Hulp gevraagd plaatsen ongelijke laminaatvloer

Onderwerp auteur
stevbouligoldterphil
0-200
0-200

Re: Hulp gevraagd plaatsen ongelijke laminaatvloer

Bericht door stevbouligoldterphil »

hobbykreeft schreef:hallo, kan je misschien meten hoe groot (hoog en breed ) de balken zijn??
en hoe groot de vrije overspanning van muur tot muur is .
dan kunnen we je vertellen hoe of wat
Hoi, ik kan de balken niet meten want ik kan het laminaat niet weghalen. Ook is beneden bij de buren een plafaond aangebracht onder de houten balken en ze zijn daar dus ook niet zichtbaar. De balken van de driehoek tegen het dak aan de balken die het dak dragen zijn ongeveer 7 cm bij 17 cm. Misschien hebben ze dezelfde soort balken gebruikt voor de vloer. De overspanning van muur tot muur is ongeveer 5-6 meter. Misschien heb je hier wat aan?

bjorri
0-200
0-200

Bericht door bjorri »

Wat ik mis in dit hele verhaal is dat je draagbalken niet het kritische onderdeel zijn maar de planken over die balken. Persoonlijk zou ik er hoe dan ook voor zorgen dat de onderplaat over minimaal twee balken steekt, liefts nog mooi verdeeld ook.
Kan je uitvogelen waar de balken zitten?
Staat je bak dwars op die balken of in de lengte richting?

Uitgaande dat je bak dwars op de balken komt kan je met 60 cm tussen de balken met een onderplaat van 100 cm dus mooi uitkomen maar als je niet weet waar de balken zitten kan het ook erg beroerd uitkomen. Als de plaat precies in het midden op één balk balanceerd gaat ie mogelijk alsnog wat doorbuigen aan de zijkanten.

Sta je in de lengte richting van de balken dan zou ik de plaat 100 x 60 cm maken, dan heb je in ieder gaval twee balken te pakken en voorkom je verder naar voren hellen.

fnoorden
0-200
0-200

Bericht door fnoorden »

Ik heb mijn Rio 180 die ook dat soort grappen vertoonde, minstens 3x omgeruild totdat ik een vrij haakse bak had. Ja, het kan kwaad omdat de druk op de ruiten niet evenredig verdeeld is.

dbfreak
0-200
0-200

Bericht door dbfreak »

als dit een originele juwel is lijkt het of er schade is geweest en ze dat profisorisch gerepareerd hebben

normaal zit het goed recht in elkaar ik weet niet of jij een balkon of buitenplaatsje hebt
maar zou als ik jou was ik eerst even 1 of 2 weekjes testen

of zet even foto`s met wat je bedoelt
groetjes marco

rio 180 - verzamel

houtenbak 1200 liter in aanbouw