Advies nodig!
Re: Advies nodig!
Denk het niet. En zo wel dan zullen ze er alleen maar duurder en zeldzamer op worden vrees ik.
Hallo 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Inderdaad,
Zijn kersebuikjes misschien nog wat?
Zijn kersebuikjes misschien nog wat?
Dat is geen Tanganyika cichlide hoor.. 
Plus dat die veel te groot en te agressief worden voor een 60 cm bak..
Plus dat die veel te groot en te agressief worden voor een 60 cm bak..
Goed dat de occelatus niet doorgaat, zeker geen beginnersvisje en zeker niet in die maat aquarium.
Misschien moet je eens googlen op bv 60cm tanganyika? dan krijg je verschillende voorbeeld bestanden te zien. of op youtube zoeken....
Tanganyika hoeft niet zo duur te zijn, maar een mooi visje wat klein blijft zoals brevis, multi kost nu eenmaal in een winkel snel een euro of 7-8 per stuk.
Een groepje multi's 2m/5v kweekt vanzzelf mits je ze goed verzorgt en ze de juiste inrichting geeft. Denk dat je voor zo'n groepje op ongeveer 35 euro zit en met wat geluk heb je de slakkenhuizen er dan bij.
Maar de tip is echt, ga eens zelf googlen en zoeken en overleg dan bv hier het bestand wat je in gedachte hebt, het is leerzaam om zo wat over het door jou gekozen visje te leren en hoe het te onderhouden
Misschien moet je eens googlen op bv 60cm tanganyika? dan krijg je verschillende voorbeeld bestanden te zien. of op youtube zoeken....
Tanganyika hoeft niet zo duur te zijn, maar een mooi visje wat klein blijft zoals brevis, multi kost nu eenmaal in een winkel snel een euro of 7-8 per stuk.
Een groepje multi's 2m/5v kweekt vanzzelf mits je ze goed verzorgt en ze de juiste inrichting geeft. Denk dat je voor zo'n groepje op ongeveer 35 euro zit en met wat geluk heb je de slakkenhuizen er dan bij.
Maar de tip is echt, ga eens zelf googlen en zoeken en overleg dan bv hier het bestand wat je in gedachte hebt, het is leerzaam om zo wat over het door jou gekozen visje te leren en hoe het te onderhouden
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik kom toch op de neolamprologus Multifasciatus, nu hebben ze nog 1 koppel in de winkel. Ik lees ook dat ze vlokkenvoer eten, handig 
Maar ik kan dus ook met 1 koppel beginnen?
Maar ik kan dus ook met 1 koppel beginnen?
Zoals ik al aangafChumbu schreef:
Multifasciatus is een visje wat in groepen leeft en zeker niet als koppel.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Klopt, maar er wordt ook gezegd dat ze snel genoeg uitbreiden tot een groep.
Waar zeggen ze dat dan?MatthijsH schreef:Klopt, maar er wordt ook gezegd dat ze snel genoeg uitbreiden tot een groep.
Het is niet zeker dat je een bewezen koppen krijgt wanneer je ze koopt. Dus je weet niet of ze jongen krijgen of elkaar überhaupt aardig vinden..Vervolgens zitten ze wel heel lang met z'n tweeën terwijl ze zich in een groepje lekkerder voelen. Alsof je twee kardinaaltetra's koopt en ze stellen dat je binnen de kortste keren een hele school hebt....
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

...stylz schreef:en je hebt er zo een berg meer ook als je met een stel begint.
Hahaha!MatthijsH schreef:...stylz schreef:en je hebt er zo een berg meer ook als je met een stel begint.
Sorry maar zelfs stylz heeft niet altijd gelijk en ik ben het er dan ook niet mee eens...Tenminste niet als het een groepsvisje betreft...
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Oke, ik weet het niet of het wel doorgaat, misschien vind ik het wel helemaal niks na verloop van tijd 
Ahh....Komt vast wel goed. Kijk eens online of je ze daar niet kunt bestellen.
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

En dan thuis laten bestellen? Dat vind ik ook niet vertrouwd.
Ik kan ze wel bestellen en dan in de dierenwinkel ophalen, maar dat duurt weer een maand...
Ik kan ze wel bestellen en dan in de dierenwinkel ophalen, maar dat duurt weer een maand...
Sja, wachten op het volgende vivarium duurt ook weer zo lang 
Zijn er geen LFS op internet te vinden bij jou in de buurt die ze hebben?
Zijn er geen LFS op internet te vinden bij jou in de buurt die ze hebben?
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Wat betekent LFS precies? Heb het ooit wel eens gehoord maar weer vergeten