Aanvulling 60cm visbestand

Onderwerp auteur
Larske
0-200
0-200

Re: Aanvulling 60cm visbestand

Bericht door Larske »

Dat komt mooi uit, want die planten ben ik fors aan het uitbreiden. Ik wil het wel mooi houden, tot nu toe kwam ik bij iedere zaak waar ik ben geweest misschien 1 of 2 leuke plantjes tegen en dan neem ik er ook niet meer mee. Dan maar bij een volgende zaak kijken.

Terugkomend op mijn visbestand: de guppen hebben een nieuw huis gekregen, een vissenwinkel hier vlakbij wilde ze zo hebben dus daar heb ik ze heen gebracht.

Vanmiddag eens kijken naar wat corydorassen.

Onderwerp auteur
Larske
0-200
0-200

Re: Aanvulling 60cm visbestand

Bericht door Larske »

Het totaal is geworden:
8x corydoras pygmaeus
2x dwerggourami
8x zwarte tetra

Na het opnieuw planten van de bak lijken de gourami's veel meer op hun gemak, ik had wat fijn groen drijven maar heb nu een Pistia Stratiotes drijven. Het mannetje is al druk op onderzoek tussen de plant en het vrouwtje lijkt door de toevoeging van alle planten ook veel rustiger.

De corydorassen verstoppen zich nog gauw als ik in de buurt komt, die lijken wat meer onder de indruk van hun hele verhuizing te zijn.

De zwarte tetra's doen het prima, zodra ik in de bak aan het werk ga duiken ze in een school samen. Als ik niet in de bak bezig ben zwemmen ze rustig baantjes en dat vaak in kleinere groepjes van 2 of 3.

Al met al lijkt de hele combinatie dus prima te gaan, de combinatie zwemt pas net rond natuurlijk dus de tijd zal het leren.