Hulp gevraagt bij verlichtings plan.
-
Rob Bosman
Re: Hulp gevraagt bij verlichtings plan.
Graag gedaan hoor hoe meer je me aan het wer zet hoe liever ik het heb

-
Airwin
Onderwerp auteur - 200-400

Ik heb een oplossing bedacht voor het plaatsen van mijn tl buizen
Terinfo tl armatuur is van alluminium gaat om 2 tl buizen op het aquarium zelf zit 10cm opbouw vast
ik heb deze doppen

optie 1 : de arcadia lamp houdertjes vast kitten op bestaande gaten op alluminium tl armatuur past niet helemaal lekker maar met hoop kit zal het wel lukken weet alleen niet welke kit er geschikt voor is
optie 2 : bestaande kap in zijn geheel verwijderen zelf plaat maken arcadia lamp houdertjes aan plaat schoeven
iemand een tip/idee/mening?
Terinfo tl armatuur is van alluminium gaat om 2 tl buizen op het aquarium zelf zit 10cm opbouw vast
ik heb deze doppen

optie 1 : de arcadia lamp houdertjes vast kitten op bestaande gaten op alluminium tl armatuur past niet helemaal lekker maar met hoop kit zal het wel lukken weet alleen niet welke kit er geschikt voor is
optie 2 : bestaande kap in zijn geheel verwijderen zelf plaat maken arcadia lamp houdertjes aan plaat schoeven
iemand een tip/idee/mening?
Airwin
Als ik er verstand van zou hebben had ik je graag verder van advies voorzien, maar ik ben altijd weer blij als ik op het knopje druk en het licht gaat weer aan.
Ik vind het erg knap als iemand zomaar een TL aan kan sluiten, mij lukt dat pas nadat ik het minstens drie keer fout heb gedaan.

Als ik er verstand van zou hebben had ik je graag verder van advies voorzien, maar ik ben altijd weer blij als ik op het knopje druk en het licht gaat weer aan.
Ik vind het erg knap als iemand zomaar een TL aan kan sluiten, mij lukt dat pas nadat ik het minstens drie keer fout heb gedaan.
Ben hier zelf ook wat met het licht aan stoeien.
Zou voor optie 2 gaan, alleen welk materiaal kan je hiervoor gebruiken?
Zou voor optie 2 gaan, alleen welk materiaal kan je hiervoor gebruiken?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Over wat voor bestaande kap praat je dan? als het om een juwel klep gaat dan kan je je de lamp voetjes ook onde die klep monteren.
-
Airwin

het lijkt op jewel idd

klep voor en klep achter die je in zijn geheel naar achter kan schuiven .
Ik ben alleen bang dat er teveel vocht in de armatuur zal trekken zonder werkende vsa erin want hij is Ip54

klep voor en klep achter die je in zijn geheel naar achter kan schuiven .
Ik ben alleen bang dat er teveel vocht in de armatuur zal trekken zonder werkende vsa erin want hij is Ip54
120x40x55 tanganyika in de maak
ja nog steeds
-
Gast
-
Airwin

ja dat is ook een optie maar aangezien ik overal lekker de tijd voor neem zou de bak tijd zonder licht zitten en de bruine algen beginnen net wat weg te trekken 
de vsa zit precies in midden van het armatuur kan wel nieuwe draadjes erdoor heen trekken idd.
Met wat voor een kit zou ik de bestaande doppen goed waterdicht kunnen bevestigen op het armatuur?
En de kabels die uit het armatuur naar de evsa lopen?
de vsa zit precies in midden van het armatuur kan wel nieuwe draadjes erdoor heen trekken idd.
Met wat voor een kit zou ik de bestaande doppen goed waterdicht kunnen bevestigen op het armatuur?
En de kabels die uit het armatuur naar de evsa lopen?
ja nog steeds
Met siliconen of vloeibaar rubber
-
Airwin

mhh oke zal is kijken bij de bouwmarkt moet natuurlijk een kit zijn die hecht op kunststof en metaal. of zal het met aquarium kit ook wel lukken als ik het goed laat drogen en niet al te dik doe?
ja nog steeds
Dat hecht wel hoor, vroeger lijmen ze de aquariumruiten in een stalen profiel. Zeker zorgen dat er genoeg inzit, maar er bestaan ook van die rubberen kabeldoorvoer .....geen idee hoe ze verder heten. Dan is het ook waterdicht toch.
-
Airwin

ja idd maar ik moet de zijkanten openmaken om de kabels er door heen te doen dus daar zal ook wel iets van kit zitten
Als er nu een beetje vocht in het armatuur komt zal de warmte van vsa het wel verdampen maar dat zit er straks natuurlijk niet.
daarom wil ik het wel weer goed afdichten.
ja voor de kabels terug naar evsa is zo'n rubbere sluit ring wel handig zou niet weten hoe het heet.
Bedankt
Als er nu een beetje vocht in het armatuur komt zal de warmte van vsa het wel verdampen maar dat zit er straks natuurlijk niet.
daarom wil ik het wel weer goed afdichten.
ja voor de kabels terug naar evsa is zo'n rubbere sluit ring wel handig zou niet weten hoe het heet.
Bedankt
ja nog steeds
Die doppen die er nu zitten kun je er toch afklikken en dan met een trekveer je draden er door heen pielen. Hoeft er niks open alleen een gaatje erbij en dat dan weer afdichten met een "weten wij veel hoe zo'n ding heet"
Nee want een wartel draai je in een lasdoos
Als je met een platte schroevendraaier langs de 2 kortste kanten naar binnen steekt klikt hij er zo uit. Kan ik je morgen wel ff laten zien anders.
Als je met een platte schroevendraaier langs de 2 kortste kanten naar binnen steekt klikt hij er zo uit. Kan ik je morgen wel ff laten zien anders.