Wie heeft er nog meer garnalen?
-
Gast
-
Anonymous
Re:
Heb het geprobeerd met aasgarnaaltjes (mysis).. was geen succes.Discuskwekerij Bèrrege schreef:en hoeveel zijn er niet die garnalen kweken om als voer te dienen
En de meeste houden (neo)carridina soortjes en dat kweekt toch net ff niet snel genoeg om als wekelijkse of maandelijkse portie voedsel te dienen.
Dan kan je ze beter kweken voor de verkoop en voor dat geld weer een paar kilo malawi voer, steurgarnaaltjes, artemia.... halen.
Re: Wie heeft er nog meer garnalen?
Dat vindt ik met slangen en dergelijke ook, is toch zielig om zo;n lief muisje te geven als eten. Maar ja het eco systeem he, uiteindelijk beland alles in de buik van een krokodil of leeuw.
of de haring in de mijne 
Doe mij maar een joint zei de goudvis, dan word ik lekker haai..........
ik heb weer een nieuw garnaaltje te pakken weten te krijgen 
de roodschaar garnaal
ik zal er binnenkort nog wel wat over schrijven voor de database
hier alvast een voorproefje, helaas niet super goed:

de roodschaar garnaal
hier alvast een voorproefje, helaas niet super goed:

Re:
dan zijn het niet de echte japonica,s.alex schreef:Misschien geluk, maar ik heb al jonge japonica's gehad in mijn tropischzoet bak.
Uitzonderingen zullen de regel bevestigen denk ik.
er is ook een kleinere soort van die word maar een cm of 2,5 tot 3
de echte Caridina Multidentata word een cm of 4,5 tot 5.
en deze worden wel zwanger in zoetwater en zullen ook eitjes krijgen en deze zullen ook uitkomen maar de larfjes kunnen maximaal 4 dagen overleven in zoet water.
de moeder kan absoluut niet in brak water overleven.
dus nakomelingen van de echte Caridina Multidentata is niet mogelijk in zoet water.
soms zijn de kleinste de leukste 
Roodstra schreef:heeft er iemand ervaring met waaier hand garnalen kweken en hoe en de wat
heb er 1 maa wil er met de tyd wel meer
en dan ook in de kweek als het kan
er is mij verteld dat ze familie zijn van japonica
groetjes reijer
nee hier is niets van waar en de kweek is nog nooit succesvol gelukt door iemand.
ook hier geld dat de jongen moeten opgroeien in brak water.
eitjes krijgen ze vast wel met een koppel maar je jongen zullen nooit in leven blijven.
als het jou lukt ze wel groot te brengen in brak water dan zou jij de aller eerste zijn.
sorry maar dit gaat je echt niet lukken,zelfs de profs zitten met de handen in het haar.
sorry hoor
ik heb de aller beste bedoelingen.
gr kevin
-
Coby
Dus als ik dit goed begrijp zijn de waaierhandgarnalen allemaal wildvang en is er geen nakweek mogelijk? 
Coby schreef:Dus als ik dit goed begrijp zijn de waaierhandgarnalen allemaal wildvang en is er geen nakweek mogelijk?
klopt.....als het je zou lukken zou je de eerste zijn.
sorry