jahoor weer een dood
Re: jahoor weer een dood
das in ieder geval goed nieuws nu dus.
Nu verder afwachten of dit allemaal geholpen heeft.
Nu verder afwachten of dit allemaal geholpen heeft.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Er moet toch haast wel ergens iets meegekomen zijn wat je liever niet in je bak hebt. Zou in ieder geval ze lang genoeg apart houden dat je zeker weet dat je niet weer een ziekte in je bak brengt.
ik weet het niet kevin. ik hoop dat het Nh4 is geweest. liever dat dan een bacterie of parasiet.
maargoed ik hou het nu scherp in de gaten. dagelijks meten . en nog een dosering esha 2000 just in case.
ik heb dit nog nooit meegemaakt dat het zo radikaal was,oke een nieuwe vis kan wel eens dood gaan maar alles tegelijk in 3 dagen. damn
maargoed ik hou het nu scherp in de gaten. dagelijks meten . en nog een dosering esha 2000 just in case.
ik heb dit nog nooit meegemaakt dat het zo radikaal was,oke een nieuwe vis kan wel eens dood gaan maar alles tegelijk in 3 dagen. damn
Als het echt een flinke dosis amoniak is geweest vind ik het zo gek nog niet klinken dat spul is echt dodelijk voor levende wezens.
ik wordt echt gek nu
van de 5 golds leven er nu dus nog maar 2
ik begrijp het nu echt niet meer. de ene bleu neon leeft nog steeds nu al 5 weken meen ik,en niks mee aan de hand.
de calvussen doen het ook goed. ook niks aan te herkennen.en deze eten normaal.
de garnaaltjes die tussen de rotsen zitten en leven groeien als kool en ook niks mee aan de hand.
de valisneria groeit ook goed,en ook niks mee aan de hand.
de waardes ook prima geen nitriet of Nh4. de rest is normaal.
ik krijg nu even een gedachte. toen ik de multies kreeg had ik schelpen bij gekregen van de kweker wel oude maar dat maakte niks uit.
later heb ik zelf (gevulde) esgargot schelpen bij gedaan/ vervangen. zou het daar aan kunnen liggen????????????
ik heb ze wel natuurlijk eerst schoongemaakt voordat ze de bak in gingen.
van de 5 golds leven er nu dus nog maar 2
ik begrijp het nu echt niet meer. de ene bleu neon leeft nog steeds nu al 5 weken meen ik,en niks mee aan de hand.
de calvussen doen het ook goed. ook niks aan te herkennen.en deze eten normaal.
de garnaaltjes die tussen de rotsen zitten en leven groeien als kool en ook niks mee aan de hand.
de valisneria groeit ook goed,en ook niks mee aan de hand.
de waardes ook prima geen nitriet of Nh4. de rest is normaal.
ik krijg nu even een gedachte. toen ik de multies kreeg had ik schelpen bij gekregen van de kweker wel oude maar dat maakte niks uit.
later heb ik zelf (gevulde) esgargot schelpen bij gedaan/ vervangen. zou het daar aan kunnen liggen????????????
ik heb ze wel natuurlijk eerst schoongemaakt voordat ze de bak in gingen.
Ik heb hem even naar ziekten verplaatst.
Als je die slakkenhuizen goed hebt schoongemaakt lijkt het me sterk dat het daarvan afkomstig is. Weet je zeker dat ze niet onderling mot gehad hebben
Als je die slakkenhuizen goed hebt schoongemaakt lijkt het me sterk dat het daarvan afkomstig is. Weet je zeker dat ze niet onderling mot gehad hebben
bij mijn weten niet kevin.ze zullen wel natuurlijk teritorium gevechten hebben gehad.dat weet ik wel .
eentje was er verdrongen naar de hoek.
maar de sterkste twee die overbleven,zijn nu ook niet meer zo actief.ik zal proberen om er een foto van te maken.
eentje was er verdrongen naar de hoek.
maar de sterkste twee die overbleven,zijn nu ook niet meer zo actief.ik zal proberen om er een foto van te maken.
Valt er aan de vis iets bijzonder op te merken dan? anders heeft een foto ook niet veel zin.
op zich niet geen vlekken of stippen of misvorming.
maarrrrrr maybe is er verandering in de bak aan de gang.ik wacht nog ff af,want anders ben ik te voorbarig.
als dat echt zo is dan denk ik wat de oorzaak zou kunnen zijn. denk ik hoor.
maarrrrrr maybe is er verandering in de bak aan de gang.ik wacht nog ff af,want anders ben ik te voorbarig.
als dat echt zo is dan denk ik wat de oorzaak zou kunnen zijn. denk ik hoor.
het is mischgien een beetje krom wat ik nu type.
maar ik had van het weekend een nieuwe groep bleu neons erin geplaatst .ik weet dat ik een risico neem maar toch.
sindsdien lijkt het erop dat de vissen zich pretiger voelen,dus geen stress.
de 2 calvussen zie ik ineens de hele dag.langs de rotsen en door de bak heen zwemmen. op hun dooie akkertje
de gold is weer op kleur. en actief ,zelfs de 2e die ik bijna al had opgegeven lijkt terug te komen.
eten doen ze weer de golds dan.
dus ik denk nu dat het puur stress is geweest en nu hebben ze afleiding door de nieuwe neons.
zou dit kunnen
maar ik had van het weekend een nieuwe groep bleu neons erin geplaatst .ik weet dat ik een risico neem maar toch.
sindsdien lijkt het erop dat de vissen zich pretiger voelen,dus geen stress.
de 2 calvussen zie ik ineens de hele dag.langs de rotsen en door de bak heen zwemmen. op hun dooie akkertje
de gold is weer op kleur. en actief ,zelfs de 2e die ik bijna al had opgegeven lijkt terug te komen.
eten doen ze weer de golds dan.
dus ik denk nu dat het puur stress is geweest en nu hebben ze afleiding door de nieuwe neons.
zou dit kunnen
nou ik ben er nu gelukkig achter!!!!!!!!
het was gedeeltelijk stress. maar het ergste was het volgende.
ik had wat water meegegeven aan mijn broer die had het op zijn werk laten uitpluizen naar chemische stoffen.
en voila er zat dus een hoge concentratie "Tetraethyleenpentamine"in wat het is weet ik niet . maar wat ik wel weet is dat het er niet in hoort.
het komt dus van de achterwand af. en ik maar denken dat acryl verf onschadelijk is.
maargoed de achterwand is er helemaal uit,alle zand is er uit en vervangen en alles is nu schoongemaakt onder de kraan, bak uitgeschoont. planten vervangen.
de vissen zitten momenteel in qaurantaine o op krachten te komen.
de bak is nu helemaal schoon met helaas nu de oude achterwand.(voorlopig)
nu maar even wachten totdat de bak weer een volle week gedraaid heeft met het nieuwe water.voordat ik de vissen terugzet. (als ze het overleven)
ppffffff ben wel blij wat nu de oorzaak is zeg.
het was gedeeltelijk stress. maar het ergste was het volgende.
ik had wat water meegegeven aan mijn broer die had het op zijn werk laten uitpluizen naar chemische stoffen.
en voila er zat dus een hoge concentratie "Tetraethyleenpentamine"in wat het is weet ik niet . maar wat ik wel weet is dat het er niet in hoort.
het komt dus van de achterwand af. en ik maar denken dat acryl verf onschadelijk is.
maargoed de achterwand is er helemaal uit,alle zand is er uit en vervangen en alles is nu schoongemaakt onder de kraan, bak uitgeschoont. planten vervangen.
de vissen zitten momenteel in qaurantaine o op krachten te komen.
de bak is nu helemaal schoon met helaas nu de oude achterwand.(voorlopig)
nu maar even wachten totdat de bak weer een volle week gedraaid heeft met het nieuwe water.voordat ik de vissen terugzet. (als ze het overleven)
ppffffff ben wel blij wat nu de oorzaak is zeg.