Vissen sterfte!

Onderwerp auteur
Zhinaluna
0-200
0-200

Re: Vissen sterfte!

Bericht door Zhinaluna »

Rickpad schreef:Het eerste waar ik aan zou denken is ook stress. Ik zou niet durven te zeggen dat ie mager is maar de verminderde kleur is ook zeker een teken van stress. Te veel stress kan inderdaad voor de dood van zo'n diertje zorgen.
Ik ga de temperatuur wat verlagen hopelijk zal dan het temperament ook minder worden van de zebra's!

Irene :lol:

Onderwerp auteur
Zhinaluna
0-200
0-200

Bericht door Zhinaluna »

Rickpad schreef:Zuurstof toevoegen kan helpen bij een O2 tekort. Voor de Leveretti sewilla is namelijk een erg hoge zuurstofgehalte nodig. Deze komt voor in snelstromende wateren met hoge zuurstofgehalte. Deze vissen zullen dus snel te kampen hebben met een zuurstoftekort.

Dus voor dat we echt kunnen bepalen wat het is is het handig om te weten welke vissen dood zijn gegaan en een foto van een vis die nu ziek is.
Twee danio's en een kegelvlek zijn al heengegegaan en twee kegelvlekken eten nu niet maar leven gelukkig nog!

Foto reeds geplaatst :D

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

De water waardes zijn voor de vissen zeker niet verkeerd, ik hecht niet zo aan gemeten waterwaardes.

je kan rustig forser verlagen, vissen hebben niet zo'n last van een tempertuur verandering als de meeste mensen denken.
Maar ja dat komt weer door stomme voorlichting in de winkels, je mag voor je kegelvlekjes rustig naar een graad of 22.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Zhinaluna
0-200
0-200

Bericht door Zhinaluna »

stylz schreef:De water waardes zijn voor de vissen zeker niet verkeerd, ik hecht niet zo aan gemeten waterwaardes.

je kan rustig forser verlagen, vissen hebben niet zo'n last van een tempertuur verandering als de meeste mensen denken.
Maar ja dat komt weer door stomme voorlichting in de winkels, je mag voor je kegelvlekjes rustig naar een graad of 22.
Welke van onderstaande vissen kunnen dan bij deze temperatuur erbij en qua temperament natuurlijk? De guppies sowieso denk ik !
Ik durf ze nu nog niet meteen te verplaatsen!!

Ik heb:

Guppies ( volwassen en babies)
Black mollies ( volwassen en babies)
Leveretti's
Vuurneons
Zebra danio's

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Zhinaluna schreef:
stylz schreef:De water waardes zijn voor de vissen zeker niet verkeerd, ik hecht niet zo aan gemeten waterwaardes.

Welke van onderstaande vissen kunnen dan bij deze temperatuur erbij en qua temperament natuurlijk? De guppies sowieso denk ik !

Ik heb:

Leveretti's
Vuurneons
Zebra danio's

Eigenlijk alleen de guppy's en de Leverentti's de rest hou je beter warmer zeker de blackmolly's hoewel veel winkels denken dat die in een onverwarmde vissenkom op zn plaats zijn verlangen die hogere temperaturen tot wel 30 graden.
Ik zou eens door zoeken in de hoek van de danio's ( regio bedoel ik dan) daar zit veel leuke vis tussen voor je beekje.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Zhinaluna
0-200
0-200

Bericht door Zhinaluna »

stylz schreef:
Zhinaluna schreef:

Ik heb:

Leveretti's
Vuurneons
Zebra danio's

Eigenlijk alleen de guppy's en de Leverentti's de rest hou je beter warmer zeker de blackmolly's hoewel veel winkels denken dat die in een onverwarmde vissenkom op zn plaats zijn verlangen die hogere temperaturen tot wel 30 graden.
Ik zou eens door zoeken in de hoek van de danio's ( regio bedoel ik dan) daar zit veel leuke vis tussen voor je beekje.
Ik heb me vergist in naam het is geen leveretti, maar sewillia lineolata. In de winkel noemde ze de vis anders en ik haal nu alle namen door elkaar!
Afbeelding

1 van mijn schatjes, ik vind ze geweldig ( ze zijn eigenlijk van mijn zoon :lol: )

De samenstelling van de lineolata 's (of geldt voor deze een andere verhaal) met kegelvlekken en de guppen ( de mannen of de vrouwen!) klinkt goed. Ik ga natuurlijk wel even wachten tot de ziekteverschijnselen en de sterften in mijn bak verdwenen zijn. Gelukkig heb ik nu de luxe van vier bakken en binnenkort van vijf, dus ik kan wat schuiven, althans in de vier bakken, want een is er te klein voor!

Heel erg bedankt voor jouw ( en jullie) hulp. Ik ga mijn 5 ( in totaal) lineolata sewillia bij elkaar zetten ( als de twee baby's nog leven 7) , de 6 kegelvlekken en dan nog wat guppen. Ik denk dat de bak dan al aardig vol zit, dus voorlopig geen anderen tenzij ik de guppen kan verzetten. Ik ga wel even lezen over de danio's :P

Weltrusten Irene