1001 adviezen
Re: 1001 adviezen
Zo te horen is de chroom laag losgekomen en is er een oxidatie proces begonnen.
-
johannes
Onderwerp auteur - 0-200

hallo
de reflectoren zijn twee strookjes van een dikke melk witte folie.
deze zitten boven de lampen aan het armatuur geklemd.
waarschijnlijk van een zeer slechte kwaliteit .
ik had van ferplast eigenlijk wel beter verwacht.
groeten joop
de reflectoren zijn twee strookjes van een dikke melk witte folie.
deze zitten boven de lampen aan het armatuur geklemd.
waarschijnlijk van een zeer slechte kwaliteit .
ik had van ferplast eigenlijk wel beter verwacht.
groeten joop
Dit zijn helaas niet de reflectoren maar gewoon plastic strookjes die standaard in de kap geklemd zitten.johannes schreef:de reflectoren zijn twee strookjes van een dikke melk witte folie.
Ik heb ze hier ook in de kap van de Dubai zitten, ik denk dat je speciaal van Ferplast reflectoren kunt kopen die je op die plek klikt.
Reflectoren zijn eigenlijk spiegels die dus ook als een reflector werken.
Helaas om te zeggen.....je hebt geen reflectoren
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-
Nano
Volgens Ferplast zijn het reflectoren, ik heb een Dubai 100 met dezelfde witte flapjes, iets anders verkopen ze niet. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat men gewoon Juwel reflectoren plaatst, of dit zonder aanpassing van de kap kan weet ik niet.
Haha, echt waar joh?
Denk dat Ferplast daar de plank behoorlijk misslaat dan, ze reflecteren namelijk vrijwel niks
Je kan inderdaad gewoon reflectoren erop zetten althans, als ik zo hier kijk moet dat prima passen.
Denk dat Ferplast daar de plank behoorlijk misslaat dan, ze reflecteren namelijk vrijwel niks
Je kan inderdaad gewoon reflectoren erop zetten althans, als ik zo hier kijk moet dat prima passen.
-
Nano
Die "witte" flapjes zijn bij mij in ieder geval na een half jaar zo ongeveer "geel"
Ja dat geloof ik direct, snap echt niet dat ze dat door laten gaan als reflectoren.
-
Nano
Nu weet ik eerlijk gezegd niet waarom ik iets zou veranderen, alles groeit en bloeit prima bij mij...
Dan zou ik inderdaad niks veranderen hoor, zou het lekker zo laten.
-
johannes
Onderwerp auteur - 0-200

Hallo
er blijft nog steeds een beetje alg in mijn bak zitten.
nog net iets te veel naar mijn zin maar ik kan er mee leven.
groei van de planten matig tot redelijk .
werkwijze op het ogenblik
co2 dosering op een timer
15 % water wissel om de 4 a 5 dgn
25 % osmose water
3,5 ml easy carbo / dg
4 ml profito / dg
3 ml ferro / dg
20 ml ph min / dg
waarden gemeten door de lfs vandaag
ph 7,5
Gh 7
KH 0,0 ???
no2 0,0
twee dagen terug gemeten.
ph 7,3
no2 0
no3 6
po4 0,35
nh3 0,04
ik probeer mijn ph dus naar beneden te krijgen maar
hij blijft toch steeds naar een waarde boven de 7 uitkomen.
nu kreeg ik vandaag te horen dat dat dus toch niet mijn streven moet zijn.
omdat de planten en vissen toch allemaal gekweekt worden bij ph 7,5
ik heb een gezelschapsbak van ongeveer 170 liter netto.
met veel planten.
ik begreep toch altijd dat de meeste planten en vissen die ik heb een licht zure omgeving moesten hebben.
dus bv een waarde van ongeveer 6,7 6,9 dus iets onder de 7.
bij deze waarde zou er volgens mij ook meer co2 voor de planten beschikbaar zijn.
ook vwb de ferro die ik toe voeg zou het voor de opname beter zijn .
ik wacht met smart op nog wat advies.
mvg joop
er blijft nog steeds een beetje alg in mijn bak zitten.
nog net iets te veel naar mijn zin maar ik kan er mee leven.
groei van de planten matig tot redelijk .
werkwijze op het ogenblik
co2 dosering op een timer
15 % water wissel om de 4 a 5 dgn
25 % osmose water
3,5 ml easy carbo / dg
4 ml profito / dg
3 ml ferro / dg
20 ml ph min / dg
waarden gemeten door de lfs vandaag
ph 7,5
Gh 7
KH 0,0 ???
no2 0,0
twee dagen terug gemeten.
ph 7,3
no2 0
no3 6
po4 0,35
nh3 0,04
ik probeer mijn ph dus naar beneden te krijgen maar
hij blijft toch steeds naar een waarde boven de 7 uitkomen.
nu kreeg ik vandaag te horen dat dat dus toch niet mijn streven moet zijn.
omdat de planten en vissen toch allemaal gekweekt worden bij ph 7,5
ik heb een gezelschapsbak van ongeveer 170 liter netto.
met veel planten.
ik begreep toch altijd dat de meeste planten en vissen die ik heb een licht zure omgeving moesten hebben.
dus bv een waarde van ongeveer 6,7 6,9 dus iets onder de 7.
bij deze waarde zou er volgens mij ook meer co2 voor de planten beschikbaar zijn.
ook vwb de ferro die ik toe voeg zou het voor de opname beter zijn .
ik wacht met smart op nog wat advies.
mvg joop
Als je KH zo laag is zou je je CO2 dosering ietsje kunnen opvoeren misschien? Je pH zou zou daardoor moeten dalen.
Op welk moment van de dag meet je je water eigenlijk? De pH is vlak nadat het licht aangaat (s'ochtends) ook een stukje lager dan vlak voor wanneer het licht uit gaat (s'avonds).
Op welk moment van de dag meet je je water eigenlijk? De pH is vlak nadat het licht aangaat (s'ochtends) ook een stukje lager dan vlak voor wanneer het licht uit gaat (s'avonds).
[center](_/)
((0_0)/)
("')('")[/center]
((0_0)/)
("')('")[/center]
Mooi om te zien dat je zo gedreven bezig bent.
Die KH lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ie 0 is. Zoals eerder gezegd is de KH een buffer voor je PH. Deze zorgt er deels voor dat je PH niet heel hard gaat schommelen. Bij een KH onder de 3 loop je de kans dat je PH op de hobbel gaat, doordat je die buffer mist.
Wat ik me een beetje afvraag, is als je zo gedreven bezig bent met je mooie bak (ik heb ook een cayman 110..
), waarom heb je nog geen druppel test-set gekocht? Sera heeft een mooie complete voor ong 35 euro (wél op internet bestellen dan, scheelt toch een hele hoop...)
Daarnaast over de redfield ratio. Deze ratio gaat uit van een 'ongeveer' waarde. dus 16:1, maar 20:2 kan ook. niet echt heel accuraat dus. Bekijk je de EI methode (Estimative Index), dan stuur je wél op een nauwkeurig aanbod van voedingsstoffen. 3 x per week voeg je dan po4 en no3 toe, en daarnaast je gebruikelijke dosis Profito. Ferro is hierbij in eerste instantie overbodig.
Enige nadeel wat ik voor jou hierin zou zien, is de waterwissel. De EI stuurt op een waterwissel van 50 % per 7 dagen. je kunt dit met enige marge nemen, maar dan zullen je resultaten ook minder zijn. Er wordt ook een variant beschreven met een waterwissel van 30% per 7 dagen, hierbij duurt het alleen langer voordat je op de 20:2 verhouding zit (ongeveer 6 tot 8 weken).
Al met al maak je me wel erg nieuwsgierig naar wat foto's...
suc6!!
Die KH lijkt me heel onwaarschijnlijk dat ie 0 is. Zoals eerder gezegd is de KH een buffer voor je PH. Deze zorgt er deels voor dat je PH niet heel hard gaat schommelen. Bij een KH onder de 3 loop je de kans dat je PH op de hobbel gaat, doordat je die buffer mist.
Wat ik me een beetje afvraag, is als je zo gedreven bezig bent met je mooie bak (ik heb ook een cayman 110..
Daarnaast over de redfield ratio. Deze ratio gaat uit van een 'ongeveer' waarde. dus 16:1, maar 20:2 kan ook. niet echt heel accuraat dus. Bekijk je de EI methode (Estimative Index), dan stuur je wél op een nauwkeurig aanbod van voedingsstoffen. 3 x per week voeg je dan po4 en no3 toe, en daarnaast je gebruikelijke dosis Profito. Ferro is hierbij in eerste instantie overbodig.
Enige nadeel wat ik voor jou hierin zou zien, is de waterwissel. De EI stuurt op een waterwissel van 50 % per 7 dagen. je kunt dit met enige marge nemen, maar dan zullen je resultaten ook minder zijn. Er wordt ook een variant beschreven met een waterwissel van 30% per 7 dagen, hierbij duurt het alleen langer voordat je op de 20:2 verhouding zit (ongeveer 6 tot 8 weken).
Al met al maak je me wel erg nieuwsgierig naar wat foto's...
suc6!!
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak