Duurdere filtermerken als Eheim zijn beter.

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Duurdere filtermerken als Eheim zijn beter.

Bericht door Marja »

Kevin schreef:
Kees schreef:Waarom een dot watten?
Lijkt me een beetje zonde van de ruimte.
Hier heb ik er 2 bakjes Ciporax (oid), wat blauwe sponzen in zitten en als toetje dat filtervliesje.
Dan heb je de beste doorstroming idd, met een dot heb je sneller de kans dat het je doorstroming beinvloed lijkt me.
pas als de watten ècht heel vies zijn merk ik dat de doorstroming iets minder wordt,
maar dat duurt wel een paar weken.
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Marja schreef:
Kevin schreef:
Kees schreef:Waarom een dot watten?
Lijkt me een beetje zonde van de ruimte.
Hier heb ik er 2 bakjes Ciporax (oid), wat blauwe sponzen in zitten en als toetje dat filtervliesje.
Dan heb je de beste doorstroming idd, met een dot heb je sneller de kans dat het je doorstroming beinvloed lijkt me.
pas als de watten ècht heel vies zijn merk ik dat de doorstroming iets minder wordt,
maar dat duurt wel een paar weken.
Bij die standaard filtervliezen merkte ik dat de doorstroming veel sneller minder werd dan bij die filterwatten. ;)

n.oldenzeel
600-800
600-800

Bericht door n.oldenzeel »

Ik weet niet of duur perse beter is. Het grote voordeel van Eheim vind ik dat je overal , werkelijk alle onderdeeltjes kunt kopen, tot t kleinste ringetje of asje aan toe.

Dan kan er ns wat kapot, dat kan overal, maar ben je snel en goedkoop weer klaar.

Verder vind ik ze fluisterstil, de buitenfilters, dus zeer tevreden.

domi®
0-200
0-200

Bericht door domi® »

ik heb een eheim 2080 in gebruik : stil en onderhoudsvriendelijk, geen klachten van
heb ook een JBL e1501 GreenLine : na een dag of 10 sterk verminderde uitstroom, filter nagezien en gereinigd en geen verschil nadien. Draait tot nu toe wel behoorlijk stil