Ja catfish je bak ziet er goed uit,niets mis mee
Elke aquariaan ziet weleens een algje verschijnen,al zal er in een goed lopend aquarium nauwelijks wat van te merken zijn.Ook amano,die wereldwijd als absolute top bekend staat,wordt weleens geconfronteerd met een algje
Alleen zal je daar nooit wat van zien,want alvorens er een camera team een opname of een foto maakt,zal de amano bak er perfect uitzien.Hier staat dan ook een heel team van getrainde aquaristen die met enorme budgetten het kleinste detail perfectioneren.Als er dan toch eens iets niet perfect is(plantje wat scheef staat of een geel bladje heeft),dan wordt dit zonder compromis verwijderd en vervangen door iets wat absoluut perfect is.
Deze perfect ogende aquaria zijn dus ook een beetje een illusie
Als ik ooit het geluk heb mijn pensioen te halen,zie ik dat wel zitten hier dagelijks alles te perfectioneren in plaats van er 1 x per week aan te werken

Met mijn huidige drukke job is dat helaas niet haalbaar
Ikzelf heb nauwelijks algen,ondanks dat ik er slechts 1 x per week mee bezig ben.
Voorts gebruik ik geen enkel product om algen eventueel te bestrijden
Als er dan toch onverwacht eens wat ongewenst opduikt zoals in stylz zijn voorbeeld,een lege CO2 fles of kapotte lamp tijdens vakantie.......Ook dan zal ik nooit naar carbo grijpen om een symtoom te gaan bestrijden,ik kieper geen rommel in mijn bakken

Het beste middel tegen zowat elk probleem is GEDULD,wat tevens geheel kostenloos is
Een klassieke fout is het plots grote veranderingen aanbrengen en of met producten beginnen klooien en dat omwille van een algje

Geduld en juist ingrijpen om de juiste balans te creëeren,dat noem ik aquarium houden
Te pas en te onpas de bak half leeg pompen en naar waardeloze productjes grijpen,ik blijf het onzin vinden