Aquarium make-over

Plaats reactie

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Re: Aquarium make-over

Bericht door tobyderks »

Heb net de garnaaltjes over gezet. De tijdelijke garnalen bak gaat weg (word nog even geen betta bakje :cry: ). Helaas heb ik maar 6 garnalen kunnen vinden. Ik vrees dat ook deze niet lang zullen overleven bij se goerami's. Maar als ook deze sterven ga ik ook geen nieuwe meer halen. Jammer want ze zijn zo leuk, maar het gaat gewoon niet.

Helaas is zijn alle pogostemon plantjes dood. Ik moet dus nog even kijken of ik hier iets anders neer ga zetten, en wat dan misschien. Suggesties? Ook een paar crypto's zijn gestorven, maar deze had ik toch te veel dus dat maakt niet zo veel uit :mrgreen: .
zondag mogen ook de vissen erin na een waterwissel. De sessiflora groeit erg hard, mag ik deze zondag al snoeien of is dat te vroeg? De rest van de planten doen het ook supper!

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Ze zitten er in!! Deze keer ging het veel soepeler. Ik kon ze makkelijk vangen dus volgens mij hebben ze biet zo veel stres gehad. Toen ik ze in het aquarium stopte schoten ze allemaal meteen achter het hout, maar nu komen ze voorzichtig ook voor kijken. Ziet er zo grappig uit, en als er dan 1 ergens van schrikt is iedereen in paniek :lol:
Ik denk dat ik volgende week een keer cory's ga halen. Ben nog aan het twijfelen of ik de kardinalen aanvul of oud ga laten worden....
De sessiflora heb ik toch wel gesnoeid. Ik durfde de ludwigia nog niet te snoeien want in de vorige bak groeide de afgesnoeide stengel niet meer verder. Er werd dan een zijtak aangemaakt maar de oude tak groeide niet meer. Is dit normaal of deed ik iets fout?

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Als je de top afknipt zullen zich er inderdaad alleen nog maar zijtakken vormen aan de stengel daaronder. Als je snoeit kun je dus beter de top weer terug in de grond steken en de rest van de stengel weg gooien (of laten zitten want die zijstengels wat daaraan groeien kun je natuurlijk ook weer gebruiken)
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Aaah dus eigenlijk moet je de plant dus zo groot laten groeien dat het snoeisel net zo groot is als de oude plant? Thanks! Geldt dit trouwens ook voor de sessiflora?

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Als je de plant weer op die lengte wilt hebben kun je dat idd doen.
Dit geldt voor alle stengel planten
Laatst gewijzigd door lex op 06 nov 2016 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn juwel rio 125

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Oke dankje!!!

Nu ben ik me in aan het leven in de Habrosus. Maar nu lees ik dat cory's ook wel eens levend voer willen. Nu voer ik alleen droogvoer. De honinggoerami's lusten ook wel eens levend voer en ik betwijfel of het droogvoer wel op de bodem komt voor de cory's.
Nu zit ik er dus aan te denken om Artemia te kweken. Maar ik lees dat sommige eitjes nooit uit komen. Welke eitjes komen eigenlijk altijd wel uit? Ik twijfel toch over Artemia. Het zijn maar kleine beestjes maar ik keur het zelf altijd af als iemand bijvoorbeeld vissen voert aan een schildpad ofzo. Vind het toch wel zielig hoor.
En van die algentabletjes? Eten ze deze ook?

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

he toby ! mooi dat het allemaal gelukt is!

corys hebben geen levend voer nodig hoor die hebben niet zon jacht instinct om alleen voer te pakken die beweegt/leeft. diepvries voer is wel nodig. daar zitten de zelfde voedingstoffen in als levend voer. en ja algen tabletjes eten ze ook. ik probeer zelf voor al mijn vissen zo veel mogelijk verschillende soorten voer tegeven.
'The eye is useless, if the mind is blind'

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Ooh mooi!!! Welk diepvries voor wordt aangeraden voor cory's? (En goerami's en tetra's ;) )
Zijn gewone algen tabletjes voldoende of moet ik ook van die vitamine tabletjes geven?

lex
1000+
1000+

Bericht door lex »

Cory's hebben zoals Tim zegt idd geen levend voer nodig.
Ik zie ze nu vanuit mijn ooghoek heerlijk aan een algentabletje knabbelen. :mrgreen:

Vitaminen tabletjes geef ik nooit en is volgens mij niet nodig. Je kunt met diepvries voer ook gewoon afwisselen. Zwarte en rode muggenlarven gaan er allebei in en ook ingevroren artemia smullen ze van.

Cory's zijn helemaal geen moeilijke eters. :vis:
Mijn juwel rio 125

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik geef zelf rode en zwarte muggen larven. een schaaldieren mix en 1 vanalles nog wat en discus diepvries voer. en ik geef 3 verschillende granulaat voer en gedroogde tubifex. ook heb hikari algen tabletten. zoals je ziet vanalles nog wat

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Dus dit is bijvoorbeeld gewoon prima:

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... uctID=3686

Is de foto 1 blokje of het hele product? En dan per dag afwisselen of per week afwisselen? Dan denk ik dat ik rode en zwarte muggen larve en artemia bestel om te voeren, en dan tabletjes als tussendoortje. En dan misschien nog droogvoer voor afwisseling als de cory's dat ook te pakken krijgen. Kan ik het trouwens wel online bestellen? Is het erg als het dan ontdooid geleverd word en vervolgens weer ingevroren?

Onderwerp auteur
tobyderks
1000+
1000+

Bericht door tobyderks »

Jeez tim!!!! Iedere dag iets anders ofzo ;)

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

haha jaa soms 2x per dag soms dagje over slaan. ik voer meestal 2 verechillende voeren per dag. en heb geen echte regelmaat soms 2dagen het zelfde soms elke dag iets anders ik geef nu meerendeels discus voer omdat het goed zinkt en me l nummers zijn er ook gek op zeker wel 3x per week geef ik dat.

Tim Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Tim »

ik bestel nooit online dus geen idd lijkt me wel dat ze er rekening mee houden. en anders langs de mv :lol:

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

Corydoras zijn omnivoren met een voorkeur voor dierlijke producten. Af en toe algentabletten is prima, maar het hoofdvoer bestaat uit vlees. Ze eten alles wat ze vinden, hier zijn ze de hele dag opzoek naar afval wat is blijven liggen. ;)
Bij mij eten de corys met al het diepvries voer mee. Artemia, cyclops, witte/zwarte/rode muggenlarven, krill pacifica, mysis, mosselvlees, tubifex en watervlooien. (Ik koop zowat de vriezer leeg als ik naar de winkel ga :)) Ik geef ook gemixt vlokvoer en dierlijk/spirulina granulaat, dat doe ik eerst in een beker met water en dan in het aquarium, net zoals met het diepvriesvoer tot het ontdooit is. Daar eten de corys dan ook van mee. Ik heb 6 verschillende soorten gevriesdroogd voer liggen, maar dit zakt meestal niet naar de bodem dus krijgen alleen de andere vissen (hoewel ik 1 cory heb die het zich boven wel komt halen, dat is ook de grootste wat er tussen zit)

Het mag niet opnieuw ingevroren worden, dan gaat het schimmelen. Het is dus wel belangrijk dat het nog ingevroren terug de diepvries in gaat. Wanneer het ontdooit is moet het opgegeten worden ;)

Hier net als Tim geen regelmaat, meestal 1x per dag, soms 2x en bijna elke week sla ik wel eens 1 dag over. Ik geef alleen nooit 2x hetzelfde kort na elkaar. Ze krijgen steeds iets wat ze al een tijdje niet meer hebben gehad :D

Plaats reactie