Overigens is het gif wat cory's uitscheiden niet giftig voor hunzelf maar wel voor andere visjes, daarom moeten ze ook altijd apart gehouden worden voor transport via een plastic zak of emmer, nooit samen met andere visjes vervoeren.
Corydoras sterfte
-
Coby
Onderwerp auteur
Re: Corydoras sterfte
Het lijkt mij ook dat je wat meer water moet verversen, ik zou minstens 1/3 deel per 2 weken vervangen.
Overigens is het gif wat cory's uitscheiden niet giftig voor hunzelf maar wel voor andere visjes, daarom moeten ze ook altijd apart gehouden worden voor transport via een plastic zak of emmer, nooit samen met andere visjes vervoeren.
Re: Corydoras sterfte
Ik ben niet zo van het verbeteren of beter weten.
Maar ik heb bij een kwekerij meegekeken/meegedraaid en ze kunnen wel elkaar verwonden, zelfs met de dood tot gevolg, zei het dat dat pas een paar dagen later gebeurd.
Normaal gesproken worden ze maximaal per 5 verpakt om het risico te beperken.
Maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval.
Ik heb het helaas ook een keer meegemaakt dat ik 30 sterbai kocht, een dag later dreef de helft, weer een dag later had ik er nog 8.
Die acht heb ik nu 6 jaar later nog steeds.
De plotselinge vervuiling in combinatie met eigenlijk te jonge vissen die elkaar tijdens transport verwond hadden werd ze fataal.
Maar ik heb bij een kwekerij meegekeken/meegedraaid en ze kunnen wel elkaar verwonden, zelfs met de dood tot gevolg, zei het dat dat pas een paar dagen later gebeurd.
Normaal gesproken worden ze maximaal per 5 verpakt om het risico te beperken.
Maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval.
Ik heb het helaas ook een keer meegemaakt dat ik 30 sterbai kocht, een dag later dreef de helft, weer een dag later had ik er nog 8.
Die acht heb ik nu 6 jaar later nog steeds.
De plotselinge vervuiling in combinatie met eigenlijk te jonge vissen die elkaar tijdens transport verwond hadden werd ze fataal.
Wat het verschil is tussen onwetendheid en onverschilligheid?
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!
Geen idee en ik wil het ook niet weten ook niet!