Hi allemaal,
Ik heb sinds een tijd een hele hoop slakken in mn aquarium. Online lees ik tegenstrijdige berichten: de een zegt superhandig, goede schoonmakers en de ander zegt dat je ze beter kwijt dan rijk kunt zijn.
Ik voer mijn vissen om de dag. Ik heb voornamelijk garnalen in mijn aquarium, enkele corydora's en enkele neontetra's. Wat raden jullie mij aan? Ik vind het vooral niet mooi eruit zien. Is het handig om hier iets aan te doen en zo ja, wat?
Alvast heel erg bedankt!!
Slakkenplaag of -zegening?
-
- 1000+
Re: Slakkenplaag of -zegening?
Ze kunnen inderdaad geen kwaad. Ik heb ze zelf ook ooit gehad en vond het geen gezicht. Ik haalde er dagelijks een stuk of 50 uit….toen heb ik besloten om Helena’s toe te voegen. Dit zijn slaketende slakken. Na een dag was er geen slakje meer te bekennen. Ze hadden zich verstopt en ze werden opgevreten. Daarna nooit meer een slakje gezien.
Helena’s planten zich ook voort, hoewel ze dat bij mij niet deden. Toen ik sierslakken wilde moest ik de Helena’s er wel uithalen. Dat was makkelijk, enkel nog een leeg huisje gevonden. Wel iets om rekening mee te houden!
Helena’s planten zich ook voort, hoewel ze dat bij mij niet deden. Toen ik sierslakken wilde moest ik de Helena’s er wel uithalen. Dat was makkelijk, enkel nog een leeg huisje gevonden. Wel iets om rekening mee te houden!
Muppet1987 schreef: ↑16 nov 2024 12:03 Ze kunnen inderdaad geen kwaad. Ik heb ze zelf ook ooit gehad en vond het geen gezicht. Ik haalde er dagelijks een stuk of 50 uit….toen heb ik besloten om Helena’s toe te voegen. Dit zijn slaketende slakken. Na een dag was er geen slakje meer te bekennen. Ze hadden zich verstopt en ze werden opgevreten. Daarna nooit meer een slakje gezien.
Dankjewel! Kunnen deze slakken samen met garnalen? Ik heb veel kleine/jonge garnalen.
-
- Lid toezichthoudersteam
Soms zal een Helena een garnaal pakken, maar de meeste overleven het gewoon. Ik heb ze samen gehad. Als je weinig voert, zouden de slakken niet voor een plaag moeten zorgen.
Oké, ik ga toch een Helena halen! Ik voer echt weinig (maak me soms zorgen of ik mn vissen niet verhonger) maar die slakken blijven maar komen... Dank voor jullie hulp