lavasteen schhoonmaken

Plaats reactie

Onderwerp auteur
marouw Noord-Holland
0-200
0-200

lavasteen schhoonmaken

Bericht door marouw »

Ik heb een groot stuk lavasteen (ruim 20 jaar al) en dat is gebroken . Het was een soort tunnel. Ik was er ook op uitgekeken. Kan ik dit met een lijmpistool een andere vorm geven. Kan die lijm in het aquarium? En het is nogal vuil. Hoe reinig ik dit het beste?
Afbeelding

Fre Groningen
0-200
0-200

Re: lavasteen schhoonmaken

Bericht door Fre »

Lijmen kan d.m.v.secondenlijm op Cyanoacrylaat basis en met behulp van witte keukenrol/papieren zakdoekjes. Als je bij You-Tube intikt van lijmen van rotsen/stenen krijg je verschillende filmpjes die het nog duidelijker maken.

Fre Groningen
0-200
0-200

Bericht door Fre »

Schoonmaken kan met verschillende borstels met lauw/warm water. Geen zeep soorten gebruiken.

Muppet1987
1000+
1000+

Bericht door Muppet1987 »

Ik heb zelf mijn volledige nieuwe opzet op die manier in elkaar gezet. Wattenplukjes tussen de stenen, daarbovenop secondelijm. Ik heb zelf deze gebruikt: Bekijk 10x Power glue alles lijm / secondelijm 3 gram op: https://www.bol.com/nl/p/10x-power-glue ... _iphoneapp
In verhouding een stuk goedkoper! Na het drogen heb ik er weer secondelijm opgedaan en direct lavasteengruis (of zand) eroverheen. Dan zie je de watten niet meer.

Plaats reactie

Terug naar “Bodembedekking, inrichting en plaatsing”