Help!? Temperatuurdaling snachts

Rickpad
1000+
1000+

Re: Help!? Temperatuurdaling snachts

Bericht door Rickpad »

fenna schreef:ja, dat verklaart de gemeten temperaturen van de vorige dagen. Wat mij een beetje dwarszit daarin is dat vandaag de temperatuur zo uit de bocht vliegt...
Dit kan je zien als toeval. Als je net meet op het moment dat je thermostaat net weer uit is dan is de temperatuur logischer wijze hoger dan normaal. Als je dit echt precies wil weten zou je dit een aantal weken op vaste tijdstippen in de gaten moeten houden.

Er word expres wat langer door verwarmt. Anders krijg springt de verwarming constant aan en uit. Dat kost extra veel stroom en daardoor slijt je verwarming (zelfs een elektrische) veel sneller.

Onderwerp auteur
rikdewind
0-200
0-200

Bericht door rikdewind »

Ik proef er een beetje uit dat dit niet heel schrikbarend is? De maximum temperatuur voor mijn galaxy is 25 graden en het komt er soms boven kan dit dan kwaad? Als ik hem lager zet word het wel weer heel koud s nachts.

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Nee veel kwaad kan het niet. In de natuur is immers de temperatuur ook niet altijd het zelfde.
Houd er alleen wel rekening mee dat als de temperatuur hoger word de vissen vaak wat korter leven. Maar voor hun gezondheid ed maakt het niet veel uit.

Lang niet alle vissoorten zijn erg zwak. De meesten kunnen behoorlijk wat hebben.

Onderwerp auteur
rikdewind
0-200
0-200

Bericht door rikdewind »

Toch vandaag uiteindeljk terug gegaan naar Hornbach! De temperatuur was vanmorgen in een keer boven de 26 graden, dus de thermostaat kan het wel aan! Alleen een schommeling van plusminus 7 graden vond ik veel! Kreeg een andere thermostaat mee van het merk juwel, ook een van 50 watt. Nu kijken of dit nauwkeuriger is.