Al ingedraaide filterspons gezocht
Al ingedraaide filterspons gezocht
Ik heb een 240 liter aquarium met volle plantenbezettting en met daarin 3 grote oranda’s/leeuwenkoppen zwemmen. Ik heb mijn aquarium 2 weken ingedraaid. Dit heeft echter niet mogen baten, want heb nu last van een vreselijke nitrietpiek. Ik ben dus daarom nu op zoek naar een (gezonde) al ingedraaide filterspons uit iemands aquarium die ik mag overkopen. Zo krijg ik misschien weer een beetje grip op de nitrietpiek. Wie oh wie heeft er een filterspons in zijn aquarium die ik mag komen ophalen/overkopen? Over de prijs worden we het er vast eens.
-
- Lid toezichthoudersteam
Re: Al ingedraaide filterspons gezocht
Een nitrietpiek komt bijna altijd rond de 2 weken. Wat je kan doen: elke dag 80% water verversen en in de winkel een bacto start flesje halen om het filter te jumpstarten. Dan zouden de vissen er zo min mogelijk last van hebben. Een gebruikte spons werkt niet altijd, aangezien deze meestal veel troep meenemen waardoor je juist een flinke stijging in afval krijgt. mocht je er toch een vinden, hou deze dan ten alle tijden nat, zorgt dat ie niet langer dan 1 uur buiten een werkend filter is en spoel hem niet uit. Succes!
Re: Al ingedraaide filterspons gezocht
Bedankt voor je bericht! Ik moet nu dagelijks 2 keer 70% wisselen, na de wissel staat het op 0,2 en een aantal uren later stijgt de nitriet tot 0,4… ik doe er na iedere wissel bacteriën bij, maar dat mag niet baten. Ik merk wel echt dat de vissen wat apathisch zijn. Ik wacht even een reactie af van iemand die een gezonde sponsfilter te koop wil zetten met de hoop dat dit mag helpen. Zal de spons idd nat houden en zsm gebruiken en niet afspoelen