snelgroeiers

Onderwerp auteur
jessicapilon
0-200
0-200

Re: snelgroeiers

Bericht door jessicapilon »

ja het zijn licht groene haartjes ahw die er fris uitzien. die zwarte stoppels penseelalg die ken ik wel want dat lijken magnetische bosjes vijlsel dat klopt. dit zijn echt afzonderlijke hartjes die naast elkaar staan en erg dun zijn. lijkt mij ook groene alg. sowiezo qua kleur is het echt lichtgroen en fris van kleur. kan dat komen door te hoog nitraat in de bak? zit nu tussen de 25 en 50 en ga nu grote wissel doen tot het op max 20 zit. gr jessica

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

voeg je ook Easycarbo toe? Net wat Latinus zeg dit helpt prima tegen baardalg. Snelgroeiers kan je ook altijd plaatsen A nemen veel voedingstoffen van algen weg. B het is een leuk gezsicht lekker veel plantjes. C je kan ze makkelijk meerderen dus je hebt er meer dan genoeg.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Onderwerp auteur
jessicapilon
0-200
0-200

Bericht door jessicapilon »

ja dat gebruik ik ook. heb in de andrere bak zwarte penseelalgen gehad en daar hielp het goed teen. maar dit zijn langere losstaande groene algen. geen plukjes. maar is baardalg altijd een rode alg of kan hij ook groen zijn dan?? gr jessica

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

De Database al een keer door gebladerd?
Misschien herken je wat.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Naar mijn weten is baardalg altijd een roodwier, wil uiteraard niet zeggen dat hij ook rood van kleur is. Rode baard of penseelalg heb ik nog nooit gezien.
Wat jij omschrijft is inderdaad geen baardalg nee, die haartjes die jij hebt ken ik inderdaad ook wel.
Wat het precies is zou ik ook even na moeten zoeken.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Alrik
1000+
1000+

Bericht door Alrik »

De Anubias is overigens niet gevoeliger voor algen maar het lijkt vaak wel een beetje zo.
De bladeren van een Anubias kunnen een paar jaar meegaan, algen hebben dus veel langer de tijd om zich te hechten dan bij snel groeiende planten welke vaak gesnoeid worden waarna meestal alleen de nieuwe aangroei terug geplaatst wordt.