Ph moet lager

agnes
1000+
1000+

Re: Ph moet lager

Bericht door agnes »

Meestal wordt met turfgranulaat 100 gram op 100 liter water geadviseerd. Maar voor de zekerheid en omdat niet alle merken turf hetzelfde zijn kan je ook eerst beginnen met de helft en dan na een week kijken wat het effect hiervan is.
groetjes Agnes

Onderwerp auteur
jomobiel
0-200
0-200

Bericht door jomobiel »

Bedankt Agnes.

Maar dan zou ik dus eigenlijk met 1/3 moeten beginnen, aangezien dat dat op de verpakking staat. :roll:
(zie vorige bericht)
What Dreams May Come

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

Hoe gedisciplineerd ben je?
Bedoelende op verversbeleid, meten van de waterwaardes etc....?

Nogmaals het aanpakken van de pH is niet iets van even wat erbij gooien en dan kijken we volgende week weer verder ;)
Je moet als je hem al wilt laten zakken heel geleidelijk aan gaan doseren met osmose want zoals Kees al oppert, CO2 toevoegen gaat je alleen geld kosten en geen winst.
Met die kh waardes heb je best lastig water om aan te pakken hoor.

Ik blijf bij mijn standpunt:
Niks aanpassen zolang het geen wildvang is! wekelijks verversen en zorgen dat het water stabiel is, is veel belangrijker als die pH waar je je zo druk om maakt.

Als voorbeeld:
Ik heb roggen zwemmen op een pH van 8.2 digitaal gemeten en een kh van 13-14 druppeltest, deze dieren doen het perfekt hierop terwijl ze in de natuur ook veel lager zitten al scheeld dat per vangstgebied uiteraard. Het verschil van nakweek en wildvang is dan ook enorm omdat de meeste zoniet alle kwekers kweken op kraanwater wat in nederland verplicht met minimaal 7.0 uit de kraan komt gelopen ;) lees vaker tegen de 8.0 dan 7.0.
Zij verversen zoveel dat aanpassen ook geen doen is en toch hebben ze alle gezonde dieren, en dan ga jij voor twee maanvissen nakweek je de gevaarlijke toer op het lijf halen om je pH te laten zakken? :D
Wekelijks 30-40% verversen en je visjes zijn blij!

Onderwerp auteur
jomobiel
0-200
0-200

Bericht door jomobiel »

Begrepen :oops:

Verversen doe ik en mijn waterwaarde controleren ook elke week, minstens, aangezien mijn aquarium nog maar draait sinds 01-07.

Alle bedankt voor de hulp.
What Dreams May Come

Onderwerp auteur
jomobiel
0-200
0-200

Bericht door jomobiel »

Mag gesloten worden!!
What Dreams May Come

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Wij sluiten hier geen topics, alleen bij hoge nood. ;)
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand