niet, ze zijn al volwassen en ze zien er toch anders uit.
Daar komt bij dat mannen alleen zich niet kunnen vermeerderen en we hebben al een aantal jongen ervan
Eerst dachten we aan white pearl, want de eieren waren wit, maar de garnaaltjes lijken nu toch anders van kleur.
En het zou me ook niet echt verbazen als het verschillende soorten door elkaar zijn.
Mannen van de vuurgarnalen zijn het in ieder geval niet, ze zijn al volwassen en ze zien er toch anders uit.
Daar komt bij dat mannen alleen zich niet kunnen vermeerderen en we hebben al een aantal jongen ervan
Eerst dachten we aan white pearl, want de eieren waren wit, maar de garnaaltjes lijken nu toch anders van kleur.
En het zou me ook niet echt verbazen als het verschillende soorten door elkaar zijn.
lukt het misschien voor jou ook om nog een duidelijkere foto van het rug en zij patroon te maken ?
ik zal vanavond als ik thuis ben eens de camera pakken dan
ik zal vanavond als ik thuis ben eens de camera pakken dan
-
yvon
Was het maar waar dat me dat zou lukken
Maar iets wat je amper ziet, kun je ook niet fotograferen, we zien ze maar af en toe en tegen de tijd dat ik de camera te pakken heb zijn ze alweer weg.
Deze foto was denk ik een mazzeltje.
Vuurgarnaaltjes laten zich veel meer zien en zijn ook makkelijker te schieten.
Maar deze garnalen zitten ook in de 80cm gezelschapsbak en daar zitten dus ook vissen bij waar ze zich een beetje voor verschuilen, al kunnen de andere ze niet zo makkelijk te pakken krijgen, ze geven alles en iedereen het nakijken hahaha.
Maar ik zal de foon (camera) in de buurt houden en het proberen, misschien lukt het me binnen nu en een euhhh maandje ofzo wel
Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook meer de meter bakken geobserveerd heb dan de 80 cm bak, dus ik zal er eens voor gaan zitten
Maar iets wat je amper ziet, kun je ook niet fotograferen, we zien ze maar af en toe en tegen de tijd dat ik de camera te pakken heb zijn ze alweer weg.
Deze foto was denk ik een mazzeltje.
Vuurgarnaaltjes laten zich veel meer zien en zijn ook makkelijker te schieten.
Maar deze garnalen zitten ook in de 80cm gezelschapsbak en daar zitten dus ook vissen bij waar ze zich een beetje voor verschuilen, al kunnen de andere ze niet zo makkelijk te pakken krijgen, ze geven alles en iedereen het nakijken hahaha.
Maar ik zal de foon (camera) in de buurt houden en het proberen, misschien lukt het me binnen nu en een euhhh maandje ofzo wel
Al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd ook meer de meter bakken geobserveerd heb dan de 80 cm bak, dus ik zal er eens voor gaan zitten