Beluchting

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
jeroensten
0-200
0-200

Beluchting

Bericht door jeroensten »

Hallo allemaal,

ik heb even een vraagje of eigenlijk meerdere. Ik ben veel aan het lezen op het forum en heb al veel inrichtingen gezien. Ben ondertussen zelf ook aan het inrichten. Nu loop ik tegen het volgende aan. Ik zie bij niemand een beluchtingssetje staan. Is dit niet nodig of heeft iedereen hem stategisch uit het zicht geplaatst. Ik heb het er wel in zitten maar vind het geen gezicht. groenslangetje met blauw bruissteente eraan. Is hier misschien een andere oplossing voor? zowiezo vind ik al die groene buizen geen gezicht. van de uitstroombuis zie ik niets maar van de "opzuigbuis" zie ik alles zitten. daar ga ik nog eens goed over nadenken hoe dat anders kan. Ik zal vanavond wat foto's plaatsen. Misschien helpt dat met het meedenken.

Alvast bedankt,

jeroen
80*40*40 panorama bak
8 neon tetra's
8 zwartefantoom tetra's
8 harelquin rasbora tetra's
2 ramireze
2 Siamese Algeneters.
4 Black Molly's
1 platy
6 L340

60*30*30 MP bak
3 garnalen
30 guppen
10 platy's
8 Black Molly's

50*30*30
6 corydoras schwarzi
6 cory's aneus

Groetjes Jeroen

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Beluchting

Bericht door Kevin »

De meeste hebben hem niet omdat het niet echt veel zuurstof toevoegd. Eerder haalt het je co2 gehalte omlaag wat je planten dan te kort komen.

Kijk hier maar eens: http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=6&t=15
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zelf vind ik het af en toe gewoon leuk om te zien in de bak, kijk maar in mijn album en zoek naar het Vulkaantje :).
Maar na een tijdje ben ik zoiets weer zat en gaat die er weer uit.
De enigste functie buiten decoratie is dat door de luchtbellen je water oppervlakte wat groter wordt en zo dus meer oppervlakte creëer voor zuurstofopname voor je bak. Het nadeel is dat je er Co2 mee uit de bak jaagt en dat vinden je plantjes weer niet leuk.
Als het je puur om extra zuurstof te doen is, kan je beter een Söchting Oxidator kopen.
Staat ook wel ergens een foto van in mijn album.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
jeroensten
0-200
0-200

Bericht door jeroensten »

Bedankt voor jullie berichtjes. Had ook al het idee dat het meer decoratief is. Kreeg ook te horen dat je uitstroompijp ook zuurstof geeft bij instroom in je bak. dus zonder beluchtingsomp hoef ik me geen zorgen te maken

Bedankt alvast
80*40*40 panorama bak
8 neon tetra's
8 zwartefantoom tetra's
8 harelquin rasbora tetra's
2 ramireze
2 Siamese Algeneters.
4 Black Molly's
1 platy
6 L340

60*30*30 MP bak
3 garnalen
30 guppen
10 platy's
8 Black Molly's

50*30*30
6 corydoras schwarzi
6 cory's aneus

Groetjes Jeroen

blingbling
0-200
0-200

Bericht door blingbling »

zoals boven beschreven is het niet noodzakelijk.

ik heb de doorzichtige slangetjes gebruikt en deze achter de planten verborgen en deze gaat dan de bodem in.
dan heb ik onder de stenen het balletjes verstopt.
de aanzuigbuizen heb ik in een koof weggewerkt maar een paar grote planten ervoor en je ziet ze ook bijna niet meer.
en mocht dit niet de oplossing zijn voor je gebruik je gewoon zwarte buizen en zie je het al een stuk minder.
succes...