waardes aquraium

Chumbu
600-800
600-800

Re: waardes aquraium

Bericht door Chumbu »

@Fabian: voor de ene is 50 euro een godsvermogen en voor de andere peanuts :mrgreen: beetje nutteloos om te typen want het draagt niets toe aan het topic (no offence)

Verders zijn de tips al gegeven die je moet toepassen om een aquarium in balans te krijgen en te houden.
Wekelijks wisselen van 30% water (in jou geval) omdat je best wat belasting hebt met je dieren.
Filterinhoud idd gewoon om de zoveel tijd spoelen....
De waterwissel is het belangrijkste en het zijn ook nog eens de kosten niet.
Succes!!!

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Chumbu schreef:@Fabian: voor de ene is 50 euro een godsvermogen en voor de andere peanuts :mrgreen: beetje nutteloos om te typen want het draagt niets toe aan het topic (no offence)
Het draagt zeker bij aan het onderwerp. Als de persoon niet meer geld wil uitgeven voor zijn aquarium... Vind dat eigenlijk niet kunnen. Deze hobby kost gewoon veel geld.
Het klopt zeker dat het voor de ene veel is, en voor de ander weinig. Maar men moet daar aan denken voordat men begint met het houden van een aquarium, het is niet zo goedkoop als postzegels verzamelen o.i.d.

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

Het draagt helemaal niet bij! De ts heeft nergens gezegt dat het duur is, alleen dat hij 50 euro geinvesteerd heeft :roll:
Hij kan makkelijk zijn waardes stabiliseren! daar zijn voldoende goede tips voor gegeven! en die kosten bijna geen geld want het enige wat nu echt belangrijk is, is verversen tot het weer goed is en in balans en dan het gaan bijhouden wekelijks. Ik zie nog steeds het weinige aan de kosten niet? erna kan hij misschien naar zijn bestand kijken of daar ook nog wat te halen valt.
Door dan klakkeloos te zeggen dat de vissen zowiezo weg moeten raakt kant noch wal!
Maar goed je zal het wel beter weten!

Aquariumhouden hoeft helemaal niet duur te zijn! het is maar net hoever je wilt gaan.

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Het valt of staat nog steeds met de identificatie van een aantal dieren of die wel of niet kunnen blijven, ik heb een vermoeden dat er een hoop uit moeten maar dat blijft op dit moment nog steeds gokken.

Dat aquarium houden niet echt duur hoeft te zijn ben ik een beetje verdeeld over.
Je kunt beter zeggen dat de hobby niet goedkoop is, als je het heel low budget zou willen houden wordt er altijd beknibbeld op techniek, en dat is helaas de verkeerde weg.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Chumbu schreef:Het draagt helemaal niet bij! De ts heeft nergens gezegt dat het duur is, alleen dat hij 50 euro geinvesteerd heeft :roll:
Uit onderstaande citaat blijkt dat hij het zonde vind om alles wat hij pas heeft gekocht weer weg te doen. Als gelijk was gekeken naar wat er werd aangeschaft, als beginner kan je dat niet weten, konden er kosten worden bespaard.
Whisper380 schreef:Im heb pas voor 50 euro geinvesteerd. Zonde om dan alles weg te doen.
Chumbu schreef: Hij kan makkelijk zijn waardes stabiliseren! daar zijn voldoende goede tips voor gegeven! en die kosten bijna geen geld want het enige wat nu echt belangrijk is, is verversen tot het weer goed is en in balans en dan het gaan bijhouden wekelijks. Ik zie nog steeds het weinige aan de kosten niet?
Klopt. Er zijn inderdaad genoeg tips gegeven om de bak stabieler te maken, en dat hoeft inderdaad niet veel te kosten. Tenzij blijkt dat het filter ook een te kleine capaciteit heeft, bijvoorbeeld.
Chumbu schreef:erna kan hij misschien naar zijn bestand kijken of daar ook nog wat te halen valt.
Door dan klakkeloos te zeggen dat de vissen zowiezo weg moeten raakt kant noch wal!
Ik ben van mening dat de vissen niet op een 2e plaats moeten staan. Het kijken naar het bestand, en het eventueel weg doen van te klein zittende vissen, en het stabieler laten draaien van de bak kan tegelijk. Nieuwe bewoners uitzoeken zou ik dan wel later doen.
Moet ik bij het zeggen dat sommige vissen echt weg moeten, het hele waarom-verhaal van Naomi en Rita herhalen?

Hierbij wil ik deze discussie dan ook stoppen, want hier schieten de topicstarter en wij niets van op.

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

ach ja we kunnen aan de gang blijven idd, zoals dat ik ook niet heb gezegt dat de vissen op een tweede plaats moeten komen :vis:
Maar ik houd idd op want dit is het me niet waard!

Noomii
200-400
200-400

Bericht door Noomii »

en hoe gaat het met de vissen?