Voor snoeiafval mag je alleen de verzendkosten vragen

karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Re: Voor snoeiafval mag je alleen de verzendkosten vragen

Bericht door karinD »

Maar jij hebt het nu over kweken, niet over snoeiafval. Als je echt bewust je planten kweekt, dan vind ik dat een ander verhaal.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

jomobiel
0-200
0-200

Bericht door jomobiel »

Marcje1968 schreef:En het fenomeen dat als er niet voor betaald word gaat het in de kliko gebeurt op grote schaal op de veilingen, daar word regelmatig een partij doorgedraaid die op op de afvalberg gaat.
Zo worden er ook hele partijen tomaten door gedraaid. Die geven ze ook niet weg.

Maar snoeiAFVAL is iets anders, dat kun je dus mooi in een envelop stoppen en er iemand blij mee maken.

Zie hier op dit forum echter niet zo vaak een vraag voor snoeiafval en je kunt het niet bewaren.

Weet misschien iemand wél waar het dan heen kan?
Vind het iedere keer weer jammer als ik niet weet waar ik er mee moet blijven....
What Dreams May Come

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Ze het een paar dagen voor je gaat snoeien op de aquamarkt, dan kun je meteen peilen of er interese is in de panten die je gaat snoeien ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Stefan schreef:Ik zou er zelf ook nooit wat voor terughoeven behalve een bedankje en misschien een foto van hoe het er bijstaat ;)
Helemaal mee eens, je plantje in een andere bak terug zien is altijd leuk.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

jomobiel
0-200
0-200

Bericht door jomobiel »

Bertus schreef:Ze het een paar dagen voor je gaat snoeien op de aquamarkt, dan kun je meteen peilen of er interese is in de panten die je gaat snoeien
Had ik natuurlijk zelf ook op moeten komen,maar geen moment aan gedacht.
Weer iets geleerd....
What Dreams May Come

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik zal voor plantjes niet snel iets vragen maar er wel graag iets voor geven, gewoon als dank aan de (kweker) het is b.v. vaak heel lastig om aan submerse planten te komen, de handel verkoopt vrijwel alleen emerse.
ja dan is een submerse crypto,anubias, varen en noem maar op mij best wat waard.

Ik heb vroeger op redelijk grote schaal koralen gekweekt nu gingen die niet helemaal gratis weg maar de grooste waardering zat toch in die foto achteraf van zo staan ze er bij en de mensen die je weer geholpen had en blij vertrokken.
Beschikbaar snoeiafval op redelijk weekelijkse basis, crypto wendttii green, vallesneria spiralis,Hygrophila difformis ,Pogestemon erectus,Heteranthera zosterifolia,limnophila aquarica,HC, op aanvraag anubias nana en gold,congo varen en wat stekejes van andere varens, Fissidens Geppii uiteraard alles submers.
Niet dat ik graag wil verzenden ik heb al dat gedoe liever niet en er is gewoon goed aanbod van winkeliers tegen een zeer redelijke prijs.
Daarbij het is gewoon een hoop werk om op te sturen, klachten achteraf enz. dus ik doe dat liever niet.
Maar als ik er iemand echt blij mee kan maken en die kan ze zaterdag (mijn vaste onderhoudsdag) op komen halen,
ja ....... dat in de kliko gooien doet ook pijn :mrgreen:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0