Zelfbouw meubel van steigerhout
Re: Zelfbouw meubel van steigerhout
Altijd leuk handwerk, kun je nog jaren van genieten.
Het duurde even, maar ik kan eindelijk weer een update plaatsen!
Hij staat ondertussen binnen, op de plek waar hij uiteindelijk gaat komen
Progressie van de kap:
Ik ga mijn eigen LED verlichting maken, die wordt op deze aluminium strip geplakt straks. Dus eerst even passen meten, daarna alles met expoxy behandelen

Hij staat ondertussen binnen, op de plek waar hij uiteindelijk gaat komen
Progressie van de kap:
Ik ga mijn eigen LED verlichting maken, die wordt op deze aluminium strip geplakt straks. Dus eerst even passen meten, daarna alles met expoxy behandelen

Een tegenvaller..
De deurtjes zijn nu gedroogd en hebben binnen gestaan, alleen nu zijn ze helemaal uit fatsoen.
Dus die moet ik opnieuw gaan maken.
Leerpuntje dus; wanneer je met hout werkt het eerst laten drogen en dan pas ermee gaan werken.

De deurtjes zijn nu gedroogd en hebben binnen gestaan, alleen nu zijn ze helemaal uit fatsoen.
Dus die moet ik opnieuw gaan maken.
Leerpuntje dus; wanneer je met hout werkt het eerst laten drogen en dan pas ermee gaan werken.

Ahh zonde zeg!!
Maar zoals je al zegt, daar leer je van
Maar zoals je al zegt, daar leer je van
Zo dat heeft flink liggen werken.
Best wel, ik stond er ook wel van te kijken!Kevin schreef:Zo dat heeft flink liggen werken.
De kap is ondertussen helemaal behandeld met epoxy, zodat ik straks hopelijk geen last heb van de condensatie in de kap

Ik heb twee kleine ventilatoren gekocht om wat lucht circulatie te forceren in de kap. Achteraf zijn zo zo klein dat ik afvraag of het effect gaat hebben, maar ik vond het evengoed wel grappig staan
De kap zit ondertussen op zijn plek en is behandeld. Er zijn nog wel wat kieren tussen de twee planken, maar opzich vind ik dat niet erg. Ook dat is altijd welkom voor de circulatie. In mijn oude bak had ik vaak last van condensvorming, hopelijk is dat in deze bak wat minder het geval.

De kap zit ondertussen op zijn plek en is behandeld. Er zijn nog wel wat kieren tussen de twee planken, maar opzich vind ik dat niet erg. Ook dat is altijd welkom voor de circulatie. In mijn oude bak had ik vaak last van condensvorming, hopelijk is dat in deze bak wat minder het geval.