Ben heeft enerzijds gelijk. Alleen is dit volgens mij niet het geval bij Cabomba en dergelijke.Zhinaluna schreef:ben85 schreef:Ja dat er zoveel meningen zijn is wel lastig ja. Ik heb gewoon geen planten in me aquarium scheelt een hoop:D maar ik heb dan ook malawis is weer heel anders. Ik heb dus niet heel veel verstand van het houden van planten. Wat ik wel een keer gelezen heb is dat plantjes soms ook een beetje afsterven/bruin worden omdat het soms bovenwater gekweekt is en het krijgt ook wel wat te voorduren natuurlijk, uit het water in heel ander water dat kan ook wel eens een klap geven aan het plantje dus gooi niet zo maar wat weg omdat het een beetje bruin is/word
Misschien dat iemand van het forum dit kan dit kan goedkeuren ik weet er natuurlijk niet zo heel veel van af. Maar ben er bijna zeker van dat ik dit al een aantal keer heb gelezen ergens.
Heel veel succes in ieder geval
Groetjes
Het is inderdaad lastig al die meningen omdat door gebrek aan kennis de logica ook nog niet optimaal werktJe wilt niet eigenwijs overgekomen bij mensen die al zoveel ervaring hebben of mensen beledigen omdat je hun manier niet volgt. Het beste wat ik kan doen is snel veel ervaren en veel lezen en helaas ook fouten maken. Ik hoop wel dat die fouten ten koste gaan van het groen en niet van mijn vissies
![]()
Ik heb vandaag wat nieuwe plantjes geplaatst en de ergste bruine exemplaren verwijderd.
De plantjes stonden in de winkel ook geheel onder water, dus dat kan het niet zijn.
Bedankt voor je antwoord!
Hoe dan ook wil ik even rechtzetten dat als plantjes geheel onderwater staan bij de winkel, dat niet betekent dat ze ook daadwerkelijk al hun onderwatervorm hebben. De verandering van bovenwatervorm naar onderwatervorm duurt wel even, en is niet gereed in die korte tijd dat ze in de winkel staan
Ik wil wel even zeggen dat ik je goed bezig vind zijn