Advies nodig!
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Advies nodig!
Bedankt voor de tips!
Ik ga eerst proberen een aantal guppen weg te doen. misschien die ik de ook helemaal weg ik ga ik gewoon verder op neontetra's. Die zou ik kunnen verkassen naar het 35X25X25 aquarium voor de plezier maar ik weet dat nog niet zeker want ik wilde ook nog garnalen gaan houden maar daar moet ik nog even over nadenken.
Ik zat zelf nog aan een aantal maanvissen en een aantal blauwe gourami's te denken. Daar zitten dus geen gupjes e.d. bij. Is dat misschien wat?
Ik ga eerst proberen een aantal guppen weg te doen. misschien die ik de ook helemaal weg ik ga ik gewoon verder op neontetra's. Die zou ik kunnen verkassen naar het 35X25X25 aquarium voor de plezier maar ik weet dat nog niet zeker want ik wilde ook nog garnalen gaan houden maar daar moet ik nog even over nadenken.
Ik zat zelf nog aan een aantal maanvissen en een aantal blauwe gourami's te denken. Daar zitten dus geen gupjes e.d. bij. Is dat misschien wat?
Je bakkie is echt te klein voor maanvissen en blauwe goerami's, helaas 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Jammer,
Maar welke mooie vissen dan wel? Ik kan mijn bak helemaal leeg maken als ze dat nodig hebben.
Waar ik dan wel achter kom dat veel mensen hun vissen veel te weinig ruimte geven
Maar welke mooie vissen dan wel? Ik kan mijn bak helemaal leeg maken als ze dat nodig hebben.
Waar ik dan wel achter kom dat veel mensen hun vissen veel te weinig ruimte geven
Ik vind wellicht hele andere vissen mooi dan jij. Je kunt het beste even in onze database kijken. Als je vervolgens een lijstje maakt van vissen die je leuk lijken, kun je hier vragen of deze geschikt zijn 
Hoi Matthijs! Door je guppen een ander huisje te geven is er zeker een mogelijkheid om een andere soort vis in je aquarium te houden. Zoals Catfish en Fabian al aangeven kun je als eerste eens in onze database kijken. Daar is een zoekfunctie waarin je kunt aangeven hoe groot je aquarium is en wat voor soort visje je zoekt. Als je daarin kijkt welke je mooi vindt en die vervolgens hier aan geeft kunnen we je vertellen of het kan of niet.
Dan kun je dus zelf zoeken wat je mooi vindt!
Dan kun je dus zelf zoeken wat je mooi vindt!
Hallo 
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik zat net eens te kijken in "het aquarium van Simon" en zag de discus, ik die misschien wat?
Discus in 60cm??
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Het was maar een vraag...
Niet doen... Ik zou toch wel minimaal 40-50l per vis nemen. Dus dan kom je al gauw bij een bak van 300-400L.
Matthijs, misschien moet je, wanneer je een vis ziet die je mooi vindt, eerst even wat info over deze vis opzoeken. Past hij wel in jouw bak, wat kun je erbij zetten, wat voor 'n eisen stelt de vis. In onze database vindt je alle info die je nodig hebt over heeeeeel veel vissen. Daar móet een visje voor jou bijzitten.
Je hebt al 3 vissoorten genoemd die echt niet in jouw bak passen dus ik denk dat je je echt eerst wat meer over de vissen moet inlezen. Het is ook niet leuk voor jou als wij telkens de vissen die jij voorstelt moeten afkeuren
En natuurlijk willen wij je adviseren over vissen die je overweegt. Maar het is ook belangrijk om zelf onderzoek te doen.
Je hebt al 3 vissoorten genoemd die echt niet in jouw bak passen dus ik denk dat je je echt eerst wat meer over de vissen moet inlezen. Het is ook niet leuk voor jou als wij telkens de vissen die jij voorstelt moeten afkeuren
En natuurlijk willen wij je adviseren over vissen die je overweegt. Maar het is ook belangrijk om zelf onderzoek te doen.
Wat vind je van de Hyphessobrycon Bentosi "Whitefin"
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Ik heb al een eind in de database gezocht maar ik zoek qua uiterlijk iets zoals maanvissen of discussen (dat zijn namelijk de enige die het uiterlijk hebben wat ik heel mooi vind) ik snap dat je niet heel de tijd blijft berichten maar als er niet iets tussen zit wat ik wil dan houd het op...Catfish schreef:Matthijs, misschien moet je, wanneer je een vis ziet die je mooi vindt, eerst even wat info over deze vis opzoeken. Past hij wel in jouw bak, wat kun je erbij zetten, wat voor 'n eisen stelt de vis. In onze database vindt je alle info die je nodig hebt over heeeeeel veel vissen. Daar móet een visje voor jou bijzitten.
Inderdaad hele mooie vissen! Zal ik eens wat meer over opzoeken
Ja maanvissen en discussen kunnen natuurlijk wel, maar dan moet je eerst een grotere bak halen
Ik vind t absoluut niet erg om te reageren op je voorstellen hoor, ik help je graag. Maar ik probeer mensen ook altijd een beetje aan te sporen om zelf lekker veel kennis op te doen op internet.
De combinatie zelfstudie en vragen kunnen stellen op een forum werk heel goed
Ik vind t absoluut niet erg om te reageren op je voorstellen hoor, ik help je graag. Maar ik probeer mensen ook altijd een beetje aan te sporen om zelf lekker veel kennis op te doen op internet.
De combinatie zelfstudie en vragen kunnen stellen op een forum werk heel goed
-
MatthijsH
Onderwerp auteur - 1000+

Haha, nouja misschien over een poos ja
Maar er kunnen bijvoorbeeld geen neontetra's bij garnalen?
Oh jawel hoor dat gaat heel goed samen.MatthijsH schreef:Haha, nouja misschien over een poos ja![]()
![]()
Als je goerami's leuk vindt, zijn honinggoerami's dan niets voor jou?