Wortelhout met schroef

Dante
600-800
600-800

Re: Wortelhout met schroef

Bericht door Dante »

Herman schreef:
Dante schreef: Herman:
overigens het in de bak gooien van spijkers geloof ik niet zo in.
Hoi Dante
Lees dit artikel van Charles Buddendorf eens goed door, ik hoor ook bij die oude rotten. :mrgreen:
http://www.xs4all.nl/~buddendo/aquarium/ijzer.htm
toch is dat roestproces dermate langzaam dat dat dus nooit een grote invloed op je planten kan hebben, of je moet een half spijkerbed op je bodem aanleggen.

advies: gooi eens een stukje ijzer in je bak, zodat dit geheel onderwater zit. en kijk nu eens hoeveel weken het duurt voor er wat roest op komt... dan zul je zien dat dit langer duurt dan je zal denken ;)

overigens zal het in zoutwater Wel werken, want zout is een reagenst voor een oxidatieproces. (ja schykunde is bij mij wel goed blijven hangen, ook examen in gedaan :p )

jari4now

Bericht door jari4now »

Rhodan,

Wat ze ook vertellen wel of niet goed, ik zou het risico niet nemen en gebruik lekker kunststof......het beste is nog niet goed genoeg voor je vissen...... :wink:

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

jari4now schreef:Rhodan,

Wat ze ook vertellen wel of niet goed, ik zou het risico niet nemen en gebruik lekker kunststof......het beste is nog niet goed genoeg voor je vissen...... :wink:
En dit ben ik helemaal met je eens.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Topicstarter, heeft aangegeven het zekere voor het onzekere te nemen, geen verzonken schroeven. In hoeverre men hier goede of slechte ervaringen mee heeft opgedaan, is natuurlijk ieder voor zich. Om evt verwijten achteraf te voorkomen, lijkt het mij beter om de discussie daarover terzijde te laten. *Met alle respect*

Over het te gebruiken touw; sisal is bij mijn weten idd "gebleekt", misschien (?) dat henneptouw een iets natuurlijker produkt is. Met polyesterdraad of nylondraad hoef je niet bang t zijn voor slijtage door continu-vochtbelasting (wat natuurprudukten wel hebben ) bij mijn weten ook geen schadelijke stoffen afgifte...Btw tyraps kun je ook met elkaar verlengen, misschien is dat een optie?

succes iig
i'm the Bengel gotta love me!!!

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Geloof niet dat we hier een groep hebben die mekaar verwijten te gaan lopen maken.
Altijd interessant om mekaars meningen en ervaringen te lezen.
Zo leer je nog eens wat.
Inderdaad is sysal touw volgens mij ook gebleekt.
Heb nu het hout aan een ty-rap hangen.
Bungelt mooi :D .
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

daar ben ik in principe ook niet echt bang voor, maar de mens leest en interpreteert zoals hij wilt, en dat kan verkeerd uitpakken. Ieder individu is anders en ik wil niks op mijn geweten hebben, als iemand handelt naar de dingen die ze alleen willen lezen. Dan ben ik t liever voor, dus met name ook voor de nog aankomende members. :)

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Noem me in dit geval voorzichtig, maar ik zag het langzaam aan in een "welles nietes" veranderen, de een ziet er geen kwaad in, de ander wel....omwille van de visjes wil ik niemand op een dwaalspoor zetten. Anders leggen we t bij Patje voor, misschien dat hij ons verheldering kan brengen....

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

PygoMania schreef:daar ben ik in principe ook niet echt bang voor, maar de mens leest en interpreteert zoals hij wilt, en dat kan verkeerd uitpakken. Ieder individu is anders en ik wil niks op mijn geweten hebben, als iemand handelt naar de dingen die ze alleen willen lezen. Dan ben ik t liever voor, dus met name ook voor de nog aankomende members. :)
Is ook zo, maar of het verkeerd uitpakt... staan juist wat verschillende meningen, kunnen ze kiezen :wink: .
Maar even een nuchter stukje er tussen kan geen kwaad, is ook wel zo dat de meeste Aquarianen best wel gedreven zijn. :) .
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

jari4now

Bericht door jari4now »

mis ik nou op eens posts???? of let ik niet op......

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Moet je ff je toet uit de wolken trekken... :lol:

jari4now

Bericht door jari4now »

........TNX.....

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

Denk het ook niet Rhodan en verder zijn we allemaal ervaren genoeg om het een en ander juist te interpeteren. Denk ook dat het forum juist hier voor bedoeld is om de verschillende mogelijkheden te onderzoeken en elkaars mening hier over te polsen. En om elkaars ervarinegn hier over te delen.

Snap dus nog steeds niet waarom het in eens een andere wending kreeg. En idd mis een paar posttings

Onderwerp auteur
Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Misschien zien we inderdaad wat opmerkingen niet, mode break?
Maar we raken hier dus nu wel echt Off topic haha.
Maar ik ben nu wel nieuwsgierig geworden of de samenstelling van het metaal waar spijkers van gemaakt worden is veranderd in de loop der jaren.
Iemand hier een idee over?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

we gaan verder discussieren in de welles nietes post....zal er 1 aanmaken daarvoor...
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

jari4now

Bericht door jari4now »

In het dagelijks spraakgebruik wordt vaak over spijkers gesproken, terwijl een draadnagel wordt bedoeld. Een spijker is daarentegen een stukje smeedwerk, vierkant in doorsnede en taps toelopend.

Gebruik
Draadnagels worden onder andere gebruikt om hout vast te spijkeren ("nagelen"). Spijkers kunnen met een hamer of met een spijkermachine verwerkt worden (schietspijkers).

Materiaal en productie

staal
Een draadnagel is van staal, of beter gezegd van staaldraad (ijzerdraad) gemaakt. Tegenwoordig worden voornamelijk draadnagels gebruikt, deze worden volautomatisch geproduceerd van staaldraad: kop stuiken en tegelijk aanpunten en de nagel afknippen.

koper en gehard staal
Daarnaast zijn er koperen spijkers, die gebruikt worden als er geen roestvorming mag optreden en geharde stalen spijkers voor het bevestigen in steen. Deze laatste spijkers kunnen bijna niet kromgeslagen worden, maar kunnen wel breken.
Vorm
De meest gebruikte is de draadnagel met platgeruite kop. Voor werk waarbij de nagels zichtbaar blijven (zogenaamd zichtwerk), gebruikt men wel de draadnagel met verloren kop; deze vallen minder op doordat ook de kop in het hout wordt gedreven. Ook zijn er draadnagels met een soort schroefdraad of met weerhaakjes, die zeer moeilijk los te trekken zijn.

De lengte en dikte van draadnagels worden in millimeters op de verpakking aangegeven: bijvoorbeeld 50 × 3,0; dat is dus 50 mm lang en 3 mm dik.

Andere soorten zijn: ankernagel, bekistingsnagel, asfaltnagel, plaatnagel, betonspijker, meetspijker, kopspijker en veel andere

bron: http://nl.wikipedia.org