graag jullie mening en kennis.

yvon

Re: graag jullie mening en kennis.

Bericht door yvon »

Dat is denk ik een kwestie van proberen en ondervinden inadepina.
Gupmannen bij elkaar kan goed gaan maar het kan ook minder goed gaan, dat ligt denk ik ook aan het temperament van de vissen (iedere vis is anders al is het dezelfde soort) en aan de bak en inrichting.
99% kans dat het goed gaat lijkt mij.
Ik kan me goed voorstellen dat je er geen dames bij wil zetten, jonge guppen raak je meestal aan de straatstenen niet kwijt, op marktplaats word je er ook mee munt gegooid, gratis en voor niets omdat de mensen gewoon niet weten hoe ze er vanaf moeten komen ;)

Wat betreft je rug, heel veel sterkte ermee en doe rustig aan he, niet te hard van stapel lopen ;)

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

yvon schreef:Dat is denk ik een kwestie van proberen en ondervinden inadepina.
Gupmannen bij elkaar kan goed gaan maar het kan ook minder goed gaan, dat ligt denk ik ook aan het temperament van de vissen (iedere vis is anders al is het dezelfde soort) en aan de bak en inrichting.
99% kans dat het goed gaat lijkt mij.
Ik kan me goed voorstellen dat je er geen dames bij wil zetten, jonge guppen raak je meestal aan de straatstenen niet kwijt, op marktplaats word je er ook mee munt gegooid, gratis en voor niets omdat de mensen gewoon niet weten hoe ze er vanaf moeten komen ;)

Wat betreft je rug, heel veel sterkte ermee en doe rustig aan he, niet te hard van stapel lopen ;)
dank je, nee ik loop momenteel niet hard.
:nee: ;)

ik ga het gewoon doen straks, mijn collega heeft jonge guppen daar kan ik er halen. ik vind het n.l leuke vrolijke visjes.
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........

yvon

Bericht door yvon »

Zijn ook leuke visjes al worden ze meestal ondergewaardeerd zo van euhhhh GUPPEN pfffff.
En veel mensen zien het als beginners vissen en dat terwijl guppen alles behalve makkelijk zijn als je het echt goed wil doen ;)
En ze zijn ook nog mooi om te zien met al die kleurtjes.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

ja dan doen wij ze niet na, zonder flesjes of potjes 8)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Inderdaad, vind ook dat de guppen onder gewaardeerd worden.
Heb ze hier tussen de discusvissen zwemmen en vind dat wel wat hebben.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

precies, er zijn ik weet niet hoeveel mooie vissen, met mooie kleuren en tekeningen. maar de gup doet daar niet voor onder. bekijk ze maar eens goed en ze zijn altijd in beweging.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

o.k ik ben eruit.
guppen alleen mannen
zilver mollies alleen vrouwen
de zuignapvis die ik nooit zie
de clownbotia
die gaan sowieso over.

wat kan daar bij voor in het midden wat leuk gekleurd is en een rustig visje.
en wat is geschikt voor onderin zonder te woelen. (de cory's gaan eruit daarom)
en hoeveel guppen en zilver mollies kan ik nemen?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Je kunt niet alleen mannen guppen of vrouwen mollies in de bak doen!
Bij guppen is het het zelfs beter om 1 man met 2 a 3 vrouwen te hebben, mollies kunnen geloof ik wel in paren gehouden worden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

oh ik heb altijd alleen mannenguppen in mijn bak. geen probleem.
er is me hier ook al gezegd dat dat kan en ik heb op een ander fora gelezen dat goed gaat. veel mannen bij elkaar en vrouwen erbij zou juist voor problemen kunnen zorgen.
mijn mannengupppen doen het prima, ik ga ze mee overhuizen. de mollies hebben nu last van de hoogvinkarper, maar de guppen doen er niks aan. daarom gaat de hoogvinkarper ook niet mee over.
ben benieuwd wat de ervaringen zijn hier.
heb je ervaring dat het niet goed gaat, wat gebeurt er dan?

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Vind het behoorlijk onnatuurlijk, en wat heet goed gaan?
Ruzie om een vrouwtje zullen ze bij jouw niet maken.
Daarom is de regel ook meestal 1 man en 2 a 3 vrouwtjes, dan gaat het ook goed en is een stuk natuurlijker. En wat wil een gup in zijn leven doen, overleven, eten en voortplanten, that is the way of nature.
Alleen mannen guppen is in ieder geval in mijn boek NOT DONE.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Als we het over onnatuurlijk gaan hebben, kunnen we nog wel even ..........
Goed gaan is bij mij dat ze rond zwemmen, niet hangen, goed eten, niet jagen op anderen etc. Nou ze zwemmen vrolijk rond, eten goed, jagen niet.
Dat je het onnatuurlijk vindt, o.k dat kan, maar ervaringen zou ik willen horen.

yvon

Bericht door yvon »

In de natuur zie je inderdaad niet alleen mannen of alleen vrouwen bij elkaar, dat ben ik volkomen met kees eens.
Daar staat echter tegenover dat je als je vrouw guppen erbij zet binnen de kortste keren je bak vol hebt met jonge guppen.

Tsja de keuze is aan jou zelf, voor de vissen is het beter als ze zo natuurlijk mogelijk gehouden worden, daar zullen we het allemaal mee eens zijn.
Wij mensen voelen ons ook niet helemaal toppie als we continue in een groep zitten van allemaal hetzelfde geslacht, het kan wel, maar dat wil niet zeggen dat we er gelukkig bij zijn, al lijkt dat soms wel zo ;)
Dan is het dus aan jou de keus hoe je dit aan wil pakken, wij kunnen alleen adviezen geven en zeggen dat het wel kan maar dat het inderdaad niet natuurlijk is, de keuze is aan jou wat je met deze adviezen doet.

Iedereen heeft hier zo zijn eigen mening over en meningen verschillen nu eenmaal.
Hoe dan ook, ieder beslist over zijn of haar eigen aquarium.
Het enige wat wij kunnen doen is onze ervaringen delen en onze meningen uiten met als uitgangspunt, het gene wat het beste voor de vissen is.
Daarvoor zijn we aquarianen.

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

Yvon de keus is lang geleden al gemaakt er zwemmen bij mij alleen maar mannenguppen. ik zag die ellende bij een collega, die kon de jonkies aan de straatstenen niet kwijt.
en guppen blijven mijn favoriete visjes dus ik wil ze wel graag in mijn aquarium.

mijn vraag was óf en hoeveel ik er bij kon nemen, er zitten er nu 6 bij elkaar en wat ik er nog meer bij kon nemen in een rio 400.

maar geeft niks, mening geven staat vrij gelukkig en er zijn nog andere manieren om aan info te komen.
vind het alleen jammer als er alleen een mening wordt gegeven en aan de vraag voorbij gegaan wordt. :)
of helemaal niet gereageerd wordt, terwijl, als ik zo bij andere vragen lees, er kennis zat is hier.

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

wat je eventueel erbij zou kunnen houden is een leuk klein scholen visje, bv rasbora of een tetra soort..

wat beterft je guppen..ik heb er zelf 7 inzwemmen in een 160 cm alleen dan wel m/v dat je alleen mannen wilt is je eigen keus en dat respecteer ik, je zou tot 8 kunnen gaan de mollies zou ik op 6 laten..
dan zou je er dus nog een schooltje van 10 a 13 visjes erbij kunnen doen.

en voor op de bodem tja keuze zat zou ik zeggen als je geen cory's wilt kan je altijd nog naar ancistrussen kijken of afrikaanse rugzwemmers zijn ook best grappige visjes..er zijn zoveel meervalachtigen.....
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
inadepina
200-400
200-400

Bericht door inadepina »

hoi, bedankt ga eens ff googelen op die je noemt.
de cory's ik weet het nog niet, vind ze leuk maar zou balen als ze de heleboel omwoelen.
rugzwemmers hihi de naam trekt me al aan, zal eens kijken.

ik heb nu 5 mollie's doen het goed en 6 guppen.
de mollies laat ik zo en wil er nog 2 guppen bij, maar dan wil ik hele speciale. dus die zoek ik heel rustig op.
heb nu met waaierstraat, gewone en met zo'n staart in twee delen zeg maar. en wil er graag qua kleur wat aparts bij.

garnalen vind ik ook wat hebben, zoals ik lees kan dat wel toch?

ik heb de tijd.