waarschijnlijk een pakketje jonge slakjes. nog specifieker ... van de poelslak.Wat mij nu ook opgevallen is dat er in de decoratie een wolkje"slijm"met daarin witte langwerpige korreltjes,het lijkt op kleine rijstekorrels.
wat kan dat zijn??
Moet ik die eruithalen???
Guppen ziek???
-
Anonymous
Re: Guppen ziek???
-
Gast
serieus he.
wat voer je ze ?
wat zijn de waterwaardes ?
Hoe warm is het ?
De GH/KH waardes zijn ook wel belangrijk voor guppen. te lage waardes veroorzaakt bijvoorbeeld schommelziekte. Ook alleen maar droogvoer wordt hier als aanstichter van gezien.
zonder foto wordt het lastig te bepalen. wat voor jou een dikke vis is, is voor een ander duidelijk voorbeeld van buikzucht of overvoeding of iets anders.
Ontlasting is belangrijke.. als dat in lange slierten blijft hangen hebben ze dus ook last van flagelaat.
nog serieuzer. Ik vindt dat guppen ten onrechte als beginners vissen verkocht worden en als makkelijk te houden afgestempeld worden.
Ze hebben wel degelijk een speciale verzorging nodig waarbij waterwaardes een belangrijk niet te onderschatten onderdeel zijn.
Maar aangezien ik nu al lang geen guppen meer houd (op een groepje Endlers na in een apart bakje.. en ondertussen zijn die aan het huidige milieu gewend) weet ik het ook niet allemaal meer precies. Maar die informatie vind ik dan dat je die best zelf op mag zoeken.. dat is niet lullig bedoeld maar zie het als een educatieve zoektocht
wat voer je ze ?
wat zijn de waterwaardes ?
Hoe warm is het ?
De GH/KH waardes zijn ook wel belangrijk voor guppen. te lage waardes veroorzaakt bijvoorbeeld schommelziekte. Ook alleen maar droogvoer wordt hier als aanstichter van gezien.
zonder foto wordt het lastig te bepalen. wat voor jou een dikke vis is, is voor een ander duidelijk voorbeeld van buikzucht of overvoeding of iets anders.
Ontlasting is belangrijke.. als dat in lange slierten blijft hangen hebben ze dus ook last van flagelaat.
nog serieuzer. Ik vindt dat guppen ten onrechte als beginners vissen verkocht worden en als makkelijk te houden afgestempeld worden.
Ze hebben wel degelijk een speciale verzorging nodig waarbij waterwaardes een belangrijk niet te onderschatten onderdeel zijn.
Maar aangezien ik nu al lang geen guppen meer houd (op een groepje Endlers na in een apart bakje.. en ondertussen zijn die aan het huidige milieu gewend) weet ik het ook niet allemaal meer precies. Maar die informatie vind ik dan dat je die best zelf op mag zoeken.. dat is niet lullig bedoeld maar zie het als een educatieve zoektocht
KIjk is op deze site: http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/perp ... alleryId=2
of hier
http://kara-inci.nl/huid_&_vinnen.htm
Misschien dat er iets tussen staat wat je herkent.
of hier
Als je guppen 't redden dan kun je t in de toekomst helpen voorkomen door regelmatig (1x per week) spirulina-tabletten te voederen, dat is goed voor de stoelgang en zorgt ervoor dat evt darmparasieten afkomen, doordat de darmen goed geledigd worden, dus voor een goede darmflora. net zoals voor ons een kleintje Yakult 
i'm the Bengel gotta love me!!!
Heb ik ook al opgezocht maar nog niets kunnen vinden!!kevin schreef:KIjk is op deze site: http://www.jbl.de/onlinehospitalnl/perp ... alleryId=2
of hier
dank je wel in iedergeval voor het meedenken!!!
Groetjes Ilonka
-
jari4now
De foto is niet superduidelijk, maar ik hoop dat we nu in alle wijsheid deze enthousiatse aquariaan een beetje opweg kunnen helpen...zelfs de LFS kon haar niet helpen, ik denk toch aan wormen..........ze heeft inmiddels zelf flink zitten google en ik ook, maar zou het zelf ook niet weten.
Maar wellicht heeft iemand van onze leden dit wel eens eerder meegemaakt met vissen(guppen) en kan die haar helpen...hoe ze ervan af komt.......

Maar wellicht heeft iemand van onze leden dit wel eens eerder meegemaakt met vissen(guppen) en kan die haar helpen...hoe ze ervan af komt.......

-
Anonymous
foto's zeggen meer dan 1000 woorden!
Ben ook even gaan googelen en kwam uit op Darmwormen.
Is het te vergelijken met dit ?
Hier een topic op een ander forum. Klik!! PAS OP !! Niet voor kijkers met een zwakke maag.
Daar word dactycid cerpofor van colombo aangeprezen als zeer snel werkend middel.
Veel succes!!
Ben ook even gaan googelen en kwam uit op Darmwormen.
Is het te vergelijken met dit ?
Hier een topic op een ander forum. Klik!! PAS OP !! Niet voor kijkers met een zwakke maag.
Daar word dactycid cerpofor van colombo aangeprezen als zeer snel werkend middel.
Veel succes!!
dank je wel doemijdiema!!
Ik denk dat dat het is!!
Ga gelijk handelen!!!
Overleven ze het denk je???
Ik denk dat dat het is!!
Ga gelijk handelen!!!
Overleven ze het denk je???
Groetjes Ilonka
-
jari4now
Ilonka,
Hou je ons wel op de hoogte hoe het verloopt??????
Als je snel handelt heeft de vis de meeste kans op overleven.
Het is overigens aan te raden om na de kuur even een weekje over actieve kool te filteren om medicatieresten weer uit je water te krijgen.....
Hou je ons wel op de hoogte hoe het verloopt??????
Als je snel handelt heeft de vis de meeste kans op overleven.
Het is overigens aan te raden om na de kuur even een weekje over actieve kool te filteren om medicatieresten weer uit je water te krijgen.....
hallo meedenkers,
allereerst dank jullie wel voor jullie inzet!!!!!!!
ga zo de dactycid cerpofor van Colombo kopen en gelijk de vissen behandelen!!
Hou jullie op de hoogte.
allereerst dank jullie wel voor jullie inzet!!!!!!!
ga zo de dactycid cerpofor van Colombo kopen en gelijk de vissen behandelen!!
Hou jullie op de hoogte.
Groetjes Ilonka
Sorry jongens ik heb jullie toch nog even nodig!!!!
Heb net dactycid cerpofor van colombo gekocht!!!
Wat doe ik met het filter die ik erin heb zitten??
De kool haal ik eruit maar de rest kan er dan gewoon inblijven??
Wat doe ik met de filter als ik de kuur gedaan heb?
3 dagen ALLEEN over kool laten draaien??
En wat wordt er bedoeld met...de afvoer 'kortsluiten'op de aanvoer tot 3 dagen na de laatste toevoeging??
Heb net dactycid cerpofor van colombo gekocht!!!
Wat doe ik met het filter die ik erin heb zitten??
De kool haal ik eruit maar de rest kan er dan gewoon inblijven??
Wat doe ik met de filter als ik de kuur gedaan heb?
3 dagen ALLEEN over kool laten draaien??
En wat wordt er bedoeld met...de afvoer 'kortsluiten'op de aanvoer tot 3 dagen na de laatste toevoeging??
Groetjes Ilonka
-
Anonymous
Ik denk dat ze bedoelen dat je het filter moet laten draaien op zichzelf. Dus dat je een slang tussen de in en uitstroom zet.
Dat zou dan betekenen dat ze bij dit middel liever niet hebben dat je het aquarium filtert tijdens en tot 3 dagen na de behandeling. Wat dus ook weer betekend dat je met het filter niets hoeft te doen want die wordt buiten werk gesteld.
als je de kuur hebt afgemaakt ververs je het water nog een keer flink (50%) voor je het filter er weer op zet.
-
Rob Bosman
Heb Ilonka net aan de telefoon gehad zij heeft een juwel binnen filter dus dat kortsluit verhaal gaat bij haar niet op.
-
Gast
Ow... die irritante ruimte innemende dingen.
Dan moet ze die leeghalen of laten draaien zonder kool en de watten later weg gooien denk ik. maar ik neem aan dat jij dat al via de foon verteld hebt ?
Dan moet ze die leeghalen of laten draaien zonder kool en de watten later weg gooien denk ik. maar ik neem aan dat jij dat al via de foon verteld hebt ?
-
Rob Bosman
jep, maar ze wil ook de bak straks helemaal leeg gaan halen en opnieuw inrichten, heb haar geadviseerd om de kool eruit tehalen eerste behandeling te doen en dat na 2 weken herhalen daarna alles er uit halen en bak eerst even te ontsmetten met halamid-d en dan pas weer opnieuw inrichting.