rekord juwel 120

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Re: rekord juwel 120

Bericht door Rob »

ja ik heb ze een mannetje en een vrouwtje ze zijn nu aan het kijken hoe snel die vuurgarnalen zijn en ze hebben al bij heel veel gemerkt dat ze ... snel zijn, ik hoop dat ze morgen vrede weten te krijgen en elkaar met rustlaten kan ook een teken zijn van honger dus heb maar wat vloken in gedaan ze eten het wel als het in de lucht is maar op de grond pakken ze niet alleen als het omhoog wordt gestoven door hun vinnen, Kan het kloppen dat het vrouwtje een stuk kleiner is dan het mannetje?
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Serge
200-400
200-400

Re: rekord juwel 120

Bericht door Serge »

Beetje laat, maar als je Colisa's wilt, kan je ze gerust in Creil halen. Jan de Graaff heeft goede kwaliteit vissen. En heel veel soorten trouwens ;)

Colisa's zijn overigens niet eens zo heel makkelijk te kweken. Het maken van een nest en het afzetten zal wel lukken, maar de jongen grootbrengen is erg moeilijk, je hebt er sowieso een apart bakje voor nodig. De vrouwtjes worden niet langer door de mannetjes getolereerd tijdens de broedzorg, dus die moet je eruit halen direct na het afzetten, anders leggen ze het loodje.

Mooie visjes, dat wel. Alleen denk ik niet dat ze zullen overgaan tot kweek in een bak met 50 (!) karperzalmpjes. Zeker de koperzalm is erg druk, daar houden ze niet van.