Visbestand 1 meter bak

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Theodorus Zuid-Holland
0-200
0-200

Visbestand 1 meter bak

Bericht door Theodorus »

Hallo allen!

Ik ben nieuw hier en dan wel omdat ik even vastloopt met het visbestand van mijn 1 meter bak.
De bak heeft 2 jaar in de schuur gestaan, gevuld met water, en staat sinds een paar dagen weer terug in huis. Filter(jbl crystalprofi 1502) met nieuw materiaal gevuld, de luminus controller weer aangesloten en het hout ligt in te wateren.
Deze week komen er wat planten en 2 zakken zwart zand binnen.
Kwa planten ben ik iets te snel geweest met bestellen want eigenlijk wil ik een zuid-amerika biotoop.
Ik heb nu valisneria, anubias barteri, kikkerbeet en Christmas moss besteld.

Ik wil eigenlijk heel erg graag A. Hongsloi OF A. Macmasteri erin hebben. Daarnaast zou ik graag een schooltje N. Eques nemen. Ik loop alleen een beetje vast op de aantallen. Ik ben fan van grote scholen vis, zouden 20 N. Eques kunnen? Meer vissen gaan er waarschijnlijk niet in want ik hou van rust in mijn aquarium en persoonlijk vind ik veel verschillende soorten wat druk ogen.

Heeft er iemand daarnaast nog wat tips over zuid amerikaanse planten? Ik wil er niet perse heel veel, maar liefst wel biotoop gericht.

Oja het word een zwart water aquarium 😊

Groetjes!

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Visbestand 1 meter bak

Bericht door amber98 »

Als je enkel die 2 soorten gaat houden, kunnen 20 stuks denk ik wel. Je kan ook eerst met een kleiner aantal beginnen en er later nog wat bij zetten als je denkt dat het misschien te veel gaat zijn en je het eerst wil uit proberen.

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”