Ik heb nog geen dekruit boven mijn aquarium.
Soms springen mijn frontosa's zo hoog dat het water eruit wordt gegooid!!
Dus om te voorkomen dat ze eruit springen of mijn tl's stuk maken zal ik er een dekruit opmaken.
Hoe dik moet dit minimaal zijn? ik heb niet zo veel ruimte tussen mijn langsliggers en tl's!
Waar kan je het glas kopen (praxis of zo?)
dekruit
-
bordeauxdog
Onderwerp auteur - 200-400

dekruit
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Re: dekruit
De dikte hangt grotendeels af van de maat die hij moet hebben. Maar om ze niet te breken bij het terugleggen zou ik minimaal 8mm gebruiken aangezien je het over frontosa's hebt.
Mijn schoonvader heeft glas, weet niet of je uit de buurt komt. Anders een schildersbedrijf, die kunnen het vaak ook regelen. Laat of slijp/schuur zelf wel de scherpe kanten van het glas.
Mijn schoonvader heeft glas, weet niet of je uit de buurt komt. Anders een schildersbedrijf, die kunnen het vaak ook regelen. Laat of slijp/schuur zelf wel de scherpe kanten van het glas.
Ik heb 6mm gelaagd glas er boven liggen dat zijn twee lagen glas van 3mm op elkaar gelijmd met een transparante folie ertussen. Bij breken van het glas heb je geen scherven in je water.
wel iets duurder maar heel veilig.
Dit is niet hetzelfde als gehard glas, dat bij autoruiten en douche deuren gebruikt word!
wel iets duurder maar heel veilig.
Dit is niet hetzelfde als gehard glas, dat bij autoruiten en douche deuren gebruikt word!
Dat is ook nog een goede oplossing. Gehard glas moet je inderdaad niet hebben, als die breekt heb je honderden stukjes. 
Voor de zekerheid even vermelden, geen "gehard" glas maar "GELAAGD" glas bestellen.
Of normaal glas op 8mm dik.
randen altijd rondom "poly" geslepen. dan krijg je een mooi schuin kantje rondom en is je glas niet scherp
Of normaal glas op 8mm dik.
randen altijd rondom "poly" geslepen. dan krijg je een mooi schuin kantje rondom en is je glas niet scherp
-
bordeauxdog
Onderwerp auteur - 200-400

allereerst bedankt voor jullie advies, lang leven het forum
zou het ook met plexiglas kunnen?
zou het ook met plexiglas kunnen?
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Kan ook met Plexiglas maar alleen als het niet te warm wordt.
Als het warm wordt dan kan het gaan doorhangen.
En Plexiglas of Acrylglas is niet altijd goedkoper dan glas!
Als het warm wordt dan kan het gaan doorhangen.
En Plexiglas of Acrylglas is niet altijd goedkoper dan glas!
Heb ervaring met acryl en plexiglas op kweekbakken. Die bogen inderdaad door en dan was de bak nog maar 40 breed, geen goede optie in mijn ogen dus.
Kan je ook behoorlijk dik nemen natuurlijk dat zal minder doorzakken, maar dan is glas vaak goedkoper zoals prm zei.
Kan je ook behoorlijk dik nemen natuurlijk dat zal minder doorzakken, maar dan is glas vaak goedkoper zoals prm zei.