rode vuurgarnalen goede algeneters?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
tommieaqua
0-200
0-200

rode vuurgarnalen goede algeneters?

Bericht door tommieaqua »

zijn rode vuurgarnalen goede algeneters?

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

het voordeel van vuurgarnalen is, dat ze heel snel weten voort te planten. dus als het er eenmaal meer zijn ruimen ze idd lekker de bak op. echt daadwerkelijk algen weg eten (je ruiten schoon houden) doet geen enkele garnaal.

Onderwerp auteur
tommieaqua
0-200
0-200

fet bedankt ik neem ze denk ik maar ze eten toch algen van de bodem schelpjes en stenen enz.? en eten ze planten op of laten ze die met rust?

Gast

Bericht door Gast »

Denk je dat die samen gaan met kersenbuikjes ?

Biker

Bericht door Biker »

ze gaan enigzins samen, als je genoeg schuilplekken hebt, zoals (java)mossen zodat de garnalen kunnen weg duiken, maar je moet dan niet verwachten dat ze vrolijk rond zullen lopen.

Marco
200-400
200-400

Re: rode vuurgarnalen goede algeneters?

Bericht door Marco »

ik heb geen vuurtje meer gezien sinds ik kersenbuikjes in de bak heb gedaan. En toch voldoende schuilplaatsen.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat ik gewoon pech heb gehad, maar ik zou het niet aanraden
275x65x60

yvon

Bericht door yvon »

Hier merken we ook meteen het verschil aan het gedrag bij de garnalen, als er vissen bij zwemmen die een bedreiging vormen.
We hebben wat killivissen in de 80 cm bak gezet, de garnalen daar waren veel zichtbaar, liepen door de hele bak heen, echter nu is er geen 1 meer te zien.
Waarschijnlijk hebben we er nu inmiddels ook wel wat minder, de rest zit zo verstopt dat je net zo goed geen garnalen in je bak kunt hebben.
Echt super algen eters zijn het niet, daar zijn andere soorten vissen meer geschikt voor, als je ze dan ook nog eens niet kunt zien....tsja ieder z'n eigen keuze.
Hier zijn we ze in ieder geval aan het uitvangen om te verplaatsen naar de meterbak, daar komen alleen kleine bewoners in dus zullen ze het daar meer naar hun zin hebben en zich ook weer veel laten zien.

Groetjes yvon.

Onderwerp auteur
tommieaqua
0-200
0-200

oke bedankt mijn grootste vis is 6 cm en dat is algeneter en de rest is 2 cm guppy's enz. maar je hoeft de garnaaltjes toch niet te voeren of moet dat perse wel? en ze planten zich snel voor heb ik gelezen dat lijkt me erg leuk . dus...

bedankt groeten T

kef
0-200
0-200

Re: rode vuurgarnalen goede algeneters?

Bericht door kef »

(DE) algen eters onder de garnalen zijn de japonica's ofwel de Caridina Multidentata

de jongen kunnen niet overleven in zoet water.
ze worden een cm of 5 en zijn echte schoffies.

als je last hebt van algen en troep zijn dit de echte opruimers onder de garnalen.
let wel op welke vissen je hebt in je bak.
die kunnen ze nog wel eens als lekker hapje beschouwen.

kijk hier eens...
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... ntata.html
soms zijn de kleinste de leukste :)