Ik wil binnenkort een kleine aqua (60 x 40 x 30) opstarten en daarin garnalen gaan kweken als levend voer voor mijn discussen.
Welke soort is het meest geschikt om dit te doen? En uit hoeveel garnalen bestaat een kweekgroep +-?
En aan welke voorwaarden moet het aquarium dan voldoen?
Garnalenliefhebbers: NIET LEZEN hihi
-
Gast
Onderwerp auteur
Re: Garnalenliefhebbers: NIET LEZEN hihi
Maakt mij niet uit hoor of je nou guppen,artemia of garnalen kweekt als levend voer.
Denk zelf dat neocaridia heteropoda wildkleur het beste kweekt.. daar heb ik er nog wel een paar honderd van en ze kweken maar door.
Je hebt er voor dit doel best veel nodig om een flinke groep te maken waar je ook nog zo nu en dan wat uit schept.
denk aan 50 om te beginnen en je de tijd neemt om daar nageslacht van te krijgen, pas dan ga je voeren met je eigen kweek.
Denk zelf dat neocaridia heteropoda wildkleur het beste kweekt.. daar heb ik er nog wel een paar honderd van en ze kweken maar door.
Je hebt er voor dit doel best veel nodig om een flinke groep te maken waar je ook nog zo nu en dan wat uit schept.
denk aan 50 om te beginnen en je de tijd neemt om daar nageslacht van te krijgen, pas dan ga je voeren met je eigen kweek.
-
Maarten
Onderwerp auteur
Ok, en hoe moet het aquarium dan zijn ingericht? En kan dit uberhaupt wel in een 60 cm bakje?
-
Gast
Onderwerp auteur
Inrichten zoals een garnalenbakje eruit hoort te zien natuurlijk
met fijne plantjes, zand/grind bodem, luchtfiltertje..
Zou eigenlijk 2 bakjes doen, dan heb je een backup als in 1 van de 2 niet zo lekker gaat of je kunt weer mixen als het juist heel goed gaat.
met fijne plantjes, zand/grind bodem, luchtfiltertje..
Zou eigenlijk 2 bakjes doen, dan heb je een backup als in 1 van de 2 niet zo lekker gaat of je kunt weer mixen als het juist heel goed gaat.