discus schuren
discus schuren
hallo ik heb een vraag de discus die ik heb schuren me steeds langs de planten ik heb bij die winkel al eens geinvormeerd en toen moest ik er maar een kopje nezo zout in gooien maar dat hielp niet toen weer gebeld en toen moest ik maar een kuurtje SH2000 doen ook dat helpt niet maar ik wil dus ook geen medicijnenbak en je ziet verder niks aan ze en ze eten goed water temp=28gr de PH=7.5 KH=5 GH=11 NITRIT=0,0MG ook heb ik het op nitraat laten testen was prima de discus zijn op leiding water gekweekt wat zou dit kunnen zijn? iemand een idee? 
-
Rob Bosman
Hilda, begin eerst is even met je temp omhoog te schroeven naar 30 graden en kijk even goed naar het ademen van de discussen of de kieuwdeksel ver open staan of juist 1 van de 2 dicht zit en of ze spugende of hoesentende bewegingen maken met de bek.
En begin nu als je blieft niet met al die troep uit de aquariumzaken, die lui hebben echt geen verstand van vis ziekten.
Water laten testen zou ik gewoon zelf is gaan investeren in een test koffertje met druppeltestjes.
En begin nu als je blieft niet met al die troep uit de aquariumzaken, die lui hebben echt geen verstand van vis ziekten.
Water laten testen zou ik gewoon zelf is gaan investeren in een test koffertje met druppeltestjes.
nou ik ben nu bezig de temp omhoog te zetten ze ademen een beetje snel maar dat schijnt normaal te zijn bij jonge discus he! en volgens mij staan er bij 2 de kiewdeksels verder open maar ze hebben geen hoestende of spugende bewegingen met hun bek maar wat me wel opvalt dat ze het meeste schuren na en tijdens het eten en het testen heb ik ook zelf gedaan hoor alleen op nitraat niet want dat flesje zat er niet in nl verder maken ze ook geen zieke indruk of zo en eten ze ook goed maar het schuren doen ze wel alleen met hun kop dus niet met hun lichaam grt hilda
-
Rob Bosman