Aquariumzand
Aquariumzand
Ik ben bezig mijn Rio 300 in te richten, nu hebben ze mijn verteld dat ik hiervoor 30 kilo zand nodig heb.
Maar nu ik het thuis heb liggen en mijn aquarium zo zie denk dat lijkt me toch echt veel te weinig.
Iemand enig idee of dit wel genoeg is.
Kitt
Maar nu ik het thuis heb liggen en mijn aquarium zo zie denk dat lijkt me toch echt veel te weinig.
Iemand enig idee of dit wel genoeg is.
Kitt
Re: Aquariumzand
Zou zeggen, begin met vullen en je gaat het zien.
Weet het dus niet
.
Geloof we dat de "regel" is om 10cm bodem vooraan te hebben en dan oplopend naar achter.
Maar zelf houd ik het op 5 tot max 7 voor en dan oplopend naar achter.
Weet het dus niet
Geloof we dat de "regel" is om 10cm bodem vooraan te hebben en dan oplopend naar achter.
Maar zelf houd ik het op 5 tot max 7 voor en dan oplopend naar achter.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik denk dat ik dan uit voorzorg al een extra zakje koop, anders loop ik daar met het vullen tegen aan.
Kitt
Kitt
Ik heb laatst mijn grindbodem verwisseld voor een zandbodem en had toen iets van 50kg.
Had wel afgesproken dat de zakken (zakken van 8.5 kg) die ik over zou houden, terug kon brengen.
En had 1 zak over, mijn bak is trouwens te vergelijken met een rio 400.
Denk dus dat je wel een aardig eind komt hoor.
Had wel afgesproken dat de zakken (zakken van 8.5 kg) die ik over zou houden, terug kon brengen.
En had 1 zak over, mijn bak is trouwens te vergelijken met een rio 400.
Denk dus dat je wel een aardig eind komt hoor.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ze verkopen de zakjes hier met een inhoud van 25 kilo of 5 kilo.
Anders maak ik idd een begin en zie ik dan wel.
Kitt
Anders maak ik idd een begin en zie ik dan wel.
Kitt
Weet niet of je af kan spreken dat je eventueel zakken die je over heb terug kan brengen?
Dan zou ik er gewoon 2 of 3 bij halen.
Dan zou ik er gewoon 2 of 3 bij halen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ja dat is zeker mogelijk dat heb ik al besproken, dan haal ik er nog twee bij van 5 kilo.
En dan nog opzoek naar een mooi stuk kienhout of wortelhout. Dat is moeilijker dan ik dacht.
Het is heel bepalend voor de inrichting vind ik, dus niet zomaar tevreden.
Kitt
En dan nog opzoek naar een mooi stuk kienhout of wortelhout. Dat is moeilijker dan ik dacht.
Het is heel bepalend voor de inrichting vind ik, dus niet zomaar tevreden.
Kitt
Nop en sommige stukken hout lijken Het te zijn in de winkel en thuis in de bak...... net niet, heb ik wel eens gehad hahaha.
Succes en veel plezier met het inrichten.
Succes en veel plezier met het inrichten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ja dank je dat gaat vast wel lukken, anders vraag ik wel weer om advies.
Moet makkelijk kunnen volgens mij, ik gebruik in een 80 cm bak een kilo 0f 10 a 12.
Ik heb er uit eindelijk 35 kilo zand in gedaan, maar achteraf denk dat er nog wel 10 kilo bij kan.
Is dit zomaar toe te voegen, ik heb het zand/hout en gedeeltelijk planten er al in staan.
Kitt
Is dit zomaar toe te voegen, ik heb het zand/hout en gedeeltelijk planten er al in staan.
Kitt
Goed spoelen en in een tupperware bakje met deksel in de bak doen, op de bodem deksel openen en storten maar. Je kan het ook via een pvc pijp erin laten glijden.
Kijk daar moet je maar net opkomen, dat ga ik zeker zo proberen.
Bedankt
Kitt
Bedankt
Kitt