volgend weekend ga ik beginnen met het inrichten van mijn aquarium.
op de bodem eerst piepschuim en hierover wat vijverfolie met dat grind erop.
daarna is het een kweste van de stenen en het zand maar in welke volgorde?
welke volgorde
-
bordeauxdog
Onderwerp auteur - 200-400

welke volgorde
Iff there are no dogs in heaven then I'm not going!!!!!!!!!!!!!!!
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
bordeauxdog

Re: welke volgorde
de stenen komen zo niet op het glas te staan, de vijverfolie is voor als mijn vissen gaan graven ik de piepschuim niet te zien krijg, maar de folie, wat bedekt is met grind en dus mooier oogt als wit piepschuim
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
-
Coby
Bij malawi's is het in ieder geval zo dat je eerst de stenen moet stapelen en dan pas het zand erin moet doen, omdat deze vissen dus gaan graven en zo voorkomen kan worden dat de boel instort.
Wat voor vissen ga je houden?
Wat voor vissen ga je houden?
-
bordeauxdog

vissen uit het tanganyikameer (cyphotilapia's), maar als ik eerst de stenen stapel en daarna het zand dan komt er toch geen zand op de plaatsen waar de stenen een grote "toren" vormen
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Bordeauxdog rules!!!
Patrick
Cyphotilapia lijkt me hetzelfde verhaal als Malawi....
Klaar om info te spuiten en absorberen!
je hoeft toch ook niet de hele stapel op te bouwen?
je kan ook alleen de eerst laag stenen op de bodem doen, dan grind/zand en dan de stenen verder opbouwen...
je kan ook alleen de eerst laag stenen op de bodem doen, dan grind/zand en dan de stenen verder opbouwen...
-
Coby
Dat zand komt echt overal hoor, en anders wordt het wel door de vissen zelf verplaatst...

Als je licht genoeg zand hebt, kan je het met een föhn op zijn plaats blazen misschien? Is maar een idee, maar toch...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Wel als er al water in je aqua staat en je strooit als laatste nog wat zand in de hoeken, en anders doen de vissen het vaak toch wel leeg halen achter de rotsenbordeauxdog schreef:vissen uit het tanganyikameer (cyphotilapia's), maar als ik eerst de stenen stapel en daarna het zand dan komt er toch geen zand op de plaatsen waar de stenen een grote "toren" vormen