Eindelijk: De Corydoras aeneus & pygmaeus kweek
Re: Eindelijk: De Corydoras aeneus & pygmaeus kweek
Ik liep net weer even naar boven, want ik was vandaag nog niet boven geweest. En wat zag ik: De Pygmeussen hebben weer afgezet
Dan was het vetmesten van de afgelopen week niet voor niets geweest
Het zijn ongeveer 50 eitjes. De eitjes van 5 dagen geleden zijn echt volgroeid. De jongen bewegen al in de eitjes, dus die zullen morgen wel uitkomen (hoop ik, want dan kan ik de nieuwe eitjes erin doen
)
Mijn hemel waar moet je al die kleintjes allemaal kwijt joh? 
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs
Haha ik doe er zowiso (als er jonkies uitkomen) stuk of 4 in de ocean 30 erbij, zodat ik een mooie school van 10 heb, de rest zal wel op MP komen
het word nog leuker; net toen ik even ging koekeloeren zag ik de pygmaeussen weer afzetten, onderhand zit de hele bak vol eitjes
En wat zo leuk is aan de pygmaeussen ze eten de eitjes niet op

het word nog leuker; net toen ik even ging koekeloeren zag ik de pygmaeussen weer afzetten, onderhand zit de hele bak vol eitjes
Oke, hier dan de een paar foto's. Ik heb de eitjes een beetje geteld en het zijn er denk ik rond de 50-60 Meer als vorige keer dus.
Het gedeelte waar de meeste eitjes liggen. Ik vind dit eigenlijk best knap, als je bedenkt dat ze de eitjes allemaal per 1 legt. Toen ik ging kijken (ik zag trouwens ook de T-houding toen ik uit school kwam) was het gedeelte waar de eitjes uitkwamen ook een beetje rood. Zal wel zwaar zijn voor de beestjes.

Een paar andere.

Nu een paar foto's van achteraan, die kreeg ik niet goed op de foto dus pak je bril er maar bij.

En toen ben ik gestopt, want ik kreeg ze gewoon niet op de foto goed. Denk er maar een paar eitjes bij.
Ow en wat ik jullie niet kon onthouden: Ik deed wat belgish groen een week geleden in de kweekbak omdat ik het zonde vond om weg te gooien. Het begon in eens submers te groeien!

Groet,
Jeto
Het gedeelte waar de meeste eitjes liggen. Ik vind dit eigenlijk best knap, als je bedenkt dat ze de eitjes allemaal per 1 legt. Toen ik ging kijken (ik zag trouwens ook de T-houding toen ik uit school kwam) was het gedeelte waar de eitjes uitkwamen ook een beetje rood. Zal wel zwaar zijn voor de beestjes.

Een paar andere.

Nu een paar foto's van achteraan, die kreeg ik niet goed op de foto dus pak je bril er maar bij.

En toen ben ik gestopt, want ik kreeg ze gewoon niet op de foto goed. Denk er maar een paar eitjes bij.
Ow en wat ik jullie niet kon onthouden: Ik deed wat belgish groen een week geleden in de kweekbak omdat ik het zonde vond om weg te gooien. Het begon in eens submers te groeien!

Groet,
Jeto
Inderdaad zonde om weg te gooien.
Geeft in ieder geval wat meer zuurstof af in de bak.
Geeft in ieder geval wat meer zuurstof af in de bak.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
De kleintjes krijgen in eens een groeispurt dus heb ik ze overgezet naar een grotere bak. De andere helft van de kweekbak wel te verstaan.
De grootste van het stel.

Zijn ze niet prachtig.

De kleinste van de groep.

Hier zie je goed dat het achterste rugvinnetje zich aan het ontwikkelen is.

Ik heb 1 kleine Corydoras van het nieuwe nest in het drijfbakje gedaan of ze niet kunnen ontsnappen en of de hoogte niet te hoog is. Eigenlijk dus de 'test Cory' tot nu toe gaat alles goed. Als hij/zij morgen er niet uit is of dood gaat de rest erbij.

In de kweekbak

Groet,
Jeto
Ow. p.s. Ik heb het water van de Corydoras aeneus verschoont met kouder water en de verwarming eruit gehaald. Hopen op een afzetten!
De grootste van het stel.

Zijn ze niet prachtig.

De kleinste van de groep.

Hier zie je goed dat het achterste rugvinnetje zich aan het ontwikkelen is.

Ik heb 1 kleine Corydoras van het nieuwe nest in het drijfbakje gedaan of ze niet kunnen ontsnappen en of de hoogte niet te hoog is. Eigenlijk dus de 'test Cory' tot nu toe gaat alles goed. Als hij/zij morgen er niet uit is of dood gaat de rest erbij.

In de kweekbak

Groet,
Jeto
Ow. p.s. Ik heb het water van de Corydoras aeneus verschoont met kouder water en de verwarming eruit gehaald. Hopen op een afzetten!
Met de eitjes van de pygmaeussen gaat het super goed, misschien nog wel beter dan dat ik ze zelf opvoed, ze laten de eitjes goed met rust en er zijn gewoon echt al aan het veranderen. Vooral van boven af zie je het goed.

Totnutoe nog maar 1 beschimmelde kunnen ontdekken.

Zie je dat? Al echt kleintjes in te zien hè?

Eentje uit het bakje, zie je het staartje? Er is er nog zo eetje. Alleen ik weet niet of dit allemal goed gaat, dat het zolang duurt. Ach ja we zullen zien.

Ow ja, de pygmaeus bak staat nu ergens anders, namenlijk buiten de kweekbak om plaats te maken voor de jonge Cordoras (uitzwem bak) Zoals je ziet krijgt de bak gewoon nog licht.

En ik kan nogsteeds foto's maken.

Nu dat de bak dus verhuist was zag ik 1 deel niet. En daar zitten me toch veel eitjes!

Einde deel 1

Totnutoe nog maar 1 beschimmelde kunnen ontdekken.

Zie je dat? Al echt kleintjes in te zien hè?

Eentje uit het bakje, zie je het staartje? Er is er nog zo eetje. Alleen ik weet niet of dit allemal goed gaat, dat het zolang duurt. Ach ja we zullen zien.

Ow ja, de pygmaeus bak staat nu ergens anders, namenlijk buiten de kweekbak om plaats te maken voor de jonge Cordoras (uitzwem bak) Zoals je ziet krijgt de bak gewoon nog licht.

En ik kan nogsteeds foto's maken.

Nu dat de bak dus verhuist was zag ik 1 deel niet. En daar zitten me toch veel eitjes!

Einde deel 1
Deel 2
Ik merk dat een emerse plant meerdere 'uitlopers' krijgt.

Ook vond ik tot mijn verbazing 2 jonge vuurgarnalen. Op de foto staat er 1tje. Zoek hem maar eens.

Ook op deze foto staat er eentje, veel zoekplezier.

Voor iets minder dan de helft vullen met aquarium water.

Een van de baby's

Eigenlijk zijn het er best veel en ik heb het nooit gemerkt.

Toen alles klaar was mochten de kleintjes de bak verkennen, lekker groeien.

Bubbel steentje erbij.

Einde deel 2
Ik merk dat een emerse plant meerdere 'uitlopers' krijgt.

Ook vond ik tot mijn verbazing 2 jonge vuurgarnalen. Op de foto staat er 1tje. Zoek hem maar eens.

Ook op deze foto staat er eentje, veel zoekplezier.

Voor iets minder dan de helft vullen met aquarium water.

Een van de baby's

Eigenlijk zijn het er best veel en ik heb het nooit gemerkt.

Toen alles klaar was mochten de kleintjes de bak verkennen, lekker groeien.

Bubbel steentje erbij.

Einde deel 2
Deel 3
Hier nog 1x het garnaaltje

Groet,
Jeto
Hier nog 1x het garnaaltje

Groet,
Jeto
wat zit er bij jouw in het water?
haha iig gefeliciteerd met de eitjes en jongen maar weer
haha iig gefeliciteerd met de eitjes en jongen maar weer
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
mijn gras is groen genoeg!
Hmm wat zit er in mijn water..... 2x H en 1x O
Nee maar nu ff serieus,..... geen idee
Ik keek net gewoon even in de pygmaeus bak en zag dat een eitje leeg was, dus ik zoeken naar een kleintje in de bak. En ja hoor ik vond er eentje
Ik keek verder en zag er nog een, en nog een, en nog een
In totaal heb ik er nu een stuk of 20 al uitgevist.
Zo zie je maar weer dat moeder natuur beter is dan een menselijke hand
Ik ben nu lekker aan het theeleuten en ga zometeen weer verder zoeken.
Nee maar nu ff serieus,..... geen idee
Ik keek net gewoon even in de pygmaeus bak en zag dat een eitje leeg was, dus ik zoeken naar een kleintje in de bak. En ja hoor ik vond er eentje
Zo zie je maar weer dat moeder natuur beter is dan een menselijke hand
Ik ben nu lekker aan het theeleuten en ga zometeen weer verder zoeken.
Hij gaat het echt goed bij jouw.
Hoeveel bakken heb je nu eigenlijk staan?
Hoeveel bakken heb je nu eigenlijk staan?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ja hè
Eigenlijk heb ik (na mijn gevoel) niet zo heel veel bakken staan:
1x Ocean 30
1x Juwel vision 260
En dan de kweekbak van 80cm die in tween is gesplitst. Zou er nog wel een paar bij willen maar tja, van pa en ma mag het niet

Eigenlijk heb ik (na mijn gevoel) niet zo heel veel bakken staan:
1x Ocean 30
1x Juwel vision 260
En dan de kweekbak van 80cm die in tween is gesplitst. Zou er nog wel een paar bij willen maar tja, van pa en ma mag het niet
Gek he haha.
Maar een leuke kweekstelling zou aan jou wel besteed zijn.
Maar een leuke kweekstelling zou aan jou wel besteed zijn.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie