schimmel bij discus?
Re: schimmel bij discus?
Maar zo te horen is het nu niet meer erger geworden toch?
FF de tijd geven.
FF de tijd geven.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
tis ook niet erger, nee...maar ook niet minder.
Ik hoop dat nu de blauwe discusman ook geneest en dat anderen niet gaan plukken anders komt er ook nog een scheidingswand voorlopig. Ik heb ervoor gekozen de discusdame apart te zetten omdat zij er het ergst aan toe is.
Ik hoop dat nu de blauwe discusman ook geneest en dat anderen niet gaan plukken anders komt er ook nog een scheidingswand voorlopig. Ik heb ervoor gekozen de discusdame apart te zetten omdat zij er het ergst aan toe is.
Kan die slijmhuidverstoring nog een gevolg zijn van de te hoge nitrietwaarde wat toch aardig lang duurde?
Edit; nu net een plaatje gevonden met een grijzige plek die ook ietwat gezwollen lijkt. Moet ik toch ook esha 2000 op de grote bak loslaten?
Edit; nu net een plaatje gevonden met een grijzige plek die ook ietwat gezwollen lijkt. Moet ik toch ook esha 2000 op de grote bak loslaten?
Of die slijmhuidverstoring door nitriet zo kunnen komen, zou ik eigenlijk niet weten, kan wel lijkt me.
Ik zou inderdaad nu ook in de grote bak esha2000 doen.
Wat is eigenlijk de temperatuur van de bak?
Ik zou inderdaad nu ook in de grote bak esha2000 doen.
Wat is eigenlijk de temperatuur van de bak?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
30 graden op dit moment
Op zich een mooie temperatuur voor discusvissen.
Maar meen me te herinneren dat bij een iets hogere temperatuur, 32 tot 34 graden, dit een positieve effect heeft op een zieke discusvis.
Is jammer dat Rob weinig tijd heeft, die is onze discus expert.
Maar meen me te herinneren dat bij een iets hogere temperatuur, 32 tot 34 graden, dit een positieve effect heeft op een zieke discusvis.
Is jammer dat Rob weinig tijd heeft, die is onze discus expert.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dit ziet er niet uit als schimmel.
Het is niet echt dik ofzo. Ook zit de dame goed in de kleuren en eet tot dusver prima. Het komt op mij over als een slijmhuidverstoring.
Het breidt zich ook niet uit op de dame, in tegenstelling tot wat ik me herinner van een schimmelinfectie.
Het is niet echt dik ofzo. Ook zit de dame goed in de kleuren en eet tot dusver prima. Het komt op mij over als een slijmhuidverstoring.
Het breidt zich ook niet uit op de dame, in tegenstelling tot wat ik me herinner van een schimmelinfectie.
Je kan het ook gewoon nog ff kijken, mits je maar zorg voor goed schijn water.
Weet niet hoe vaak je ververst, maar zou zeker om de andere dag verversen.
Ook zou ik, zoals ik al eerder zei, ectopur gebruiken en een paar amandelboombladen in de bak doen.
En dan eens kijken wat dit voor een effect heeft.
Heb hier ook wel eens een discus gehad die een kleine beschadiging had van een schermutseling, maar dan was het binnen een dag of 4 a 5 wel weer genezen en niet meer te zien.
Hier trouwens een stukje uit een PDF over amandelboomblad van Aquaplantsonline.nl:
Discus liefhebber gebruikt de bladeren niet alleen in het filter maar meestal ligt er hier
en daar in het aquarium ook nog een blad.
Dit is zeker aan te bevelen om het beschimmelen van de eitjes te voorkomen.
Ook kwetsuren van het oog en de kieuwen is te behandelen met de bladeren.
Zelfs de gevreesde gatenziekte, word door het gebruik van deze bladeren gestopt en
genezen.
En eerlijk is eerlijk, ik doe nu sinds een 1/2 jaar 2 tot 3 bladen in de bak en de discusvissen zitten lekker in hun huidje.
Weet niet hoe vaak je ververst, maar zou zeker om de andere dag verversen.
Ook zou ik, zoals ik al eerder zei, ectopur gebruiken en een paar amandelboombladen in de bak doen.
En dan eens kijken wat dit voor een effect heeft.
Heb hier ook wel eens een discus gehad die een kleine beschadiging had van een schermutseling, maar dan was het binnen een dag of 4 a 5 wel weer genezen en niet meer te zien.
Hier trouwens een stukje uit een PDF over amandelboomblad van Aquaplantsonline.nl:
Discus liefhebber gebruikt de bladeren niet alleen in het filter maar meestal ligt er hier
en daar in het aquarium ook nog een blad.
Dit is zeker aan te bevelen om het beschimmelen van de eitjes te voorkomen.
Ook kwetsuren van het oog en de kieuwen is te behandelen met de bladeren.
Zelfs de gevreesde gatenziekte, word door het gebruik van deze bladeren gestopt en
genezen.
En eerlijk is eerlijk, ik doe nu sinds een 1/2 jaar 2 tot 3 bladen in de bak en de discusvissen zitten lekker in hun huidje.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb vanmorgen de eerste dode verwijderd, een platy en nu gaat het ineens ook slecht met een andere platy. Die was vanmorgen nog vrolijk en nu ineens vecht ze voor haar leven.
Ik weet niet of dit verband houdt met de slijmhuid van de discussen.
Ik weet niet of dit verband houdt met de slijmhuid van de discussen.
Klinkt toch als dat je toch een serieus probleem in de bak heb, je waardes zijn goed?
Hangen er vissen bovenin lucht te happen?
Zag je nu uiterlijke kenmerken aan die platy, of zie je wat aan die andere platy?
Heb je al ververst?
Hangen er vissen bovenin lucht te happen?
Zag je nu uiterlijke kenmerken aan die platy, of zie je wat aan die andere platy?
Heb je al ververst?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
nee geen symptomen aan de dode platy. Deze platy die nu vecht heeft een gezwollen buik en is een zogeheten slaper. Drijft op haar kant. Doet verwoede pogingen rechtop te zwemmen en kan niet naar de bodem.
nou vraag ik me af of dit ook een darmprobleem kan zijn.
Geen zuurstof problemen.
nou vraag ik me af of dit ook een darmprobleem kan zijn.
Geen zuurstof problemen.
Dit kan dan toch weer wijzen op darmflagellaten en dat zou weer kunnen wijzen op gaten ziekte bij de discussen.
De poep van de discus ziet er niet taai, wit slijmerig uit?
De poep van de discus ziet er niet taai, wit slijmerig uit?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
nee absoluut niet. Tijdens afhevelen hele km's bruine ontlasting en vast...en niet alleen bij discussen maar alle vissen hebben vaste ontlasting.
Maar de platy met de zwemproblemen heeft de afgelopen uren helemaal geen ontlasting gehad, vandaar dat ik bij haar denk aan darmprobleem.
Was ook ineens mis met haar. Vanmorgen was ze nog fit.
Haar schubben staan ook niet uit.
Maar de platy met de zwemproblemen heeft de afgelopen uren helemaal geen ontlasting gehad, vandaar dat ik bij haar denk aan darmprobleem.
Was ook ineens mis met haar. Vanmorgen was ze nog fit.
Haar schubben staan ook niet uit.
Schubben bij die platy staan ook niet open?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie