Neon tetra's verliezen kleur?
-
annedebeste
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Neon tetra's verliezen kleur?
Aha nu snap ik het. Maar ondanks alles wil ik toch een gokje wagen. Me buurman kweekt namelijk garnalen en die wil me er wel een aantal doen om te proberen. Dus ik ga de gok straks wel wagen. Ik zet de kleine kempvissen ook niet meteen als eerste in de bak, de planning was om te gaan beginnen met wat garnaaltjes, neontetra's, een algeneter en verder heb ik het nog niet besloten. Maar de kempvissen pas als de rest er al een paar week in zit.
en eerlijk gezegd denk ik dat de kans dat het goed gaat zonder problemen vele malen groter is dan dat het fout gaat, ik had een Betta Splendens met vuurgarnalen en een heel enkele keer had hij een zwakkere of andere pechvogel te pakken. Met een dure Cristal Red is dat voor je portemonee iets minder leuk natuurlijk al wil ik hiermee niet beweren dat ik vuurtjes minder waard vind als dier.
Betta's zou in princiepe goed kunnen gaan hoor met genoeg voeding en verstop plekken voor de garnaaltjes.
Het grote probleem was de kikkers. Die zullen graag een garnaal lusten als snack.
Het grote probleem was de kikkers. Die zullen graag een garnaal lusten als snack.
-
annedebeste
Onderwerp auteur - 0-200

de rode vis waarvan ik dacht dat het een vuurvisje was is een cherrybarbeel. De doorzichtige neontetra heeft nu ook zwarte stippen opeens. Ik heb hem maar in zijn eentje in de kleine bak laten zitten omdat ik hem niet in de nieuwe durfde te zetten. De rest zwemt nu vrolijk in de meterbak. Gisteren me water laten testen en het was prima zei de winkel. Ik ben vergeten wat de waarden waren maar het lijkt goed te gaan met de vissen. Ik laat ze nu maar een week zo zwemmen voordat ik wat andere vissen ga toevoegen. dat worden dan wat meer neontetra's en cherrybarbelen zodat die niet meer zo alleen zijn en een algeneter en 10 garnalen. Daarna zie ik wel weer verder.